[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

میان‌وعده‌های سالم برای کسانی که زیاد گرسنه می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

وقتی هوس خوردن بستنی یا شکلات به سرتان می‌زند، چه کار می‌کنید؟ فوراً سراغ یخچال می‌روید یا یاد چربی‌های اضافه‌تان می‌افتید و عذاب وجدان می‌گیرید و با هزار زور و زحمت ذهنتان را منحرف می‌کنید؟
به گزارش بهداشت نیوز، وقتی اشتهای زیادی برای غذا خوردن دارید، چطور؟ آیا می‌دانید چطور می‌توان این میل و اشتها به خوردن را که معمولاً هم به بیراهه کشیده می‌شود و همچنین باعث دریافت کالری‌های اضافه از غذاهای بی‌خاصیت می‌شود، مهار کرد؟ اصلاً تا به‌ حال از خودتان پرسیده‌اید متخصصان تغذیه که در روزنامه‌ها، مجلات، برنامه‌های تلویزیونی و... مدام دم از کاهش اشتها می‌زنند، خودشان چطور با این مشکل دست ‌و پنجه نرم می‌کنند و آن را دور می‌زنند؟
در ادامه شما را با ۸ میان وعده  ساده آشنا می‌کنیم که جزو محبوب‌ترین انتخاب‌های متخصصان تغذیه برای شکست دادن تمایل بیش‌ازحد به غذا خوردن است.
موس شکلات و آووکادو
یک عدد آووکادوی بزرگ را با یک‌چهارم فنجان شیر بادام یا هر نوع شیر دیگری که دوست دارید، مخلوط و یکی، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو هم به آن اضافه کنید و آخر کار، یک قاشق عسل در آن بریزید و آن‌قدر این مواد را در مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید که یک خمیر یکنواخت به دست بیاید.
 این دسر ظاهر گول‌زننده‌ای دارد، اما سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است که به اسم اسیدهای چرب سالم شناخته می‌شوند؛ بنابراین هم اشتهای شما را در طول روز کم می‌کند و هم مقدار کم آن، به اندازه‌ی کافی سیرکننده است. در ضمن طعم شیرین عسل در این دسر، طبع شیرینی‌دوست شما را هم پاسخ می‌دهد تا کمتر در طول روزعذاب بکشید!
ماست و ریواس و توت‌فرنگی
اگر از امتحان کردن طعم‌های تازه نمی‌ترسید و حاضرید برای متنوع کردن برنامه غذایی‌تان ریسک کنید، مخلوط ماست با ریواس و توت‌فرنگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ماست سرشار از پروتئین، کلسیم، باکتری‌های مفید یا همان پروبیوتیک‌هاست که باعث می‌شوند کمتر احساس گرسنگی کنید و میلتان هم برای غذا خوردن کم شود. البته بهتر است به جای ماست‌های میوه‌ای آماده، ماست میوه‌ای‌تان را به‌صورت خانگی آماده کنید چون محصولات تجاری رنگارنگی که در قفسه‌های فروشگاه‌ها وجود دارد، شکر زیادی دارند، درحالی‌که ماست میوه‌ای خانگی به ازای هر ۱۲۰ گرم، فقط ۸ گرم قند و در عوض ۱۲ گرم پروتئین دارد.
چای زنجبیل
قرن‌هاست که زنجبیل به‌عنوان یک ریشه گیاهی انرژی‌زا در فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود و انواع و اقسام محصولات فرآوری‌شده‌ی آن طرفداران زیادی دارد؛ اما رساندن انرژی به بدن و رفع خستگی و ... فقط یکی از ده‌ها خاصیت زنجبیل است؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید افسار اشتهایتان از دستتان در رفته و نمی‌توانید جلوی غذا خوردنتان را بگیرید، چای زنجبیل را امتحان کنید که هم به هضم غذا و بهبود وضعیت دستگاه گوارش کمک می‌کند و هم ضدگرسنگی است.
سیب
بله، به همین سادگی! لازم نیست خرج زیادی بکنید یا خودتان را برای درست کردن یک دسر خاص به دردسر بیندازید، بلکه کافی است هر وقت میل شدیدی برای خوردن پیدا کردید، یک عدد سیب گاز بزنید چون تحقیقات نشان داده که همه‌ انواع این میوه، مهارکننده اشتها هستند.
شاید باور کردنش کمی سخت باشد، اما سیب سرشار از فیبرهای محلول در آب و پکتین است که شکم را پر می‌کنند؛ همچنین سیب به تنظیم قند خون کمک می‌کند و باعث می‌شود فرد در طول روز انرژی بیشتری داشته باشد. سومین خاصیت اعجاب‌انگیز و ضداشتهای سیب، این است که برای خوردنش باید آن را بیشتر از میوه‌های دیگر بجوید؛ بنابراین در این فاصله بدنتان فرصت دارد تا سیری را احساس کند.
کیک پنیر و تمشک
اسم کیک و شیرینی که می‌آید، تن  و  بدن خیلی از کسانی که طبع شیرین‌پسندشان، آنها را به دام چاقی کشانده، به لرزه می‌افتد اما لازم نیست نگران باشید چون این مدل کیک که با پنیر کاتیج (Cottage chees)(نوعی پنیر نسبتاً تازه است که در بازار به‌صورت آماده وجود دارد) درست می‌شود، نه‌ تنها شما را چاق نمی‌کند بلکه استفاده از آن(البته به‌شرط اعتدال)، اشتها را کم کرده و اتفاقاً میل به خوردن شیرینی را هم در طول روز کاهش می‌دهد. رمز و راز این کیک، در پنیر آن نهفته است که پروتئین زیاد و چربی کم دارد و کاملاً سیرکننده است.
برای درست کردن این کیک به ۲/۱ فنجان پنیر، نصف قاشق چای‌خوری پوست لیموی رنده‌شده، ۸/۱ قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل، ۱ قاشق چای‌خوری پودر بادام، یک و نیم قاشق عسل یا شربت افرا، ۳/۱ فنجان تمشک تازه یا یخ‌زده و مقداری بیسکویت کراکر سبوس‌دار نیاز دارید.
کره‌ی بادام‌زمینی و موز
بهترین میوه برای ترکیب کردن با کره‌ بادام‌زمینی، موز است که پتاسیم زیادی هم دارد. این اسنک جزو میان‌وعده‌های غنی و سیرکننده محسوب می‌شود که کاملاً محبوب متخصصان تغذیه است.
آلوی خشک
شاید اگر عادت ‌غذایی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان را فراموش نکرده‌ بودیم، امروز کارمان به جایی نمی‌رسید که هر روز دنبال یک رژیم تازه برای کاهش وزن بگردیم یا کارمان پیدا کردن قرص و شربت‌های ضداشتها باشد؛ یکی از این عادت‌های غذایی منحصر به ‌فرد، استفاده از میوه‌های خشک به‌خصوص آلو بود که تحقیقات جدید نشان داده خوردنش کاملاً ضداشتهاست. باور کنید یا نه، خوردن آلو با طعم ترشش، یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن میل شدید به خوردن شیرینی‌جات هم هست.
شکلات تلخ
عاشق شکلات هستید، اما اگر یک تکه بخورید، دیگر نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید؟ پس بهتر است این بار به جای شکلات‌های معمولی، یک تکه شکلات تیره با بیش از ۷۰ درصد کاکائو بخورید تا میلتان به خوردن(به‌ خصوص خوردن شیرینی) از بین برود. شکلات تیره دقیقاً به دلیل طعم تلخی که دارد، ضداشتهاست چون همین که این شکلات را توی دهانتان می‌گذارید، پیام‌هایی به مغزتان ارسال شده و طعم آن باعث از بین رفتن اشتها می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی