[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

درمان بیماری پیسی با روش سلول‌درمانی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس جهاد دانشگاهی فارس از درمان بیماری پیسی برای نخستین‌بار در جنوب کشور خبر داد.
امیرحسین استقلال، ظهر شنبه 29 مهر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت تبیین ابعاد مختلف و بزرگداشت حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از نهادهای انقلابی، لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص بزرگداشت این حادثه با استفاده از ابزار هنر را در دستور کار خود قرار داد. وی با بیان اینکه در همین راستا یک‌سری ویژه‌برنامه‌ها به ‌مناسبت نخستین سالروز حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در تاریخ 4 آبان‌ماه 1401 تدارک دیده‌ایم، افزود: مراسم بزرگداشت سالروز نخستین حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» و چهارمین جشنواره ملی ادبی «باران» به ‌همت جهاد دانشگاهی فارس برگزار خواهد شد.
 درمان بیماری پیسی برای نخستین‌بار در جنوب کشور
رئیس جهاد دانشگاهی فارس در بخش دیگر سخنان خود به تشریح آخرین دستآوردهای جهادگران پژوهشی این نهاد پرداخت و گفت: درمان بیماری پیسی یا ویتیلیگو در این نهاد با روش سلول‌درمانی برای نخستین بار در جنوب کشور به بیماران ارائه می‌شود. 
استقلال افزود: تا امروز از سوی طب سنتی و مدرن درمان قطعی و مؤثری برای بیماری پیسی معرفی نشده است؛ از این‌رو با دانش به دست‌آمده از سوی محققان جهاد دانشگاهی درمان پیسی محقق شد و برای نخستین بار این درمان به صورت رسمی در استان فارس انجام می‌شود. وی به تشریح چگونگی روند درمان پرداخت و گفت: با برداشت سلول از پوست سالم شخص و عملیات درمانی در کلین‌رو‌م‌های پیشرفته سلول‌های بنیادی فرآیند درمان آغاز می‌شود و پس از تکثیر، دوباره به فرد بیمار تزریق سلول صورت می‌گیرد. رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه سلول‌های پرورش‌یافته تا 150 سانتی‌متر مربع در هر بار تزریق سطح پیسی را پوشش می‌دهند،‌ تأکید کرد: بیماران با 70 درصد اطمینان در این روش درمان می‌شوند و امیدواریم این خدمت گامی در راستای انجام وظایف جهاد دانشگاهی در گسترش دانش باشد. استقلال با اشاره به اینکه این روش درمان مطابق استاندارد GMP است،‌ گفت: این خدمت توسط شرکت سل تک فارمد جهاد دانشگاهی ارائه می‌شود و بنیاد برکت نیز در به نتیجه رسیدن این پژوهش همکاری داشته است.
 همکاری‌ جهاد دانشگاهی و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس نیز در ادامه این نشست خبری گفت: با گسترش همکاری‌های ما بین جهاد دانشگاهی و تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، دبیرخانه ستاد جهاد دانشگاهی در بزرگداشت اولین سالگرد حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تشکیل شد که برای بزرگداشت این حادثه،  ۱۲ عنوان برنامه شاخص در دستور کار قرار گرفت. محمدرضا غلامپور با اشاره به اینکه بخش ویژه حرم به دو جشنواره ملی شهود قدسی و ادبی باران اضافه شد، اعلام کرد: تولید 7 اثر مکتوب و کتاب در دستور کار قرار گرفت که در مراسم اختتامیه این دو جشنواره از آن رونمایی می‌شود. وی با بیان اینکه از‌ ۴۷ نفر برگزیده بخش اصلی و ویژه این دو جشنواره تقدیر خواهد شد،‌ تصریح کرد: 2 هزار و 278 اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و هنر شهود قدسی ارسال شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی