[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برگزاری یادواره بمباران فرودگاه شیراز، روزنامه شیراز نوین

 هم‌زمان با سالروز بمباران هوایی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز توسط رژیم بعث عراق (۲۳ مهرماه ۱۳۶۵)، یادواره سه قهرمان شهید صنعت هوانوردی در این فرودگاه برگزار و ضمن تصویرسازی این واقعه، تمثال سه شهید فرودگاهی نیز رونمایی شد. مدیرکل فرودگاه‌های فارس روز دوشنبه در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: همه ما در تمام مراحل زندگی و مسئولیت‌های خود قدردان خون شهدا هستیم. فخرالدین کشاورز افزود: در بعد از ظهر ۲۳ مهرماه ۱۳۶۵ فرودگاه شیراز توسط جنگنده‌های رژیم بعث عراق مورد حمله قرار گرفت که در آن زمان با اقدامات به موقع و تصمیم‌های صحیح فرودگاهی خسارت انسانی در حد مجروح شدن تعدادی از مسافران، کادر پروازی و کارکنان فرودگاه وارد شد. وی ادامه داد: متأسفانه در این حادثه تلخ سه تن از همکاران فرودگاهی به نام‌های محمد کاظم تقوی کارمند اداره آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما، خداداد اسماعیلی پرسنل پلیس فرودگاه و غلامعباس سلیمی پرسنل سپاه حفاظت هواپیمایی به شهادت رسیدند.
مسائل مرتبط با جنگ تحمیلی به‌خوبی تبیین شود
مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور ایثارگران نیز ضمن تأکید بر لزوم روایتگری صحیح و جهاد تبیین در خصوص مسائل مرتبط با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید تبیین رویدادهای مرتبط با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و بیان رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های شهدا برای نسل جدید به عنوان وظیفه‌ای مهم در دستور کار باشد.
رضا علامه‌زاده افزود: هنرمندان باید در راستای تبیین این وظیفه مهم فرهنگی به میدان بیایند و رشادت‌ها و مظلومیت شهدا را به روش هنرمندانه و با زبان هنر به تصویر بکشند. وی ادامه داد: کشور ما به دلیل مواضع آرمانی و عدالت‌خواهانه همواره در معرض تهدید دشمن است و آنچه کشور را سرافراز نگه داشته، فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت است. او اظهار کرد: باید نقش کارکنان متعهد در عملیاتی نگه داشتن فرودگاه‌ها زیر سخت‌ترین بمباران‌های دشمن در دفاع مقدس و پشتیبانی از جنگ به ویژه نحوه شهادت این سه قهرمان صنعت فرودگاهی کشور که در حین انجام وظیفه در فرودگاه شیراز مظلومانه به شهادت رسیدند، توسط هنرمندان و اصحاب رسانه به تصویر کشیده شود.
بر اساس این گزارش، در این مراسم از تمثال شهید تقوی، شهید اسماعیلی و شهید غلامعباس سلیمی از شهدای حادثه بمباران فرودگاه شیراز رونمایی شد و از همسران این سه شهید والامقام و از خانواده شهیدان بیژن گرد از فاتحان مبارزه با ناوهای آمریکایی و مرتضی جاویدی تنها فرمانده لشکر المهدی(عج) که امام راحل بر پیشانی‌اش بوسه زد، زینتی از جانبازان روز حادثه حمله به فرودگاه شیراز 
تجلیل شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی