[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

غذاهای فوق فرآوری‌شده ریسک مرگ دیابتی‌ها را افزایش می‌دهد، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که غذاهای فوق فرآوری‌شده می‌تواند خطر مرگ و میر را در میان مبتلایان به دیابت نوع ۲ افزایش دهد.
به گزارش مهر به‌نقل از هلث لاین، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی به ویژه در میان این افراد بالاست.
برای مبتلایان به دیابت نوع ۲، رژیم غذایی بسیار مهم و حیاتی است و خوردن غذاهایی با محتوای مغذی بالا برای وزن سالم و سطح قند خون کنترل‌شده بسیار مهم است.
برای بررسی تأثیر غذاهای فوق فرآوری‌شده بر دیابت نوع ۲، محققان داده‌های ۱۰۶۵ فرد مبتلا به بیماری متابولیک را تجزیه و تحلیل کردند.
محققان داده‌های شرکت‌کنندگان را از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ جمع‌آوری کردند و آنها را به‌مدت ۱۱.۶ سال تحت نظر داشتند.
آنها دریافتند کسانی که مقادیر بیشتری از غذاهای فوق فرآوری‌شده می‌خورند بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.
دکتر «ماریالارا بوناچیو»، سرپرست تیم تحقیق از بخش اپیدمیولوژی و پیشگیری نورومد در ایتالیا، گفت: ما تا حدودی از میزان خطرات مرتبط با افزایش مصرف غذاهای فوق فرآوری‌شده شگفت‌زده شدیم، که ۲.۵ برابر بیشتر برای مرگ و میر بیماری‌های قلبی عروقی در مقایسه با افرادی است که در رژیم غذایی خود غذاهای فوق فرآوری شده کمتری دارند.
نکته مهم این است که محققان همچنین دریافتند که خوردن غذاهای سالم در کنار غذاهای فوق فرآوری‌شده اثرات مضر آنها را خنثی نمی‌کند.
بوناچیو گفت: داده‌های ما نشان می‌دهد که مصرف غذاهای فوق فرآوری‌شده یک عامل خطر کلیدی برای مرگ و میر در این جمعیت از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است.
محققان پیشنهاد می‌کنند که دستورالعمل‌های غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ باید به شدت همراه با کاهش مصرف غذاهای فوق فرآوری‌شده باشد.
برخی از غذاهای شناخته‌شده فوق فرآوری‌شده عبارتند از:
وعده‌های غذایی فوری یا منجمد که در مایکروویو گرم می‌شوند، انواع کیک، کلوچه و نان، گوشت فرآوری‌شده مانند سوسیس و کالباس، غلات صبحانه شیرین، چیپس، بستنی و نوشابه.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی