[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صادرات کیفیت می‌خواهد ، روزنامه شیراز نوین

توسعه صادرات پایدار از مؤثرترین و بهترین راهکارها برای رشد اقتصادی و توسعه پایدار در هر اقتصادی است که باید با حمایت جدی از فعالان این بخش به توسعه متوازان و در عین حال پایدار کمک کرد.
به گزارش ایرنا، جوامعی که به دنبال رونق سرمایه‌گذاری، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و به طبع آن افزایش رفاه اجتماعی هستند این کار را از کانال صادرات و توسعه این بخش دنبال می‌کنند.
صادرکنندگان کشورمان برای حضور در بازارهای جهانی و موفقیت در رقابت سخت تصاحب بازارها باید بتوانند در مقابل سایر رقبای قدرتمند حرفی برای گفتن داشته باشند و با تلاطم‌هایی که به دلایل مختلف در بازارها ایجاد می‌شود دچار مشکل و زیان نشوند.
علاوه بر لزوم مناسب بودن شرایط و ثبات در بازارهای جهانی، فراهم بودن شرایط در داخل کشور نیز می‌تواند به صادرکنندگان ما کمک کند که بتوانند در عرصه بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشند.
کاهش بروکراسی‌های اداری، وضع قوانین تسهیل‌کننده و اصلاح و حذف قوانین دست و پاگیر، کاهش موازی‌کاری در حوزه‌های مرتبط با صادرات، تعیین مجموعه و دستگاه متولی امر صادرات و استفاده از نظرات کارشناسی و تجربی صادرکنندگان در زمان اتخاذ تصمیمات و حتی وضع قوانین می‌تواند کمک قابل‌توجهی به بهبود فضای صادرات کشور کند.
در استان فارس، با توجه به جایگاهی که در زمینه تولید محصولات کشاورزی و باغی در کشور دارد می‌توان از این ظرفیت در جهت تأمین نیاز بخش قابل‌توجهی از بازارهای جهانی به ویژه بازار مصرف کشورهای منطقه استفاده کرد؛ ظرفیتی که با توسعه صنایع تبدیلی و صادرات آنها می‌تواند حجم بیشتری از نیازهای بازار دیگر کشورها را تأمین کند.
استاندار فارس، ضمن تأکید بر لزوم اهتمام ویژه مدیران به فراهم کردن شرایط جهت صادرات و حمایت همه‌جانبه از صادرکنندگان گفت: با توجه به نقش صادرات در توسعه و رشد اقتصادی، مدیران اجرایی باید زمینه و شرایط مناسب را برای انجام صادرات فراهم کنند.
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: در کنار حمایت مسئولان، صادرکنندگان نیز باید با تولید کالاهای باکیفیت و مناسب جای خود را در بازارهای جهانی باز کنند و روز به روز بر اعتبار خود بیفزایند.
وی ادامه داد: قطعاً با فراهم شدن شرایط و ایجاد انگیزه در میان صادرکنندگان، می‌توان افزایش صادرات را نیز رقم زد.
او اظهار کرد: واحدهای تولیدی ما همچنین باید برای ایجاد رونق اقتصادی، کالاهایی تولید کنند که علاوه بر تأمین نیاز داخل، امکان صادرات آنها نیز وجود داشته باشد.
استاندار فارس گفت: قطعاً هرچه از صادرات خام و غیرفرآوری‌شده محصولات فاصله بگیریم و به سمت صادرات صنایع تبدیلی و کالاهای فرآوری‌شده برویم به نفع اقتصاد کشور و استان خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی