[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

لزوم چاره‌جویی برای حل معضل گلزنی، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
هفته هشتم لیگ یک برای تیم‌‌های شیرازی زیاد خوش‌یمن نبود و تنها یک امتیاز حاصل کار آنها شد.
در این هفته تیم‌ شهر راز در  مقابل تیم‌ نفت مسجدسلیمان، دومین شکست فصلش را باز در شیراز تجربه کرد و با نتیجه دو بر یک مغلوب میهمان خوزستانی خود شد؛ تیم فجر شهید سپاسی هم در بابل در یک بازی نسبتاً پرموقعیت، مقابل تیم دریا بابل با تساوی پرگل دو بر دو متوقف شد و به یک امتیاز این بازی دست پیدا کرد. 
در ادامه نگاهی کوتاه به دیدارهای نمایندگان شیراز در هفته هشتم لیگ دسته اول خواهیم انداخت:
 *شهر راز & نفت مسجد سلیمان* 
تیم شهر راز سرخوش از پیروزی باارزش هفته گذشته در جم امیدوارانه و با روحیه پای به این دیدار خانگی سخت گذاشته بود.
 از طرفی مصدومیت محمد قنبری، مدافع مستحکم این تیم در خط دفاعی و همچنین مصدومیت دو مهره ارزشمند دیگر در خط حمله این تیم یعنی محمد کاظمی و بابامحمدی تا حدودی دست ستار زارع را در این بازی بسته بود.
 ستار  زارع یاران خود را با دو تغییر نسبت به بازی قبل با سیستم چهار-سه-سه روانه میدان کرده بود ، 
همچنین میلاد غریبی و رضا آقابابایی دو مهره تأثیرگذار دیگر شهر راز از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کردند و نشان از برنامه کادر فنی برای  نیمه دوم داشت .
بازی بسیار محکم‌ و سرعتی از سوی دوتیم آغاز شد؛ پرس سنگین هافبک‌های تیم ‌نفت روی خط دفاعی و هافبک تیم شهر راز کار بازی‌سازی از خط دفاع را برای تیم شیرازی سخت کرده بود، ولی رفته‌رفته این شهر راز بود که توانست کمی جلو بکشد و بازی را به زمین نفت بکشاند. در حالی که تیم شهر راز بازی را بهتر دنبال می‌کرد یک پاس بلند از خط دفاعی تیم‌ نفت در غافل‌گیری دو مدافع وسط تیم شهر راز مهاجم‌ پرقدرت تیم‌ نفت با عبور از مدافعان توانست گل اول مسابقه را وارد دروازه تیم شهر راز کند.
بعد از این‌گل، سبک بازی تیم‌ نفت کاملاً تغییر کرد و با تجمع در زمین خودی پرس را از میانه میدان روی خط هافبک شهر راز گذاشت؛ از طرفی تیم شهر راز هم با طراحی حملاتی از کانال‌های کناری به خصوص در  سمت چپ چندین بار موفق به دور زدن مدافعان کناری حریف و ارسال توپ روی دروازه نفت شد، ولی نتوانستند از هیچ‌کدام از  این موقعیت‌ها بهره‌ای ببرند.
 در نیمه دوم هم تیم شهر راز علی‌رغم مالکیت توپ و اصرار به نفوذ از کناره‌ها این‌بار بیشتر از سمت راست شکل گرفت؛ صاحب دو-سه موقعیت خیلی خوب در محوطه جریمه تیم  نفت هم  شد که عملاً با تجمع پرتعداد بازیکنان تیم نفت توپ راهی به سمت دورازه این تیم پیدا نمی‌کرد‌.
هرچه به زمان‌های پایانی مسابقه نزدیکتر می‌شدیم این تیم شهر راز بود که بی‌محاباتر حمله می‌کرد تا اینکه روی یک توپ برگشتی به زمین شهر راز  باز اشتباه فردی مدافع این تیم باعث شد در محدود دفعاتی که تیم نفت وارد زمین شهر راز شدند به گل دوم هم دست پیدا کنند. بعد از این‌ گل تیم شهر راز موفق شد در واپسین دقایق بازی یکی از گل‌ها را جبران کند، ولی در پایان بازیکنان این تیم نتواستند تیم خود را از شکست نجات دهند و این تیم نفت مسجدسلیمان بود که توانست با کسب سه امتیاز خود را هم‌امتیاز با تیم شهر راز ۱۲ امتیازی کند.
نکته قابل تأمل در این بازی عملکرد تیم نفت بود که علی‌رغم در اختیار داشتن بازیکنان با کیفیت خوزستانی در ترکیب خود حداقل انتظار بازی فنی بهتری از این تیم می‌رفت و بعضاً با بازی تدافعی و تأخیری شکل هجومی تیم شهر راز را با مشکل مواجه می‌کرد.
در پایان هفته هشتم تیم شهر راز با ۱۲ امتیاز در رده هفتم جای گرفت و نفتی‌ها هم با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده نهم جای گرفتند.
*دریا بابل & فجر شهید سپاسی* 
دیگر نماینده شهر شیراز، تیم فجر شهید سپاسی در بابل میهمان تیم انتهای جدولی دریا بابل بود.
تیم‌ فجر شهید سپاسی که در چهار بازی اخیر خود پیروز شده بود و در رده‌های بالای جدول قرار داشت، با روحیه بالا و حتی نیم‌نگاهی به صدر جدول پای به این دیدار خارج خانه گذاشته بود؛ از طرفی تیم دریا بابل که نتایج ضعیفی در هفته‌های اخیر کسب کرده بود و در انتهای جدول قرار داشت در این بازی برای اولین بار داوود سید عباسی را روی نیمکت خود می‌دید و به نظر این مربی در این مدت کوتاه هم توانسته بود روی تیم خود تأثیر مثبتی بگذارد.
مهدی رجب‌زاده یاران خود را بدون تغییر نسبت به بازی گذشته و با سیستم چهار-چهار-دو روانه زمین مسابقه کرده بود، چمن مصنوعی  مسابقه این فرصت را به فجری‌ها می‌داد که روی زمین و با پاس‌های کوتاه گردش توپ بهتری داشته باشند، فجری‌ها خیلی زود به گل اول رسیدند و مسیر مسابقه به نفع و دل‌خواه آنها پیش رفت.
بعد از این‌گل تیم دریا بابل که نمی‌خواست با سرمربی جدید خود بازنده این دیدار باشد بلافاصله دست به حملات هیجانی و پرتعداد روی دروازه فجر شهید سپاسی زد و حتی روی یک ضربه ایستگاهی هم می‌توانست خیلی زود گل خورده را جبران کنند، ولی تیم فجر شهید سپاسی با کنترل فشار تیم دریا بابل و توپ‌گیری سریع و ایجاد ضدحملات خطرناک بارها تا آستانه زدن گل‌های بیشتر هم پیش رفت که متأسفانه با بی‌دقتی مهاجمان تیم فجر شهید سپاسی و درخشش گلر تیم بابل، این موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت. فجر شهید سپاسی در نیمه اول حداقل می‌توانست با اختلاف دو یا سه گل برنده به رختکن برود، ولی با فرصت‌سوزی همچنان تیم بابل را امیدوار به نیمه دوم‌ نگه داشت. تیم ‌بابلی که از لحاظ تکنیکی و نفری در سطح پایین‌تری نسبت به فجری‌ها قرار داشت در نیمه دوم‌ تغییر تاکتیک داد و با توپ‌های بلند پشت مدافعان و همچنین اوت دستی‌های بلند به دنبال باز کردن دروازه فجر شهید سپاسی و همچنین از کار انداختن هافبک‌های فجر شهید سپاسی در بازی‌سازی بود و البته خیلی زود در نیمه دوم هم به گل تساوی  رسید. فجری‌ها که باز بعد از گل مساوی مسلط بر بازی شدند، توانستند گل دوم را به زیبایی روی یک شوت عالی از عباس بوعذار به ثمر برسانند و تا دقایق پایانی تیم برتر میدان باشند، ولی اصرار تیم دریا بابل به توپ‌های بلند و اوت دستی باز نتیجه داد و در روز نه چندان خوب مدافعان فجر شهید سپاسی، این تیم باز روی یک اوت دستی بلند در محوطه جریمه فجر شهید سپاسی صاحب یک ضربه پنالتی شد و توانست گل دوم و تساوی را وارد دروازه این تیم جا کند؛ تا این بازی در پایان با همان نتیجه دو بر دو مساوی به پایان برسد؛ در روزی که فجری‌ها می‌توانستند با عملکرد بهتر مهاجمان به خصوص در نیمه اول پیروز میدان باشند و با یک امتیاز بابل را ترک کند.
فجری‌ها در پایان هفته هشتم با ۱۶ امتیاز و یک پله صعود در جدول رده‌بندی در جای سوم جدول پس از خیبر ۱۸ امتیازی و سایپای ۱۷ امتیازی قرار گرفتند تا همچنان نبرد در بالای جدول گرم و حساس باقی بماند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی