[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

صنوف تولیدی شهرک‌دار می‌شوند ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
فرایند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنفی استان فارس در شیراز آغاز شد. عملیات اجرایی این شهرک تخصصی به منظور آماده‌سازی برای واگذاری در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته است. به گفته هاشمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، این شهرک تخصصی ظرفیت استقرار 2000 واحد صنفی با پیش‌بینی اشتغال 8هزار نفر را خواهد داشت.
سید مصطفی هاشمی در جلسه مجمع اصلاحیه بودجه سال 1402 و پیشنهادی سال 1403 این شرکت که با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شیراز برگزار شد، افزود: با پایان یافتن مراحل اخذ استعلامات و تملک و این شهرک تخصصی، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های زیرساختی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک تخصصی صنفی شیراز با مشارکت مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در اراضی به مساحت 97 هکتار در جاده نیروگاه سیکل ترکیبی احداث می‌شود، گفت: این شهرک تخصصی ظرفیت استقرار 2000 واحد صنفی با پیش‌بینی اشتغال 8هزار نفر را خواهد داشت.
هاشمی افزود: در شهرک تخصصی صنفی شیراز انواع صنوف تولیدی و توزیعی و اصناف مزاحم شهری مستقر خواهند شد. وی با اشاره به اهمیت ساخت شهرک‌های صنفی در استان خاطرنشان کرد: رفع آلودگی صوتی و زیباسازی شهری و همچنین ارائه خدمات مطلوب‌تر در شهرک‌ صنفی، از مزیت‌های احداث این شهرک‌ است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: احداث شهرک‌های صنفی علاوه بر رشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان، موجب کاهش مشکلات ترافیکی در بافت شهری خواهد شد.
وی با بیان اینکه تولید، توزیع و خدمات بخش مهمی از اقتصاد است که اصناف در آن نقش پررنگی دارند، گفت: رویکرد اصلی تقویت واحدهای صنفی تولیدی است که کلان شهر شیراز در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است و می‌توان با راه‌اندازی این شهرک، ظرفیت‌های تولیدی و صادرات‌محور اصناف تولیدی را ارتقا داد.
هاشمی با قدردانی از حمایت‌های استاندار فارس و پیگیری‌های نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و همکاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد در فرایندهای مختلف تملک اراضی و ایجاد این شهرک تخصصی اظهار امیدواری کرد: شهرک صنفی شیراز بر اساس برنامه زمان‌بندی تا 18 ماه آینده به مرحله واگذاری به متقاضیان برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی