[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حمایت از تولید ملی به قیمت دندان‌درد، روزنامه شیراز نوین

سرپرست معاونت فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه طی یک سال اخیر هیچ مجوزی برای واردات یونیت‌های دندان‌پزشکی صادر نشده است، گفت: پرونده‌ مرتبط با واردات یونیت‌ دندان‌پزشکی برای سال‌های گذشته بوده و سازمان غذا و دارو حتماًً پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد تا حقی از تولیدکننده‌ها ضایع نشود. به گزارش ایسنا، عامری گفت: حدود ۲هزار و ۱۳۰ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت دارند که بیش از ۲۳۰ مورد از این شرکت‌ها، دانش‌بنیان هستند و بیش از ۶هزار محصول را در کشور تولید می‌کنند؛ محصولاتی که عمدتاًً نگاهشان صادرات‌محور است. وی در واکنش به اخباری درباره مجوز واردات یونیت دندان‌پزشکی نیز گفت: در این خصوص باید گفت که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مجوزی تحت عنوان واردات یونیت اطفال صادر شده و با توجه به اینکه این مدل یونیت آن زمان تولید داخل نداشته، واردات آن شروع شده بود.
عامری در همین زمینه تأکید کرد که در یک سال گذشته هیچ مجوزی برای واردات یونیت از سوی سازمان غذا و دارو داده نشده و آن تعدادی هم که وارد شده، مجوزهایش مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۷ بوده است.
وی گفت: رویکرد فعلی ما در سازمان غذا و دارو حمایت همه‌جانبه از تولید داخل است؛ به عنوان مثال در پروتزهای زانو اکنون مجوز و سیاست تولید داخل را دو و سه برابر کرده‌ایم و میزان واردات آن در حال کاهش است.
سرپرست معاونت فنی اداره کل تجهیزات پزشکی سامان غذا و دارو از برنامه‌ریزی برای رشد حداقل ۳۰ درصدی تولید تجهیزات پزشکی در کشور و در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده، خبر داد.
وی در همین‌باره افزود: در راستای رشد تولید، یکی از اقلامی که صادقانه روی آن حساب کرده‌ایم، همین اقلام دندان‌پزشکی است و این اطمینان خاطر را می‌دهیم که هر کاری لازم باشد برای رشد تولید انجام می‌دهیم و پرونده‌ مرتبط با یونیت‌ها هم برای سال‌های گذشته بوده و سازمان غذا و دارو حتماًً پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد که هیچ حقی از تولیدکننده‌ها ضایع نشود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی