[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

امام جمعه شیراز: مبلغین، شیوه‌های جدید تبلیغی را به کمک منبر بیاورند، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مبلغین و خطبا روش‌ها و شیوه‌های جدید تبلیغی و ارتباطی را به کمک منبر بیاورند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، دیروز در جلسه مجمع خطبای شیراز، فعالیت‌های تبلیغ سنتی را یکی از اقدامات اثرگذار دانست و افزود: نباید ارزش تبلیغ حضوری کم شود؛ لذا باید فضای تبلیغ حضوری را توسعه داد؛ چراکه تأثیر تبلیغ حضوری از هر تبلیغ دیگری بیشتر است.
وی، تبلیغ و حضور میدانی را با فضای مجازی متفاوت دانست و گفت: مبلغین باید روی این موضوع کار کنند که تبلیغات حضوری از حیث تأثیر، سازندگی و ایجاد انگیزه چقدر مهم است و خودمان باید از این موضوع دفاع کنیم.
امام جمعه شیراز با اشاره به تأثیر ویژه نماز جمعه و حضور معنوی مردم در این آیین افزود: باید روی تأثیرگذاری منبر، مجالس و تبلیغ حضوری صحبت کنیم؛ چراکه حضور معنوی تأثیر ویژه‌ای بر روی مردم دارد.
آیت‌الله دژکام گفت: البته این بدان معنا نیست که نخواهیم از ابزارهای نوین استفاده کنیم و از این‌رو یکی دیگر از رسالت‌های مبلغین و خطبا این است که با اولویت قرار دادن تبلیغ حضوری، از روش‌های جدید تبلیغی و ارتباطی نیز استفاده کنند.
وی ادامه داد: فعالیت‌های مبلغین که اغلب آنها انعکاس رسانه‌ای هم ندارد در واقع در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم است.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در گذشته به گونه‌ای عمل می‌شد که انگار فضای مجازی اصل است و کار مبلغین فرع بوده؛ در صورتی که برعکس بود و در واقع این مبلغین هستند که به شکل میدانی با جوانان ارتباط برقرار می‌کنند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به حضور ۱۲۰ خطیب در شهر شیراز گفت: تشکیل خانه مبلغین و فعالان فرهنگی برای جلوگیری از یک‌سری آسیب‌ها در دستور کار است.
وی افزود: این افراد در طول سال به طور مداوم فعالیت می‌کنند و گاهی لازم است در مواضعی با یکدیگر هم‌صدا باشند و پای کار بایستند؛ نقش خانه مبلغین همین است که در طول زمان ما را همراه و یک‌صدا می‌کند و قطعاً تأثیر این هم‌صدایی برای مردم بیشتر است. آیت‌الله دژکام تأکید کرد: حضور خانه مبلغین در پارک‌ها باید امنیت را برای این فضا ایجاد کند تا به یک فضای آرام برای حضور مردم تبدیل شود.
وی، ضمن انتقاد از ورود حیوانات خانگی به پارک‌ها ادامه داد: در بسیاری از بوستان‌های شهر تهران ورود حیوانات خانگی ممنوع است و امیدواریم در شیراز نیز برای این مسئله تدبیری اندیشیده شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی