[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

تراز انرژی فارس باید مثبت شود ، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر:
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس گفت: معتقدم باید کنترل و هدایت اصولی بخش انرژی در کل کشور و با نگاه جدید بازبینی شود و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی اقتصادی شود.
کاوه خیری با تأکید بر اینکه باید کنترل و هدایت اصولی بخش انرژی در کل کشور و با نگاه جدید بازبینی شود، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی اقتصادی شود.
او در جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: تدوین راهکارهای حمایت از بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های انرژی و صنایع وابسته را با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی استان آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.
وی افزود: برای تدوین حرکت توسعه‌ای بخش انرژی استان باید معضلات و مشکلات احصا، ظرفیت‌های قانونی شناسایی و راه‌حل‌های کارشناسانه و کاربردی ارائه شود تا بخش اقتصاد استان بتواند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده بیشتری ببرد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اظهار کرد: نیاز است بررسی‌های کارشناسانه، پیشنهادات و راهکارهای اقتصادی، اجرایی، قانونی و قابل حصول برای مثبت شدن تراز انرژی استان ارائه شود که بخش خصوصی ما می‌تواند این اقدام مهم را انجام دهد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه برای رونق‌بخشی به بخش انرژی به عنوان یک مزیت اقتصادی مهم استان همراهی با کمیسیون‌های صنعت و سرمایه‌گذاری اتاق حائز اهمیت است، گفت: در برخی از بخش‌ها هم‌پوشانی بین کمیسیون‌های تخصصی سرمایه‌گذاری و صنعت اتاق وجود دارد که برای حرکت مؤثرتر از این ظرفیت مشترک بهره خواهیم برد.
وی با تأکید بر تلاش برای ارتقای جایگاه انرژی و صنایع مرتبط در استان ادامه داد: تعریف و پیگیری گزارش‌های کارشناسی در خصوص منابع و مصارف انرژی استان و مشارکت با سازمان‌های مرتبط، دانشگاه‌های معتبر و مراکز کارشناسی از دیگر برنامه‌های ما در این کمیسیون است.
خیری همچنین به بررسی کارشناسی و هدایت اصولی در بخش انرژی در سطح استان و کشور و سرمایه‌پذیر کردن انرژی در تمامی بخش‌ها تأکید کرد و افزود: در حال حاضر قیمت‌ها در حوزه انرژی در کشور در حدی است که امکان توسعه نیروگاه را به صاحبانشان نمی‌دهد؛ البته طرح‌های جدید و جذابی تعریف شده است، اما معلوم نیست که آیا اجرایی خواهند بود یا خیر.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر محل تأمین سرمایه آنها نیز مشخص نیست و صندوق توسعه ملی، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، شرکت‌های بزرگ پالایشی، پتروشیمی و شیمیایی در این حوزه ورود کردند و در تلاشند که بتوانند کسری برق را جبران کنند.
خیری اظهار کرد: بر این اساس معتقدم باید کنترل و هدایت اصولی بخش انرژی در کل کشور و با نگاه جدید بازبینی شود و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی اقتصادی شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اظهار کرد: باید اصول توسعه پایدار در کلیه برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شود. مصارف انرژی معمولاً با پایداری تقابل دارد. با توجه به این موضوع در محدوده وظیفه و مسئولیت اجتماعی‌مان و با بهره‌گیری از دیدگاه‌های علمی مهم در این حوزه می‌توان برنامه‌ای جامع تدوین کرد که شاید به عنوان یکی از نقاط ماندگار این کمیسیون در نظر گرفته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی