[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سپیدان منطقه گردشگری شد، روزنامه شیراز نوین

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به زیبایی‌های طبیعی شهر شیراز و روستاهای هدف گردشگری پیرامون آن، گفت: برپایی رویدادها و همایش‌های گردشگری در این فصل می‌تواند در جذب گردشگر و رونق طبیعت‌گردی شیراز و فارس مؤثر باشد.
روح‌الله روانشاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها برای جذب گردشگر در پاییز و رونق گردشگری طبیعت‌گردی برپایی جشنواره‌ها و رویدادهاست که در فارس می‌توان به برپایی نمایشگاه حلوا مسقطی لارستان، خرما و انار خاوران خفر، جشنواره آیینی خوراک و لباس‌های سنتی مهر و البته جشنواره گردشگری و گردشگری عشایری شیراز اشاره کرد.
وی با اشاره به میزبانی فارس از میز ملی گردشگری عشایر، گفت: در صورت هماهنگی دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان امور عشایر، سپاه عشایر، آموزش و پرورش عشایر، استانداری، فرمانداری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس به عنوان حلقه‌های برپایی، این رویداد حداکثر تا آبان‌ماه به دبیری اداره کل میراث فرهنگی کلید می‌خورد. روانشاد اضافه کرد: فعالیت‌های گردشگری در حوزه‌های گل و گیاه، طبیعت‌گردی و بافت‌گردی به همراه ارائه تخفیف‌هایی از سوی مراکز اقامتی و تفریحی می‌تواند از دیگر عوامل رونق‌بخش گردشگری شیراز در این فصل باشد.
تصویب سپیدان به‌عنوان منطقه گردشگری
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از تصویب سپیدان به عنوان منطقه ویژه گردشگری در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به این استان خبر داد.
وی افزود: قرار است در ادامه تمهیدات و دستورالعمل‌هایی در خصوص مناطق ویژه گردشگری و به ویژه سپیدان به فارس ابلاغ شود تا گردشگری این منطقه بیش از پیش با هدف‌گذاری در زمینه طبیعت‌گردی رونق بگیرد.
روانشاد اظهار کرد: ظرفیت اصلی گردشگری این منطقه هدف، در فصول می‌تواند طبیعت‌گردی و جذب گردشگر داخلی و خارجی به روستاهای هدف این شهرستان باشد.
رونق گردشگری خارجی در پاییز به‌عنوان گزینه‌ای جایگزین
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: زیبایی‌های بصری طبیعت در فصل پاییز و هوای مطلوب این استان در اوایل پاییز زمینه‌های مساعدی را برای سفر فراهم کرده، با این حال آغاز فعالیت مدارس سفر را برای بسیاری از خانواده‌ها محدود کرده است.
روانشاد افزود: هرچند گردشگری فارس در پاییز نیز تا اندازه‌ای رونق دارد، اما می‌توان جذب گردشگری خارجی را به‌عنوان جایگزینی در این فصل تقویت کرد.
وی یادآور شد: جهانگردان روسیه، چین و چند کشور دیگر از گردشگران خارجی هدف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و این گردشگران «برگ برنده» گردشگری فارس در این ایام به شمار می‌روند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی