[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کورن داگ ، روزنامه شیراز نوین

هات داگ نوعی سوسیس معروف است که طرفداران زیادی دارد؛ هات داگ را معمولاً درسته سرخ کرده و با نان به صورت ساندویچ سرو می‌کنند. کورن داگ یک نوع فست‌فود است که با استفاده از مواد ساده، خمیری برای روی هات داگ تهیه می‌شود که روی هات داگ را پوشانده و سرخ می‌کنند. این غذا به صورت غذای فینگرفود با سیخ چوبی سرو می شود که بسیار زیبا و خوش‌طعم است و می‌توان در مهمانی‌ها یا جشن‌های تولد آن را به‌عنوان میان‌وعده یا دورچین غذا و یا پیش‌غذا تهیه و سرو نمود. ظاهر زیبا و پفکی آن باعث جلب توجه مهمانان می‌شود.

 مواد لازم برای 4 نفر
آرد: ۱ لیوان
آرد ذرت: نصف لیوان
شکر ریز: ۱ قاشق غذا خوری
بکینگ‌پودر: ۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین    : ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل‌سیاه و نمک: به مقدار لازم
تخم‌مرغ: ۱ عدد
دوغ: ۱ لیوان
روغن: به مقدار لازم
سس گوجه‌فرنگی و سس خردل: به مقدار دل‌خواه
هات داگ: به مقدار لازم

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کورن داگ خوش‌مزه و مخصوص در ابتدای کار یک کاسه بزرگ بر می‌داریم و در ادامه آرد، آرد ذرت و شکر را درون آن می‌ریزیم و با یک قاشق به خوبی مخلوط می‌کنیم. سپس بکینگ‌پودر و جوش شیرین را به آن اضافه می‌کنیم.
 مرحله دوم
در این مرحله، نمک و فلفل را هم اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. در ادامه تخم‌مرغ را درون یک کاسه دیگر می‌شکنیم. حالا دوغ هم به آن اضافه می‌کنیم و با چنگال به هم می زنیم تا از لختگی خارج و یک‌دست شود.
 مرحله سوم
سپس به مواد خشک کم‌کم اضافه و مخلوط می‌کنیم؛ وقتی مواد به خوبی با هم مخلوط شد، اجازه می‌دهیم ۱۰ دقیقه استراحت کند. اکنون یک ماهی‌تابه برمی‌داریم که ترجیحاً کوچک و عمیق باشد تا بتوان روغن را با ارتفاع بیشتری درون آن ریخت.
 مرحله چهارم
تابه را با روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا روغن داغ شود، حالا سوسیس هات داگ را سر سیخ چوبی می‌کنیم. سپس مواد خمیری را داخل یک لیوان می‌ریزیم و هات داگ را درون مواد فرو می‌کنیم؛ به طوری که تمام مواد روی هات داگ را پوشش دهد.
 مرحله پنجم
وقتی وقتی روغن به خوبی داغ شد، با کمک سیخ، هات داگ را درون روغن داغ فرو می‌بریم تا سرخ شود. 
هات داگ سرخ‌شده را روی حوله کاغذی می‌گذاریم تا روغن اضافه آن خارج شود؛ سپس  آن را با سس گوجه‌فرنگی و سس خردل سرو می‌نماییم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی