[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اساتید دانشگاه شیراز در جمع برترین‌های جهان، روزنامه شیراز نوین

اساتید دانشگاه شیراز در جمع برترین‌های جهان

به ‌گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه شیراز، 49 نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان در سال 2023(براساس عملکرد استنادی در سال ۲۰۲۳ و عملکرد استنادی حیات‌ علمی) قرار گرفتند.
طبق تازه‌ترین گزارش سالانه الزویر از عملکرد استنادی پژوهشگران در سال2023 که بر مبنای شاخص‌های استنادی برگرفته از پایگاه اسکوپس منتشر شده است؛ براساس تحلیل عملکرد استنادی یک‌ساله، 40 پژوهشگر از دانشگاه شیراز در شمار پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر قرار گرفته‌اند. در حوزه‌ علوم انسانی برای نخستین‌بار، دکتر محمدحسین رونقی، عضو هیئت‌ لمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز در جمع دانشمندان دو درصد برتر دنیا قرار گرفت. 
در تحلیل‌های رشته‌های موضوعی، دکتر حمیدرضا پورقاسمی، دکتر محمدرضا رحیم‌پور و دکتر احمد عریان، رتبه‌های یک تا سه را در دانشگاه شیراز احراز کرده‌اند. همچنین، دکتر احمد عریان رتبه هشتم جهانی در حوزه دامپزشکی، دکتر حمیدرضا پورقاسمی رتبه 36 جهانی در حوزه ژئوشیمی و ژئوفیزیک و دکتر محمدرضا رحیم‌پور رتبه  69 جهانی در حوزه مهندسی شیمی را کسب کرده‌اند. 
همچنین براساس تحلیل عملکرد استنادی طول خدمت، 29پژوهشگر از دانشگاه شیراز در شمار پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر قرار گرفته‌اند. دکتر احمد شیخی، دکتر حمیدرضا پورقاسمی و دکتر حسین هندی، رتبه‌های یک تا سه را در دانشگاه شیراز احراز کرده‌اند.  گفتنی ا‌ست، شاخص‌های استنادی شامل شاخص اچ، استناد به مقالات و شاخص ترکیبی است که در دو سطح ارائه می‌شود: عملکرد استنادی یک‌ساله در سال گذشته و عملکرد استنادی در طول خدمت. معیارهای استنادی با احتساب و بدون احتساب خوداستنادی تحلیل می‌شوند؛ پژوهشگرانی که حداقل 5 مقاله منتشر کرده‌اند در تحلیل‌ها وارد و در 22 حوزه علمی و 176 زیرشاخه طبقه‌بندی می‌شوند. رتبه جهانی پژوهشگر بر مبنای نمره ترکیبی(بدون خوداستنادی) تعیین می‌شود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی