[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

خشم ستاره تیم ملی کشتی از مدافع سرخ‌پوش، روزنامه شیراز نوین

ملی‌پوش تیم ملی کشتی آزاد با انتشار یک استوری از مدافع پرسپولیس، نسبت به تفاوت دستمزدها و پاداش‌های کشتی و فوتبال انتقاد کرد. به گزارش ورزش سه، صحبت‌های محمدحسین کنعانی زادگان در گفت‌وگو با برنامه شب‌های فوتبالی، حالا با واکنش یکی از ملی‌پوشان تیم ملی کشتی آزاد همراه شده و امیرمحمد یزدانی یک بار دیگر به بحث تفاوت فاحش میان دستمزد فوتبالیست‌ها و مدال‌آوران سایر رشته‌ها و به خصوص کشتی پرداخته است.
داستان از این قرار است که پس از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲، به تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال مجوز واردات خودروهای لوکس و گران‌قیمت خارجی، با عوارض پایین گمرکی داده شد که سر و صدای زیادی به پا کرد؛ ۳۲ بازیکن ملی‌پوش توانستند خودروهایی با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار آزاد وارد کشور کنند.
چند شب پیش و در مصاحبه‌ای که کنعانی زادگان با شب‌های فوتبالی انجام داد، در خصوص این مجوز و همچنین خودروی لوکسی که زمان عقد قرارداد با پرسپولیس به محل ساختمان باشگاه برده بود به صحبت پرداخت که حالا با واکنش یکی از قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد همراه شد.
کنعانی در این مصاحبه گفت: «باشگاه پرسپولیس به قدری بزرگ است که باید با ماشین‌های خیلی خوبی به آنجا رفت.» 
مدافع پرسپولیس سپس در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود قیمت آن خودرو ۱۰۰ میلیارد بوده است، گفت: «نه آن خودرویی که با آن به باشگاه رفتم، گذر موقت بود، ولی ارزش یکی از خودروهایم ۱۰۰ میلیارد تومان است.»
زمانی که این بازیکن اعلام کرد که یک رنجرور وارد کشور کرده، مجری برنامه از او پرسید که آیا این خودرو سر همان داستان‌های پاداش تیم ملی از جام جهانی است؟ که کنعانی در پاسخ می‌گوید: «بله سر همان مجوزهای جام جهانی است.»
حالا یزدانی ویدئویی میکس‌شده از ترکیب صحبت‌های پژمان درستکار با گفته‌های کنعانی را در صفحه شخصی خود استوری کرده است؛ جایی که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید: «تبعیض‌آمیز عمل نکنیم، خواسته‌ام این است. بچه‌های ما برای کسی کیسه ندوخته‌اند، کشتی‌گیر برای کسی کیسه ندوخته است، ولی وقتی یک چیزی هست، به یک رشته‌ای و به یک تیمی که در طول تاریخ موفق‌تر بوده است و افتخارات بیشتری برای کشورمان به دست می‌آورد، حتماً باید نگاه بهتر و بالاتری باشد؛ عدالت یعنی این.»
امیرمحمد یزدانی که در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو و همچنین ۲۰۲۳ بلگراد موفق به کسب مدال نقره شد، پیش از این نیز سابقه نایب‌قهرمانی در تورنمنت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ آیووا آمریکا، زیر ۲۳ سال جهان و زیر ۱۹ ساله‌های آسیا را در کارنامه دارد؛ یزدانی یک بار نیز در تورنمنت یاشاردوغو عنوان قهرمانی را به دست آورده است.
حالا او با انتشار این ویدئو در صفحه شخصی خود نوشته است: «خوبه‌ها، ببازی جایزه بگیری. در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یک واژه است و معنای خاصی ندارد؛ باز هم خدا را شکر ندوییدم دنبال تی شرت کسی. دم همتون گرم بابت حمایتتون.»
یزدانی پیش از این نیز در مصاحبه‌ای نسبت به وضعیت پاداش‌های کشتی و دستمزد فوتبالیست انتقاد کرده بود: «تیم ملی فوتبال در بین آسیایی‌ها بدترین عملکرد را در جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت و از گروه خودش صعود نکرد؛ آنها فقط یک برد داشتند و با دو باخت کارشان تمام شد، اما کشتی همیشه مدال‌آور بوده و از این لحاظ ورزش اول کشور است. این‌همه بی‌توجهی و تبعیض اصلاً عادلانه نیست.»
پیش از این، فدراسیون کشتی اعلام کرده بود که در مجموع مبلغ ۳ میلیارد و هفتصد و چهل میلیون تومان پاداش به ۹ مدال‌آور کشتی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در بلگراد که اواخر شهریور برگزار شد، پرداخت خواهد کرد. بر این اساس برای طلایی‌های ایران در این رقابت‌ها، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، مدال‌آوران نقره مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و مدال‌آوران برنز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به همراه حقوق ماهیانه به مدت یک سال به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی