[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

بدرقه خزان با بهار سازندگی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار کلان‌شهر شیراز در نمایشگاه مهر تا مهر، گزارش عملکرد یک‌ساله را ارائه کرد. محمدحسن اسدی ظهر یکشنبه 23 مهرماه در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، به تشریح فعالیت‌های مجموعه شهرداری شیراز پرداخت.
 اجرای توسعه متوازن در کلان‌شهر شیراز
وی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت ارشد شهری شیراز در یک سال گذشته گفت: رشد و توسعه شیراز با برنامه راهبردی شیراز ۱۴۰۴ مصوبه شورا پیوند خورده است. این برنامه با مطالعه، ملاک برنامه‌ریزی قرار گرفته است. این برنامه افق شهر شیراز را بر اساس سند چشم‌انداز برای حل مشکلات و تأمین نیاز شهروندان مورد توجه قرار داده است.  او با تقدیر از خانواده ۱۳هزار نفری کارکنان شهرداری و با اشاره به روز نابینایان و تأمین نیازهای این قشر از جامعه برای استفاده بهتر از خدمات شهری، اظهار کرد: کشتار دسته‌جمعی مردم مظلوم ستم‌دیده غزه توسط رژیم ستمگر اسرائیل را محکوم می‌کنیم. شهردار شیراز با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این کلان‌شهر در مسیر توسعه عنوان کرد: قطار توسعه این شهر به خط ۲، ۳ و ۴ رسیده است و کلنگ خط ۴ به زمین زده شد تا شهر توسعه دوچندان یابد و شرق تا غرب و جنوب به شمال و مسیر حرم مطهر را پوشش داده و شاهد شهری با هوای پاک 
باشیم.
 اهمیت حفظ شأن مردم شیراز
اسدی با بیان اینکه برنامه‌ها بر اساس شأن مردم شیراز است، تصریح کرد: بیش از ۵۰ برنامه در راستای توسعه و کیفیت زندگی مردم مانند بزرگ‌ترین سینمای جنوب کشور و بازار پروتئین و بزرگ‌راه‌ها اجرا شده یا در دست اجرا قرار دارد. او گفت: فعال بودن پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف کشور همانند تقاطع چندسطحی نواب صفوی، بزرگ‌راه شهید سلیمانی، پارک آبی، آکواریوم، شهربازی و... در حال انجام است. شهردار شیراز با اشاره به بازآفرینی ۴۰ محله اظهار کرد: شهرداری این کلان‌شهر در راستای بهبود زیست شهری برنامه‌ریزی کرده و برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کند و با وجود چالش در جذب بودجه قطار پروژه‌های عمرانی با سرعت در حال حرکت بوده و این به دلیل همکاری تمام دستگاه‌ها و همراهی شهروندان است. سعی داریم تا با پیروی از راهبردها و راهکارهای شورای اسلامی شهر و برنامه‌ریزی‌های شهرداری، شهری در شأن مردم شهرمان بسازیم.
 تقدیر از همراهی وزیر کشور
اسدی با تشکر از همراهی تمام بخش‌های شهرداری و اشاره به همراهی وزیر کشور در پروژه‌های شهری، گفت: مدیران شهری یک سال شبانه‌روز تلاش جهادی و خستگی‌ناپذیر کردند تا بتوانند به مردم خدمات بهتری و در شأن مردم ارائه دهند. شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در ورودی صحن علنی این هفته شورای شهر، افزود: گزارشی با عنوان «از مهر تا مهر» را در مورد عملکرد شهرداری براساس مصوبات شورا آماده ارائه کردیم. مصوبات شورای اسلامی شهر یکی از دغدغه‌های شهرداری شیراز است تا بدون کم و کاست اجرایی شوند. این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به وقایع عملکرد شهرداری در سال اول و دوم، بیان کرد: در سال دوم ۶۸ درصد از مصوبات اجرا و ۳۲ درصد در دست اجراست که نسبت به سال اول برعکس است و این نشان از پیشرفت شهرداری دارد. در بودجه شهرداری امسال افزایش یافت، امسال نسبت بودجه جاری به عمرانی حدود ۱۷ درصد بودجه جاری و بیش از ۸۰ درصد بودجه عمرانی است که دستاورد قابل‌توجهی است.
 پرداخت بدهی‌های مدیریت شهری
اسدی با تأکید بر تعادل بودجه و اشاره به بدهی‌های شهرداری، افزود: در سال اول نتوانستیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم، اما در یک سال گذشته ۶هزار و ۱۴۵میلیارد تومان به پیمانکاران و یک‌هزار و ۷۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی دادیم و مجموعا ۷هزار و ۸۴۵میلیارد تومان پرداخت کردیم و بیش از از ۲۰هزار و ۸۵۰میلیارد تومان کل قراردادهای منعقد شده در یک سال گذشته بوده است. اسدی ادامه داد: بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بر شهرداری تکلیف شد و به صورت ۱۰۰درصد محقق شده که شامل ۵ قرارداد بوده است؛ در حالی که در سال اول هیچ قرارداد سرمایه‌گذاری را نداشتیم. او با اشاره به حوزه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خاطرنشان کرد: بودجه این حوزه در سال اول ۱۰۲ و در سال بعد ۳۰۷میلیارد و برای امسال یک‌هزار و ۱۵۳میلیارد تومان بوده است و این پروژه‌ها شامل فرهنگ‌سراها، اماکن ورزشی، باغ خانواده و بانوان و پردیس سینمایی امین تارخ بوده است و ۳ درصد بودجه صرف محله‌محوری و مسجدمحوری می‌شود.
 رشد شاخص‌های تاب‌آوری شهری
شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به بخشی دیگر از پروژه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی متذکر شد: در بخش زیست‌محیطی ۷۴ کیلومتر لوله‌گذاری در این دو سال انجام شد. در ایمنی و تاب‌آوری شهر دو ایستگاه آتش‌نشانی افتتاح و ۴ ایستگاه بهسازی و یک ایستگاه کلنگ‌زنی شد. در حوزه پسماند و خدمات شهری، مبلمان و فضای سبز شهری شاهد اجرا و کلنگ‌زنی تعداد زیادی پروژه دیگر بودیم. 
او با اشاره به جهش‌های عمرانی گفت: ۳۸۱ پروژه به ارزش ۲۴هزار و ۷۰۰میلیارد تومان در این جهش‌ها افتتاح و کلنگ‌زنی شد و از ۷۷ پروژه تعریف شده در حوزه محرومیت‌زدایی در سال گذشته، ۴۷ پروژه به بهره‌برداری رسید که نهضت آسفالت نیز در این راستا انجام شد. اسدی بیان کرد: در سفر هیئت دولت به استان فارس، ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی به ارزش بیش از ٢١هزار و ٧٠٠میلیارد تومان با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز به ارزش ۳۵۰۰میلیارد تومان، افتتاح پردیس سینمایی امین تارخ، آغاز عملیات اجرایی خط ۴ و اتصال ارتباطی خطوط ۱ و ۴ مترو شیراز و رونمایی از خودروهای حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس، ون و تاکسی) اشاره 
کرد.
 راه‌اندازی شیفت شب در پروژه‌های اجرایی
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به راه‌اندازی نوبت شب شهرداری این کلان‌شهر گفت: پردیس سینمایی امین تارخ در این شرایط بسیار بی‌نظیر است؛ چراکه در هر مزایده برنده مناقصه کناره‌گیری می‌کرد، اما بخش‌های مختلف همت کردند تا این پروژه به بهره‌برداری برسد. ظرف ۴ سال این پروژه فقط ۵۵ درصد پیشرفت داشت و مابقی طی چند ماه انجام شد. پروژه‌هایی از این قبیل زیاد هستند که می‌توان به پروژه گویم، نواب صفوی، فرهنگ‌سرای معلولین، بزرگ‌راه شهید سلیمانی، تونل‌های شهید شیبانی و... اشاره کرد. اسدی با تأکید بر سرعت‌بخشی به پروژه‌های عمرانی گفت: مشکلات همیشه مالی نیست و سرعت یک پروژه نیازمند فاکتورهای زیادی است و باید با همراهی مردم، امیدآفرینی کنیم و امروز در منطقه تاریخی مبلغ بودجه افزایش یافته است. شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بیان کرد: در این حوزه شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم که برخی از آنها در کشور زبانزد بود. در موضوع مترو ۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و در دیگر بخش‌ها نیز شاهد تغییرات شگرفی بودیم که حوزه هوشمندسازی یکی از این بخش‌هاست، شاهد تحول خوبی در این حوزه و کاهش ترافیک خواهیم بود.
 تکریم تلاش‌های نیروی انسانی
او با اشاره به سامان‌دهی سرمایه انسانی تأکید کرد: توانستیم ۳۴۴ بازنشسته بدون جایگزین داشته باشیم، در نوسازی و تحول اداری نظام ارزیابی و عملکرد سازمانی تدوین شد، سند محرومیت‌زدایی به انتها رسید و ۱۷۱ پروژه با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان برای آن تعریف شد. شهردار شیراز همچنین با تشکر از اقدامات شبانه‌روزی حوزه ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر، تصریح کرد: شاهد افزایش در شاخصه‌های آماری در بخش‌هایی همچون اخبار تولیدی، تعداد برنامه‌ها، ساخت تیزر و محتوای تولیدی بوده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا نام شیراز بدرخشد و در حوزه بین‌الملل، اتفاقات خوبی در یک سال رقم خورد و تلاش کردیم تا در مجامع بین‌الملل نام شیراز 
بدرخشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی