[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

امنیت صنایع با پدافند غیرعامل ، روزنامه شیراز نوین


 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر لزوم اجرای پدافند غیرعامل در شهرک‌های صنعتی استان تأکید کرد و گفت: اصل پیشگیری و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با حوادث و تهدیدات در اولویت برنامه‌های کمیته پدافند غیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار دارد.
همچنین در این زمینه علاوه بر الزامات قانونی نظیر حفظ حریم واحد‌های صنعتی و ایجاد و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی، احداث نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک و احداث درمانگاه و جانمایی واحد‌های صنعتی در زون‌های مختلف، برخی اقدامات پیشگیرانه نظیر بازرسی ایمنی واحد‌های صنعتی و تهیه شناسنامه ایمنی نیز به صورت مستمر انجام می‌شود. او گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس، مطالعات و بررسی تخصصی کمبودها در حوزه پدافند غیرعامل انجام خواهد گردید.
سیدمصطفی هاشمی در مراسمی ویژه هفته پدافند غیرعامل با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی جزو تأسیسات حساس و زیربنایی کشوری به شمار می‌روند و الزامات پدافند غیرعامل باید در آنها مورد توجه قرار گیرد، گفت: تلاش برای حفظ امنیت این شهرک‌ها ضروری بوده و نحوه اجرای پدافند غیرعامل در این شهرک‌ها نیز حائز اهمیت است. وی گفت: با پیش‌بینی و رعایت موارد لازم در رابطه با ساخت‌وسازها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اجرای سیاست‌ها و روش‌های پدافند غیرعامل تلاش ویژه‌ای شده است. هاشمی با بیان اینکه شناسایی واحدهای تولیدی ریسک‌پذیر به‌صورت متناوب در دستور کار است و اطلاعات مربوطه به‌صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود، اضافه کرد: تاکنون با انجام طرح ویژه ممیزی ایمنی و بهداشت (HSE)در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای بیش از 2500 واحد صنعتی شناسنامه ایمنی صادر شده و کار ممیزی برای صدور شناسه ایمنی سایر واحد‌های صنعتی نیز در حال انجام است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اعلام اینکه طراحی و مکان‌یابی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید را نیز با در نظر گرفتن الزامات پدافند غیرعامل انجام می‌دهیم، تصریح کرد: سطح‌بندی شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای مقابله با تهدیدات احتمالی در دستور کار است.
هاشمی بیان کرد: زیرساخت‌های ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مورد بازنگری قرار داده و در این راستا برنامه‌هایی تدوین نموده‌ایم که در دست اقدام است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه دو نوع نگرش پدافندی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد، افزود: یک نگرش به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و نگرش دیگر به مجموعه زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی برمی‌گردد. هاشمی افزود: سطح‌بندی‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی شامل پست‌های برق، مخابرات، شبکه‌های آب، گاز، ایستگاه آتش‌نشانی و TBS را در دستور کار داریم و مصون‌سازی زیرساخت‌های حیاتی شامل محوطه چاه‌های آب، دریچه‌های مخازن، دیوارها و هدایت آب‌های سطحی نیز انجام شده است. وی با اعلام اینکه 2 رزمایش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با مشارکت و هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل استان انجام گرفته است، اضافه کرد: این رزمایش‌ها با هدف دستیابی به آمادگی عملیاتی در زیرساخت‌های حیاتی برگزار شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه این شرکت در سطح سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر کشور انتخاب شده است، تدوین طرح‌های پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی برای بررسی مسائل نوین پدافندی در حوزه صنعت را از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی