[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مردم تاوان کابل‌دزدها را می‌دهند، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین
shomalianm@gmail.com

سرقت کابل‌های برق و مخابرات، متأسفانه موضوعی است که در شهر شیراز با آن مواجه هستیم و گاهی مردم یک منطقه از شهر حتی نمی‌دانند که سیم‌های مخابراتی به سرقت رفته و با تصور خرابی شبکه اقدام به پیگیری از مراکز تحت پوشش خود می‌کنند و در نهایت با ماجرایی دیگر مواجه می‌شوند.
در این گزارش، برآنیم تا از یک محله که امروز ماه‌هاست با قطعی تلفن ثابت مواجه است، مدیران شرکت مخابرات فارس را مطلع نماییم. اطلاع‌رسانی اینکه مشترکان شما از خدمات اشتراک خود بی‌بهره و ناراضی هستند و امیدواریم سازمان بازرسی استان نیز این گزارش را مدنظر قرار دهد. هرچند پیگیری‌های مردم این محله تاکنون بی‌ثمر مانده است.
دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات از ابتدا با دریافت مبالغی شهروندان را به اشتراک خود درمی‌آورند و همچنین با دریافت حق آبونمان، وظیفه ذاتی این دستگاه‌ها خدمات‌رسانی بهنگام به مشترکان خود است.
این مشترک بودن دارای مزایایی باید باشد که در صورت رخ دادن اتفاقاتی همچون به سرقت رفتن کابل‌های برق یا مخابرات یا خرابی آنها یا شکسته شدن و نشتی لوله‌های آب، شرکت مسئول وارد عمل شده و در اسرع وقت در رفع مشکلات پیش‌آمده، بکوشد.
اکنون اما مشکلی که در خصوص کابل‌های مخابراتی به سرقت رفته برای ساکنان یکی از مناطق شیراز پیش آمده، از سوی دستگاه مربوطه رفع نمی‌شود و حدود سه ماه است که کابل‌های مخابرات ساکنان این منطقه به سرقت رفته و تلفن آنها قطع است و مراجعات و پیگیری‌های ساکنان محله به نتیجه نرسیده و حالا گزارش خود را در این خصوص برای پیگیری با شیرازنوین در میان گذاشته‌اند.
به گفته یکی از ساکنان محله به نام خانم صنعتی که ساکن سفیر شمالی در شیراز است، در پی قطعی تلفن خانه، او چندین بار به ثبت درخواست خود در سامانه 20117 شرکت مخابرات اقدام می‌کند تا پیگیری لازم در خصوص علت قطعی تلفن ثابت منزلشان به انجام برسد.
وی در ادامه با گذشت مدتی از این ثبت خرابی و عدم اتصال شبکه تلفن ثابت، به صورت حضوری به مخابرات سلمان واقع در جاده بوشهر مراجعه و درخواست خود را حضوری و کتباً هم اعلام می‌کند.
در پی پیگیری‌هایی که خانم صنعتی به انجام می‌رساند، در نهایت مشخص می‌شود که کابل‌های مخابرات این منطقه بیش از 2 ماه است که به سرقت رفته و مشکل قطعی یا خرابی شبکه نیست.
ساکنان کابل بخرند
یکی دیگر از ساکنان محله که در خیابان پوربیرک ساکن است و خود را دهقانی معرفی می‌کند هم می‌گوید: 2 سال قبل همین وضعیت را داشتیم. کابل‌ها به سرقت رفته بود و با پیگیری‌های انجام‌شده، کابل‌ها توسط مخابرات مجدداً وصل و دسترسی به تلفن ثابت برایمان میسر شد.
او ادامه می‌دهد: حالا هم حدود 2 ماهی است که تلفن منطقه قطع شده و مجدداً با مراجعاتی که به مخابرات سلمان در نزدیکی محل سکونت خود داشتیم، در نهایت متوجه شدیم که علت قطعی، خرابی کابل و مشکلاتی از این دست نبوده و کابل‌ها به سرقت رفته‌اند. دهقانی اضافه می‌کند: در این خصوص با شماری از همسایه‌ها به کلانتری هم مراجعه کردیم و نامه‌نگاری به شرکت مخابرات انجام دادیم تا چاره‌ای برای رفع این مشکل اندیشیده شود.
وی با اظهار اینکه اکنون در شرکت مخابرات به ما گفته شده برای رفع مشکل، ساکنان کابل را خریداری کنند، عنوان می‌کند: واقعاً خرید کابل مخابرات و تلفن اولاً بسیار گران است و ثانیاً وظیفه شهروندان نیست.
او همچنین تأکید می‌کند که اگر ما مشترک شرکت مخابرات هستیم و آبونمان هم پرداخت می‌کنیم، باید از مزایای این اشتراک برخوردار شویم؛ نه اینکه خرید کابل به‌سرقت‌رفته از ساکنان محله خواسته شود؛ مگر ذات دستگاه خدمت‌رسان جز این است؟
دهقانی به این موضوع هم اشاره کرد که ضمن مراجعه به مخابرات منطقه خود از آنها خواستیم که سیم‌ها را در ارتفاع بالاتری وصل کنند تا احتمال سرقت آنها کاهش یابد که گفته شد بالاتر از این ارتفاع امکان وصل کردن سیم‌ها را نداریم.
لازم به ذکر است که خبرنگار شیرازنوین در خصوص بررسی این مشکل که در این گزارش مردمی عنوان شده و از آنجا که نمی‌خواستیم یک‌طرفه به قاضی برویم و خواهان صحبت با یک مقام مسئول مخابرات بودیم، از پنجشنبه صبح 11 آبان جاری ضمن تماس و ارسال پیام به روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس خواستار برقراری یک گفت‌وگو با مسئولان ذی‌ربط در خصوص شرح ماجرا و علت آن شده است و روز شنبه نیز مجدداً با کارشناس روابط عمومی شرکت مخابرات استان تماس برقرار کرده و خواستار ترتیب دادن حداقل یک گفت‌وگوی تلفنی شدیم که تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
با امید اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان پاسخ‌گو بودن در خصوص مشکلات شهروندی و درخواست‌های مردمی را مورد توجه و در اولویت خود قرار دهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی