[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جدال ستار با مرد پرحاشیه، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
عملکرد تیم شهر راز در نخستین ماه‌های تأسیس و حضور در یکی از بالاترین سطوح فوتبال کشور، فراتر از حد انتظار بوده؛ البته مسئولان این تیم بازیکنان باتجربه و خوب زیادی را جذب کردند؛ بازیکنانی که به نسبتِ لیگ یک، اسم‌های بزرگی هم بودند. در مجموع به نظر می‌رسد این تیم با هزینه زیادی هم بسته شد، اما صرف حضور بازیکنان خوب، تضمین‌کننده موفقیت نیست؛ به خصوص برای یک تیم نوپا، از شروع کار تا حصول نتیجه مطلوب، معمولاً زمان زیادی صرف می‌شود.
اما درباره تیم شهر راز، نتیجه‌گیری خیلی زود اتفاق افتاده؛ کسب 12 امتیاز از 7 بازی ابتدایی؛ آن‌هم در لیگ سختی مثل جام آزادگان، کاملاً رضایت‌بخش است. قرار گرفتن روی پله پنجم جدول، یعنی بالاتر از تیم‌های متمول و یا دست کم با قدمتی چون مس کرمان، پارس جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان، مس سونگون و داماش گیلان، اتفاق خوبی است که ستار زارع و تیمش رقم زده‌اند.
در کلام خود ستار هم می‌توان نشانه‌هایی از رضایت را دید: ما تا اینجا نتایج خوبی کسب کرده‌ایم و حالا نیم‌نگاهی به صدر جدول داریم، ولی می‌دانیم که تازه شروع کار است و راه سختی در پیش داریم. ما یک تیم خوب بسته‌ایم و بازیکنانی جذب کردیم که سابقه خوبی در تیم داشتند؛ سعی کردیم در سال اول تیم را در لیگ یک حفظ کنیم، ولی گوشه‌چشمی به بالای جدول هم داریم.
با این شروع خوب، حالا شرایط برای ادامه کار در آرامش فراهم است؛ البته مثل تمامی تیم‌های خصوصی که در یک دهه گذشته وارد فوتبال شیراز شده‌اند، این تیم هم از زیرساختی برخوردار نیست که بتوان آینده‌اش را تضمین کرد. اما ادامه نتیجه‌گیری، می‌تواند به بقای این تیم در فوتبال شیراز و کشور کمک کند.
شاگردان ستار در هفته هشتم رقابت ها، عصر فردا(جمعه) در ورزشگاه حافظیه مصاف نفت مسجدسلیمان خواهند رفت. تیمی که در سال های اخیر همواره یکی از رقبای سرسخت فجرسپاسی چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک بوده، اما برای اولین بار به مصاف تیمی به نام شهر راز خواهد رفت.
نفتی ها در شروع فصل جدید، در همان گام نخست برابر فجرسپاسی قرار گرفتند و با یک گل تماشایی راه دور، نخستین شکست فصل را به شاگردان رجب زاده تحمیل کردند. با این حال نتوانستند بازی ها را آنطور که آغاز کردند، مقتدرانه ادامه دهند.
ابراهیم اشکش، مرد پرحاشیه لیگ یک در سال‌های اخیر که همه او را با استقلال ملاثانی به یاد می‌آوردند، حالا سرمربی نفت مسجدسلیمان است؛ او پس از پیروزی مقابل فجر شهید سپاسی، در 6 بازی بعدی تنها یک پیروزی به دست آورده. هفته گذشته هم او در مسجدسلیمان رو در روی تیم سابق خود قرار گرفت و با تساوی دو بر دو متوقف شد.
نفت مسجدسلیمان حالا با 9 امتیاز تیم نهم جدول است و سه امتیاز و چهار پله با شهر راز فاصله دارد؛ با وجود این اختلاف امتیاز و رتبه، شاگردان اشکش اگر بتوانند با اختلاف دو گل در بازی فردا پیروز شوند، بالاتر از نارنجی‌پوشان شیراز خواهند ایستاد؛ اتفاقی که البته به راحتی رخ نخواهد داد.
امسال فقط یک تیم توانسته شهر راز را شکست دهد؛ چادرملو اردکان که  در کنار فجر شهید سپاسی و خیبر، آماده‌ترین تیم‌های 4 هفته گذشته محسوب می‌شود.
دو هفته پیش چادرملو موفق شد در شیراز شکستی را به شاگردان ستار زارع تبدیل کند که می‌توانست ترمزی جدی برای تیم کم‌تجربه شیرازی به شمار برود، اما شهر راز اسیر این شکست نشد و یک هفته بعد در زمین یکی از تیم‌های بزرگ مسابقات، پیروز میدان شد.
لیگ یک کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است و ثبات در نتیجه‌گیری از چیزهای کمیاب این مسابقات به شمار می‌رود. 
تیم مس سونگون که با شروع طوفانی، 12 امتیاز کامل 4 هفته اول را کسب کرد، حالا سه هفته متوالی است که هیچ امتیازی نگرفته و با همان 12 امتیاز از صدر جدول به رتبه ششم سقوط کرده؛ یا پارس جنوبی جم که هر سه بازی اول فصل را با پیروزی پشت سر گذاشت، اما در 4 هفته اخیر نه تنها پیروزی کسب نکرده، بلکه حتی در زدن گل هم ناکام بوده! یعنی دو سرمربی موفق و بی‌رقیب هفته‌های نخست، حالا جدی‌ترین کاندیداهای اخراج در جام آزادگان به شمار می‌روند!
یوسف بخشی زاده و امیدرضا روانخواه اگر نتوانند در بازی‌های بسیار سخت فردا(یکی در اردکان و دیگری در ملاثانی) امتیاز کسب کنند، چه بسا طعم تلخ برکناری را هم بچشند.
جدال تیم های شهر راز و نفت مسجدسلیمان، ساعت 16:45 دقیقه روز جمعه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار خواهد شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی