[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان ترمیم شود، روزنامه شیراز نوین

تقویت زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان فارس، پیشتازی در اجرای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، فراهم کردن اعتبارات پرورش دانش‌آموزان فارس و مراقبت از تحقق اهداف رتبه‌بندی معلمان، چهار خواسته استاندار فارس از وزیر آموزش و پرورش بود.
به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز یکشنبه در اجتماع چندهزار نفری یادمان شهدای دانش‌آموزان در حرم شاهچراغ(ع) که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه شورای آموزش و پرورش فارس برای در اجرای سند تحول آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده، می‌تواند پیشتاز باشد و فرمایش برجامانده رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشد.
استاندار فارس با بیان آنکه فارس در میدان تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده است، افزود: آموزش و پرورش فارس در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده، اما باید به آن وسعت و سرعت بخشید. وی تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری دانشگاه فرهنگیان فارس را خواسته دوم این استان از وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: چنان‌که در سفر دوم رئیس‌جمهور نیز مطرح شد، زیرساخت‌های این دانشگاه نیازمند توجه ویژه است. استاندار فارس اضافه کرد: اقدامات انجام شده کافی نیست و باید با کمک وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، با سرعت بیشتری تکمیل شود تا برای سال آینده به امکانات بیشتری در این دانشگاه برای تحقق هدف ایجاد این دانشگاه دست یابیم.
وی اظهار کرد: تلاش‌های دکتر صحرای سبب شد تا آموزش در دانشگاه فرهنگیان از کیفیت بالاتری برخوردار شود، اما کماکان پذیرش دانشجویان این دانشگاه و استخدام معلمان و دبیران نیازمند دقت بالاتری است؛ چراکه این افراد سی سال آموزش و پرورش نسل جدید را به عهده دارند.
ایمانیه در سومین خواسته خود، بیان کرد: به اندازه لازم به آموزش دانش‌آموزان پرداخته شده، اما چنان‌که باید به پرورش آنها توجه نشده است.
استاندار فارس گفت: اگر بر اساس آیه شریفه قرآن تقدم با تربیت و تزکیه است، نیازمند صرف اعتبارات نیز می‌باشد. وی با بیان اینکه فعالیت مدارس امین در فارس مایه افتخار است، افزود: تأمین اعتبار مدرسین مدارس امین و گسترش آن برای همه مدارس استان نیازمند توجه و تخصیص اعتبار است.
او تأکید کرد: باید اعتبارات خاصی هم در برنامه هفتم توسعه و هم در بودجه سال آینده (۱۴۰۳) که از امروز در دولت سیزدهم مطرح می‌شود، در نظر گرفته شود.
استاندار فارس بر مراقبت از اهداف رتبه‌بندی معلمان نیز تأکید کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال با همت دولت سیزدهم به نتیجه رسید، اما هدف از این رتبه‌بندی تنها ترمیم حقوق نبود؛ بلکه هدف افزایش کیفی خدمات معلمان است.
ایماینه افزود: باید از اکنون که در ابتدای این فرایند هستیم، مراقبت شود تا با اجرای آن به هدف اصلی که بهبود کیفی خدمات معلمان است، دست ‌یابیم و در کنار آن حقوق این عزیزان نیز نه در حد شایسته، اما تا حدودی ترمیم می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی