[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با ‌این همه استعداد خوب، به آینده بسیار خوش بین هستم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
یکی از برترین مربیان استان فارس و کشورمان، مسعود مقیم است. او سال‌های بسیار زیادی در رده‌های مختلف پایه فعالیت داشته و نفرات زیادی را به تیم‌های ملی مختلف و باشگاه‌های بزرگ داخلی و خارجی معرفی کرده است که خیلی از آن‌ها هم اکنون در راه جام جهانی هستند.
این مربی شیرازی هم اکنون به عنوان مربی سازنده در تیم ملی نوجوانان فعالیت دارد. سرمربی ‌این تیم حسین عبدی است و حسین قدسی به عنوان دیگر دستیار وی فعالیت دارد. همچنین محمدرضا حاج اسبویی مربی دروازه‌بان‌ها و‌ هادی نوبری بدن‌ساز تیم است.
مسعود مقیم درباره عملکرد تیم نوجوانان در مسابقات اخیر گفت : مسابقات مقدماتی نوجوانان آسیا زیر 18 سال در گروه F  در کشور قرقیزستان برگزار شد و به‌جز ما و کشور میزبان، لائوس و هنگ کنگ هم در ‌این رقابت‌ها حضور داشتند که خدا را شکر توانستیم با کسب سه پیروزی به مرحله بعد برویم. البته شرایط سختی داشتیم چون تیم قرقیزستان مدعی بود. قبلاً در رده زیر ١۵سال با آن‌ها بازی کرده بودیم و چند مدت قبل به مصاف همان تیم در رده زیر ١۶سال رفتیم که پیشرفت خوبی کرده بودند و واضح است که در ‌این مدت کار کرده‌اند. حتی لائوس هم تیم خوبی به‌ این رقابت‌ها فرستاده بود و در مجموع پیشرفت تیم‌ها مشهود بود.
وی افزود: ‌می‌دانید که تیم‌های نوجوانان هر کشور، پایه و اساس تیم‌های بزرگ‌سالان در سال‌های آینده را تشکیل ‌می‌دهند و برای همین تمام کشورها روی ‌این رده‌ها سرمایه گذاری‌های زیادی را انجام ‌می‌دهند. ما هم خوشبختانه پیش از ورود به ‌این رقابت‌ها، تدارک خوبی دیده بودیم و یک تورنمنت را در کشور ژاپن پشت سر گذاشتیم و همچنین یک تورنمنت را هم در ازبکستان. به لطف خدا در ‌این کشورها هم موفق شدیم و همچنین توانستیم قهرمان مسابقات کافا زیر 16 سال شویم. شرایط خوبی داشتیم و در‌ این مسابقات هم توانستیم با پیروزی در تمام بازی‌ها، به عنوان تیم اول راهی مسابقات جام ملت‌های آسیا شویم. ‌این رقابت‌ها قرار است اردیبهشت ماه سال 1402 برگزار شود. 
فوتبالیست پیشین شهر شیراز  ادامه داد: استعدادهای خوبی در تیم ملی داریم و امیدواریم که در آینده‌ این نفرات بتوانند به تیم‌های ملی ما کمک کنند. همان طور که در ادوار گذشته نیز نفرات زیادی را داشتیم که در ادامه به تیم ملی بزرگ‌سالان ملحق شدند.‌ این یک افتخار برای ماست و امیدواریم بازیکنان در مسابقات جام ملت‌ها هم عملکرد موفقی داشته باشند و بتوانیم سهمیه جام جهانی را کسب کنیم. امروزه همه تیم‌ها مشغول تلاش و برنامه‌ریزی هستند و باید به همه تیم‌ها احترام گذاشت، اما ما ‌ایرانی هستیم، استعدادهای خوبی داریم و می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم.
وی درباره وضعیت تیم ملی بزرگ‌سالان و تعداد نفرات اعزا‌می به قطر که در گذشته از شاگردان خود او در تیم‌های پایه بوده‌اند گفت: حداقل 17 بازیکن در گذشته از شاگردان ما بوده‌اند که به لطف خدا توانستند تا ‌اینجا پیش بروند. وضعیت تیم هم بسیار خوب است. بازیکنان باکیفیتی داریم و امیدواریم جوری در جام جهانی به میدان بروند که همه راضی باشند. مردم توقع دارند تیم خوبی راهی جام جهانی شود و مقابل تیم‌هایی مثل انگلیس و ولز که فوتبال پیشرفته‌ای دارند، موفق عمل کنند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی