[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

مربی و روان‌شناس فوتبال: ورزش فارس نیازمند حمایت سرمایه‌گذاران است، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار- گروه ورزش
مربی شیرازی فوتبال اعتقاد دارد که مسئولان فوتبال کشور باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران به این رشته ورزشی را فراهم کنند.
سید ایمان شریف، روان‌شناس سابق تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز  و مربی فعلی تیم فوتبال بزرگسالان پویندگان تلاش مرودشت است که در حال حاضر در لیگ برتر استان فارس حضور دارد.
او می‌گوید: سال ۱۴۰۱ و بنا به دعوت دوست و مربی ارزنده فوتبال فارس، آقای اسماعیل کاظمی، مربیگری تیم فوتبال پویندگان تلاش مرودشت در لیگ برتر بزرگسالان استان فارس را قبول کردم. سال گذشته تیم فوتبال پویندگان تلاش مرودشت از لحاظ نتیجه‌گیری شرایط مناسبی نداشت و وقتی بنده و آقای کاظمی به کادر فنی تیم اضافه شدیم یکی از مدعیان سقوط به دسته پایین‌تر بود که ببه لطف خدا و تلاش دوستان امتیاز تیم حفظ شد.
شریف ادامه داد: امسال تصمیم گرفتم تا با خرید امتیاز تیم فوتبال پویندگان تلاش مرودشت تیم قدرتمندی را راهی مسابقات کنم تا بتوانیم با همت و تلاش همه ارکان باشگاه به لیگ دسته سوم فوتبال کشور صعود کنیم.
وی با بیان اینکه ورود به مقوله تیم‌داری همیشه دارای سختی‌ها و دشواری‌های زیادی است، اظهار داشت: به طور مثال هزینه‌های سنگینی که بر تیم‌ها تحمیل می‌شود از جمله هزینه‌های کادر فنی و بازیکنان، هزینه‌های البسه و پوشاک ورزشی، هزینه‌های مربوط به مسافرت‌ها و اسکان تیم؛ خصوصاً در شرایط اقتصادی فعلی که رغبت چندانی از جانب شرکت‌ها و ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در ورزش؛ آن‌هم به خاطر شرایط اقتصادی فعلی وجود ندارد. 
این مربی فوتبال شیراز عنوان کرد: جا دارد از همین‌جا از ریاست محترم فدراسیون فوتبال درخواست کنم تا با برنامه‌ریزی و رایزنی با ارگان‌های مختلف خصوصاً اداره دارایی بستری را ایجاد کنند تا سرمایه‌گذاران در امر ورزش مشمول معافیت‌های مالیاتی شوند تا به این وسیله هم به رشد و شکوفایی ورزش کمک شود و هم مشکلات ناشی از تیم‌داری کم شود. 
شریف با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی هم، انسان‌های وارسته و دارای بینش و تفکر خوبی در استان وجود داشته‌اند که علی‌رغم کمبودها و کاستی‌ها حامی تیم‌های ورزشی بوده‌اند، گفت: آقای سید بهداد کاووسی به‌عنوان مدیرعامل محترم هلدینگ بهین، یک نمونه از مدیران شایسته و‌ مجرب در استان فارس است که با وجود مشغله‌های زیاد قبول زحمت کرده و به ‌نوان اسپانسر و تنها حامی تیم فوتبال پویندگان تلاش مرودشت کمک زیادی به رشد و پیشرفت ورزش؛ خصوصاً در شهرستان مرودشت کرده که لازم است همین‌جا از او تقدیر و تشکر کنم.
روان‌شناس سابق باشگاه فجر شهید سپاسی ادامه داد: لازم است تا مراتب قدردانی خود را از زحمات و همکاری ریاست محترم ورزش و جوانان شهرستان مرودشت، جناب آقای افتاده نسب و ریاست محترم هیئت فوتبال مرودشت، آقای روستا اعلام کنم که الحق و الانصاف تا حد امکان با اینجانب همکاری و مساعدت لازم را داشته‌اند.
وی در ادامه نکته‌ای را درباره قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر بزرگسالان استان فارس متذکر شد و گفت: این لیگ همه ساله در یک گروه و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به اینکه تاریخ شروع مسابقات به تعویق افتاد در جلسه‌ای که با حضور اکثریت تیم‌های شرکت‌کننده تشکیل گردید، قرار شد تا مدیران تیم‌های شرکت‌کننده در خصوص یک گروهه شدن یا دو گروهه شدن، مسابقات اظهارنظر کنند که پس از رأی‌گیری غالباً با دو گروهه شدن مسابقات موافقت کردند. علت اینکه رأی و نظر اکثریت به دو گروهه شدن بود این موضوع است که در شرایط اقتصادی فعلی و هزینه‌های سنگینی که برای تیم‌داری وجود دارد. رقابت نابرابری وجود دارد بین تیم‌هایی که با هزینه شخصی در مسابقات شرکت می‌کنند و تیم‌هایی که دارای اسپانسر در این خصوص می‌باشند؛ به طوری که با یک گروهه شدن مسابقات هر تیم می‌بایست ۲۰ بازی انجام دهد و این امر باعث تحمیل هزینه‌های سنگین به تیم‌هایی می‌شد که با هزینه شخصی در مسابقات شرکت کرده‌اند.
شریف افزود: موضوعاتی چون آب و هوا و طولانی شدن مسابقات به خاطر پیش‌بینی بارش امسال، بُعد مسافت و‌ موضوعات دیگر نیز در این تصمیم‌گیری دخیل بود؛ البته با این موضوع موافق هستم که در این سطح از فوتبال استان، مسابقات باید با فرمت لیگ برگزار شود، اما باید شرایط را به طور کلی در نظر گرفت و سپس در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.
وی در پایان گفت: از زحمات تمام دست‌اندرکاران فوتبال استان، ریاست محترم هیئت فوتبال استان فارس، جناب آقای مهندس قنبری و سایر همکارانشان کمال سپاس و قدردانی را دارم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی