[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آبخیزداری وارد فاز مطالعات شد ، روزنامه شیراز نوین

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی فارس: عملیات اجرایی ۲۵ طرح آبخیزداری در فارس آغاز شد
آبخیزداری
وارد فاز مطالعات شد 

مرادی: یکی از بهترین فرصت‌ها برای جبران کم‌آبی و عبور از بحران خشک‌سالی، اجرای طرح‌های آبخیزداری است

سرپرست اداره کل منابع طبیعی فارس، اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستای برشمرد و گفت: در این راستا عملیات اجرایی ۲۵ طرح آبخیزداری در مناطق مختلف این استان آغاز شده است.
حجت‌اله مرادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این تعداد پروژه در سطح ۲۰۰هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی و با اعتبار یک‌میلیون و ۲۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده و اجرایی شده است. وی به اقدامات انجام گرفته طی ۲ سال گذشته در حوزه آبخیزداری اشاره کرد و افزود: طی مدت یادشده تاکنون با احداث ۵۵ پروژه آبخیزداری میزان پنج‌میلیون و ۵۰۰هزار مترمکعب آب در حوزه‌های آبخیز مدیریت و استحصال شده است. هم‌اکنون طرح مطالعاتی بیش از یک‌میلیون هکتار آبخیزداری انجام شده است.
به گفته مرادی، این پروژه‌ها افزون بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌ زیرزمینی، نقش مؤثری در هدررفت آب‌های روان، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.
مرادی با اشاره به تغییرات و شرایط اقلیمی از جمله کاهش بارندگی‌ها در چند سال اخیر، یکی از بهترین فرصت‌ها برای جبران کم‌آبی و عبور از بحران خشک‌سالی را اجرای طرح‌های آبخیزداری برشمرد.
وی با بیان اینکه تاکنون در حدود ۳۰ درصد از حوضه‌های آبخیز استان معادل چهارمیلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است، اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها، حجم طرح‌های آبخیزداری اجراشده در استان به چهارمیلیون و ۲۰۰هزار هکتار افزایش می‌یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی