[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

متن نشست‌های علمی تخصصی «زنگ هنر» منتشر شد، روزنامه شیراز نوین

مدیر کانون اندیشه‌پژوهی کودک و نوجوان گفت: مجموعه نسخه‌ الکترونیکی متن نشست‌های علمی تخصصی «زنگ هنر» منتشر شد. به گزارش ایرنا، حوزه هنری کودک و نوجوان سال گذشته به مناسبت هفته ملی کودک، نشست‌های علمی تخصصی «زنگ هنر» را با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف برگزار کرد. 
مجید مجیدی، مدیر کانون اندیشه‌پژوهی کودک و نوجوان ماحصل این نشست‌ها را جمع‌آوری و تدوین کرد تا به شکل کتابی الکترونیکی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. مجیدی در مقدمه‌ای متناسب با این رویداد گفت: در عصر حاضر، خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندان خویش توجه و دغدغه بیشتری نسبت به گذشته دارند. توسعه فناوری و وجود سبد متنوع محصولات فرهنگی و هنری؛ به‌ ویژه در زمینه دیجیتال و انتقال مفاهیم مثبت و منفی در این محصولات، دغدغه و توجه آنان را بیش از پیش کرده است.
وی افزود: نشست‌های زنگ هنر، فرصتی برای گفت‌و‌گو پیرامون فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مدرسه است؛ تجربه‌های موفق در مدرسه، گویای تعامل فعال مربی و متربی که برآمده از فکر خلاق و نشاط مربی است.
مدیر کانون اندیشه‌پژوهی کودک و نوجوان بیان کرد: سال گذشته به مناسبت هفته ملی کودک، نشست‌های علمی تخصصی با هدف توجه به تأثیرات تربیتی محصولات فرهنگی و هنری بر کودک با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در پنج محور برگزار شد.
براساس اعلام آرتین، رسانه رسمی نوهنران ایران، مجیدی اظهار داشت: نشست‌های علمی تخصصی «زنگ هنر» با محورهای موضوعی «هنر، کودک، تربیت»، «انیمیشن، کودک، تربیت»، «کتاب، کودک، تربیت»، «بازی، کودک، تربیت» و «موسیقی، کودک، تربیت» برگزار شد که نتایج و مباحث مطرح‌شده در آنها به‌صورت نسخه‌ الکترونیک قابل بارگیری و استفاده علاقه‌مندان است.
وی درباره چگونگی تهیه و تولید مجموعه «زنگ هنر» اظهار کرد: از آنجایی‌ که این نشست‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت‌و‌گوهای مطرح‌‌شده با استقبال خوب معلمان و والدین از شهرهای محتلف کشور همراه شد و از طریق پیام‌رسان شاد به‌ طور میانگین در هر نشست حدود ۱۰هزار نفر حضور داشتند.
براساس اعلام آرتین، رسانه رسمی نوهنران ایران، مدیر کانون اندیشه‌پژوهی کودک و نوجوان با بیان اینکه آگاهی‌بخشی به والدین و مربیان پیرامون پیامدها و نحوه مواجهه با محصولات فرهنگی و هنری در تربیت صحیح کودکان مؤثر واقع خواهد شد، افزود: نحوه استفاده و مواجهه والدین و معلمان با گونه‌های مختلف محصولات فرهنگی و هنری در ارتباط با کودکان از جمله موضوعاتی بود که در این نشست‌ها به آن اشاره شد.
مجیدی در معرفی بیشتر نسخه‌ الکترونیک کتاب «زنگ هنر» بیان کرد: نشست اول «زنگ هنر» با عنوان و موضوع «هنر، کودک، تربیت» با حضور و ارائه عباس جواهری که روان‌شناس و عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تهران است، برگزار شد. نشست دوم نیز با عنوان و موضوع «انیمیشن، کودک، تربیت» با حضور افسانه نراقی‌زاده، کارشناس تربیتی و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) و پرستو عسگرنجاد، کارشناس و منتقد حوزه انیمیشن برگزار شد. در نشست سوم «زنگ هنر» با عنوان و موضوع «کتاب، کودک، تربیت» با حضور فهیمه فداکار، روان‌شناس و مدرس دانشگاه برگزار شد.
مدیر کانون اندیشه‌پژوهی کودک و نوجوان بیان کرد: در نشست چهارم «زنگ هنر» که با عنوان و موضوع «بازی، کودک، تربیت» برگزار شد با حضور سعید مدرسی، پژوهشگر و کارشناس تربیتی و حامد تأملی کارشناس حوزه بازی و سرگرمی میزبان علاقه‌مندان بودیم. در نشست پنجم و پایانی هم به موضوع «موسیقی، کودک، تربیت» با حضور بهرام دهقانیار، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز و میلاد عرفان پور شاعر و کارشناس ادبیات پرداختیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی