[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شروع ورزش قهرمانی از دوران دانش‌آموزی است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه صبح دیروز هم‌زمان با روز تربیت بدنی و ورزش، با حضور در مجتمع ورزشی بعثت سازمان آموزش و پرورش استان فارس، به‌صورت هم‌زمان از ۳۷ پروژه ورزشی استان بهره‌برداری کرد.
استاندار فارس در این مراسم ضمن محکوم نمودن حملات رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین، گفت: یقیناً این‌گونه اقدامات دور از ذات بشر و انسان است. این حوادث برای آحاد مختلف مردم در سراسر جهان امتحانی است که شیوه پاسخ به آن دارای اهمیت می‌باشد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای دانش‌آموز به ویژه شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی(ع)، گفت: امروز ۳۷ پروژه ورزشی استان را که مزین به نام شهید سلیمانی است، افتتاح خواهیم کرد؛ این روزها هرچه خیر و برکت هست در کنار نام این شهید عزیز قرار گرفته که آثار وجودی انسان‌هایی است که به واسطه بندگی خداوند برای بشریت الگو شده‌اند.
 دکتر ایمانیه در ادامه بر اهمیت ورزش تأکید کرد و گفت: هرچند وضعیت فعلی نسبت به گذشته بهتر شده، اما همچنان برای بنده به عنوان مدیریت ارشد استان رضایت‌بخش نیست؛ این همه امکانات در سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف وجود دارد، اما ساعت استفاده از آنان محدود و منحصر به همان دستگاه است.
وی ضمن اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را مکلف کرد به صورت ویژه مدیریت فضاهای ورزشی را در جهت استفاده حداکثری پایش کند، تصریح کرد: لازم است کار تحقیقاتی ویژه‌ای انجام و فضاهای موجود در استان مدیریت شود؛ در گام اول امکانات را احصا و در قدم بعدی برنامه‌ریزی و مدیریت کنید تا به اهداف تعیین شده برسیم. نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه، امکانات ایجاد شده صرفاً برای استفاده است، مدیرکل آموزش و پرورش فارس را مکلف کرد تا میزان استفاده از اماکن ورزشی زیرمجموعه خود را احصا و برای افزایش آن در طی سال با اولویت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برنامه‌ریزی نماید.
وی هم‌افزایی را لازمه افزایش بهره‌وری دانست و گفت: اگر از امکاناتی که داریم به صورت ویژه و مفید استفاده کنیم، جهشی در تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ایجاد می‌شود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه ورزش به روحیه نشاط و بالندگی جوانان کمک می‌کند، از سازمان‌های همکار و همراه در راستای توسعه ورزش و افزایش نشاط مردم به ویژه جوانان تقدیر کرد و گفت: اگر دست به دست هم دهید، علاوه بر اینکه از امکانات موجود استفاده می‌شود، هم‌افزایی بیشتری ایجاد می‌شود و شاهد رشد و توسعه بیشتر استان خواهیم بود.
وی افزود: شروع ورزش قهرمانی از دوران دانش‌آموزی است؛ اگر قرار است در آینده در مسابقات ملی و بین‌المللی دست برتر و جایگاه بهتری داشته باشیم، از هم‌اکنون نیازمند برنامه‌ریزی و تدبیر ویژه هستیم؛ باهنر در کنار نوجوانان قرار گیرید و راه را برای آنها باز کنید؛ قطعاً بهتر از ما حرکت خواهند کرد.
دکتر ایمانیه یکی از مظاهر بالندگی و هویت ایرانی را حوزه ورزش و فعالیت‌های ورزشی عنوان کرد و گفت: مردم همواره با پیروزی یا شکست تیم‌های ورزشی، شاد یا غمگین می‌شوند که نشان از توجه و اهمیت این عرصه در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.
وی در انتها به سرمایه‌گذاری مالی فراوان برخی کشورها نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که درکنار هم قرار بگیریم، قطعاً شاهد پیشرفت‌های فراوانی خواهیم بود. نیروی انسانی در همه زمینه‌ها حرف اول را می‌زند که این نیرو از ابتدا برای تربیت، رشد و تعالی در اختیار آموزش و پرورش است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی