[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در ۷۵۰۰ مدرسه فارس، روزنامه شیراز نوین


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش فارس از برگزاری بیست و ششمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه این استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، علیرضا شادباش دیروز ۱۰ آبان در بیست و ششمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس فارس گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی یک نوع تمرین دمکراسی است و از این طریق دانش‌آموزان مشورت‌پذیری و سعه‌ صدر را می‌آموزند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش فارس افزود: شوراهای دانش‌آموزی به‌عنوان یکی از ارکان مهم مدرسه، در راستای تحقق اصل دانش‌آموزمحوری و مشارکت مؤثر دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با هدف ایجاد فرصت برای دانش‌آموزان برای مشارکت در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بیست و ششمین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی با شعار محوری شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی یادبود «شهیده میار طارق عزالدین دانش‌آموز دختر فلسطین» و با رویکرد تقویت مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان در مدرسه، خانواده و جامعه، تمرین مشارکت اجتماعی، تمرین کارگروهی، آمادگی دانش‌آموزان برای ایجاد سازمان‌های کارآفرین، استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش‌آموزان در تمامی مدارس استان فارس برگزار شد.
شادباش گفت: در این راستا دانش‌آموزان علاقه‌مند به حضور در شورای دانش‌آموزی می‌توانستند دو هفته قبل انتخابات در دفتر مدرسه ثبت‌نام و خود را به‌عنوان داوطلب عضویت در شورای دانش‌آموزی مدرسه معرفی کرده و به مدت پنج ‌روز قبل از انتخابات درباره دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود به تبلیغ بپردازند. استفاده از ظرفیت پیام‌رسان شاد برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم مورد تأکید بوده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش فارس افزود: ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی تا ۱۰۰ تن دانش‌آموز، ۵ تن عضو اصلی و ۲ تن علی‌البدل، ۱۰۱ تن تا ۱۵۰ تن دانش‌آموز ۷ تن اصلی و ۲ تن علی‌البدل، از ۱۵۱ به بالا ۹ تن اصلی و ۲ تن علی‌البدل است.
شادباش ادامه داد: همچنین ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در دوره متوسطه اول و دوم تا ۲۵۰ تن دانش‌آموز ۵ تن عضو اصلی و ۲۲ تن علی‌البدل، از ۲۵۰ تن تا ۳۵۰ تن دانش‌آموز ۷ تن اصلی و ۲ تن علی‌البدل، از ۳۵۰ تا ۵۵۰ تن ۹ اصلی و ۲ تن علی‌البدل، از ۵۵۰ تن به بالا ۱۱ تن اصلی و ۲ تن علی‌البدل است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش فارس با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بالاتر می‌توانستند علاوه بر کاندید شدن عضویت در شورای مدرسه در رأی‌گیری هم شرکت کنند، افزود: این دوره از انتخابات در ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان فارس برگزار شد.
وی با بیان اینکه تعداد ۷۶۸ هزار دانش‌آموز دارای شرایط از پایه سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه می‌توانستند کاندید شوند و رأی دهند، تصریح کرد: ۲۲ هزار دانش‌آموز دختر و ۱۶ هزار دانش‌آموز پسر به‌عنوان منتخبان شورای دانش‌آموزی این دوره در مدارس، برنامه‌ها و ایده‌های خود را در راستای پیشبرد مسائل آموزشی، پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با همکاری و نظارت کادر آموزشگاه و وفق دستورالعمل شورای دانش‌آموزی اجرا خواهند کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: شورای دانش‌آموزی دارای ۱۸ انجمن در بخش‌ها و موضوعات مختلف بوده که دیگر دانش‌آموزان آموزشگاه می‌توانند با عضویت و فعالیت در این انجمن‌ها در کنار دانش‌آموزان منتخب، در برنامه‌های مدرسه همکاری داشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی