[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

عوارض سس مایونز و حقیقتی که از آن خبر نداریم، روزنامه شیراز نوین

در مورد عوارض سس مایونز و مضرات خوردن زیاد این سس نکته بسیار است که با دانستن مضرات سس مایونز برای کودکان و بزرگسالان به آنها می‌رسید.
به گزارش نمناک، با کمی تأمل می‌توان متوجه عوارض سس مایونز برای مو و پوست کودکان و بزرگسالان شد. مصرف زیاد سس مایونز به‌عنوان یکی از سس‌های محبوب استفاده‌شده در آشپزی به واسطه ترکیباتی که در خود دارد در بدن مشکلاتی ایجاد می‌کند که در غالب مضرات سس مایونز در این بخش به آنها اشاره کرده‌ایم:
افزایش قند خون
قند خون ممکن است یکی از آخرین چیزهایی باشد که وقتی به عوارض سس مایونز فکر می‌کنید به آن می‌رسید، اما این چاشنی در واقع سسی است که بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید قند دارد.
حساسیت به ترکیبات
برخی افراد ممکن است به ترکیبات موجود در سس مایونز حساسیت داشته باشند؛ این حساسیت ممکن است به عوارضی مانند خارش، قرمزی، تورم و حتی تنگی‌نفس منجر شود.
افزایش وزن
چاقی از مهم‌ترین عوارض سس مایونز محسوب می‌شود؛ سس مایونز اگر به میزان زیاد مصرف شود به دلیل داشتن مقدار زیادی چربی و کالری، می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.
نفخ معده
برخی افراد ممکن است پس از مصرف مقدار زیادی سس مایونز احساس نفخ و تورم معده کنند.
بالا رفتن فشارخون
وجود میزان بالای چربی‌ها در سس مایونز؛ به ویژه اگر به مقدار زیادی مصرف شود، می‌تواند به افزایش فشارخون منجر شود.
افزایش کلسترول
چربی‌های موجود در سس مایونز می‌توانند به افزایش کلسترول خون منجر شوند که ممکن است برای افرادی که دچار مشکلات قلبی یا عروقی هستند، مضر باشد.
ابتلا به بیماری‌های قلبی
البته که سس مایونز به تنهایی عامل مستقیم بیماری‌های قلبی نیست، اما مصرف زیاد این سس و دیگر مواد با کالری بالا و چربی‌های اشباع‌شده می‌تواند به عوامل افزایش خطر برای بیماری‌های قلبی منجر شود. سس مایونز حاوی چربی‌هاست؛ به ویژه چربی اشباع‌شده که می‌تواند به افزایش کلسترول خون منجر شود. افزایش کلسترول LDL(کلسترول بد) در خون می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.
عوارض سس مایونز برای مو
سس مایونز به طور معمول به مو مستقیماً آسیب نمی‌زند، اما در برخی موارد مصرف آن برای مو ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. 
در ادامه به برخی از این مسائل اشاره می‌شود:
آلرژی
یکی از بدترین مضرات سس مایونز برای مو، آلرژی است؛ پس اگر شما به هرکدام از مواد موجود در سس مایونز حساسیت دارید، مصرف آن ممکن است منجر به تحریک پوست سر و موها شود. پس از مصرف آن ممکن است خارش، قرمزی و تورم پوستی را تجربه کنید.
چربی مو
سس مایونز حاوی چربی‌های زیادی است و مصرف مقدار زیادی از آن می‌تواند به افزایش چربی روی موها و انسداد مویی منجر شود.
شوره
برخی از انواع سس مایونز دارای نمک هستند و مصرف نمک به میزان زیاد می‌تواند باعث خشکی پوست سر و ایجاد شوره شود.
عوارض سس مایونز تاریخ‌گذشته
اطلاعات کاملی در این مورد در دسترس نیست، اما با توجه به اهمیت تاریخ مصرف مواد غذایی،در مورد مضرات سس مایونز تاریخ‌گذشته می‌توان چنین گفت که مصرف مواد غذایی تاریخ‌گذشته و فاسدشده می‌تواند به عوارض مختلفی برای سلامت انسان منجر شود؛ از جمله عفونت‌های معده و روده، اسهال، استفراغ، و سایر مشکلات گوارشی.
عوارض سس مایونز در بارداری
در دوران بارداری، سیستم ایمنی بدن زنان ضعیف‌تر می‌شود و ایجاد خطرات بیشتری برای ابتلا به عفونت‌ها به وجود می‌آید؛ یکی از موادی که باید با احتیاط مصرف شود، سس مایونز با تخم‌مرغ نیمه‌پخت یا خام است. این نوع سس ممکن است باعث ورود باکتری‌های خطرناکی مانند سالمونلا به بدن شود و مسمومیت غذایی را ایجاد کند؛ سالمونلا می‌تواند در داخل و خارج از تخم‌مرغ زنده بماند و با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نیست. به عبارت دیگر، مصرف سس مایونز با تخم‌مرغ نیمه‌پخت یا خام در دوران بارداری بسیار خطرناک است و باید اجتناب شود.
عوارض سس مایونز برای پوست
به دلیل وجود چربی بالا در سس مایونز، مشخص است که بدترین مضرات سس مایونز برای پوست، بروز جوش و آکنه است که به دلیل افزایش چربی پوست ایجاد می‌شود.
مضرات سس مایونز برای کودکان
بچه‌ها معمولاً علاقه زیادی به سس‌های مختلف؛ به ویژه سس مایونز دارند، اما باید توجه داشت که این سس دارای مواد شیمیایی و چربی زیادی است که می‌تواند احساس سیری کاذب به کودکان منتقل کند. 
مصرف این چربی‌های ناسالم، کودکان میل خوردن غذای اصلی و سالم را از دست می‌دهند و اشتهای آنها کاهش می‌یابد.
همچنین، این مصرف برای آنها در آینده ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی