[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

پیش‌بینی سکته قلبی با دقت ۹۹ درصد!، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، پژوهشگران یکی از شرکت‌های فناور دستگاه جدیدی را برای تشخیص بیماری‌های قلبی و پیش‌بینی حملات قلبی به مرحله ساخت رساندند که به گفته آنها این دستگاه با دقت بیش از ۹۹ درصد می‌تواند در مدت یک دقیقه اطلاعات لازم را به بیمار ارائه دهد.
بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله بیماری‌هایی هستند که نه تنها در ایران، بلکه در جهان افراد زیادی را درگیر خود کرده‌اند؛ چرا که بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین عامل مرگ در کشورهای صنعتی هستند، به گونه‌ای که قریب به یک مرگ از هر ۳ علت مرگ افراد بالای ۳۵ سال از بیماری‌های قلبی به ‌ویژه درگیری عروق کرونر است. پژوهشگران ایرانی برای شناسایی سریع‌تر بیماری‌ها و همچنین مقابله با حملات قلبی با کمک فناوری هوش مصنوعی دستگاه جدیدی را به مرحله ساخت رساندند که به گفته آنها این دستگاه با دقت بیش از ۹۹ درصد می‌تواند در مدت یک دقیقه حمله قلبی را تشخیص دهد.
صادق کاظمی فرد، محقق این طرح گفت: به منظور پیشگیری از حملات قلبی و تشخیص بیماری قلبی دستگاهی را با توسعه مدل جدیدی از هوش مصنوعی طراحی کرده و به تولید اولیه رساندیم.
وی اساس طراحی این دستگاه را فناوری هوش مصنوعی دانست و اظهار کرد: این محصول یک دستگاه پرتابل بوده و قادر به آنالیز و پایش ۳ مورد از پارامترهای حیاتی قلبی است.
کاظمی فرد یادآور شد: مدل هوش مصنوعی تولیدشده با آنالیز پارامترها و دیگر الگوهای مورد نیاز بیماری قلبی را تشخیص می‌دهد و نتایج بررسی‌ها در اختیار پزشک قرار می‌گیرد.
مجری این طرح با بیان اینکه این دستگاه قادر به پیش‌بینی بروز حملات قلبی است، خاطر نشان کرد: در صورت احتمال بروز حمله قلبی این دستگاه قادر به شناسایی و اعلام آن است و براساس بررسی‌های انجام‌شده میزان دقت این دستگاه ۹۹.۸ درصد است.
دکتر کاظمی فرد با بیان اینکه نمونه اولیه این دستگاه طراحی و ساخته شده است، افزود: توسعه این دستگاه در فاز دریافت مجوزها از وزارت بهداشت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی