[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

رقابت با تیم‌های صنعتی باید عادلانه باشد، روزنامه شیراز نوین

سرمربی پیشین تیم فوتبال فجر شهید سپاسی می‌گوید اگر قرار است این تیم در پایان رقابت‌های فصل جاری راهی لیگ برتر شود، باید وارد رقابتی عادلانه با تیم‌های صنعتی حاضر در سطح اول فوتبال کشور شود.
به گزارش ایسنا، عملکرد تیم فجر شهید سپاسی در این فصل از رقابت‌های جام آزادگان به شکلی بوده که هواداران این تیم نسبت به بازگشت دوباره به لیگ برتر امیدوار شوند، اما همواره این نگرانی وجود داشته که در صورت تحقق این امر، باز هم شاهد ناکامی این تیم به واسطه عدم توان رقابت با تیم‌های بزرگ صنعتی کشور باشیم.
پیشکسوت فوتبال فارس در این ارتباط گفت: یک تیم فوتبال برای کسب موفقیت نیاز به چهار رکن اساسی دارد که نبود هر یک از آنها می‌تواند روند نتیجه‌گیری را با خلل مواجه کند.
غلام‌حسین پیروانی این 4 رکن را این‌چنین تشریح می‌کند: اولین رکن اساسی برای موفقیت یک تیم، بازیکنان و کادر فنی هستند که کیفیت و عملکرد آنها نقش کلیدی را ایفا می‌کند؛ دومین رکن را حمایت مسئولان می‌دانم، سوم حمایت تماشاگران و چهارم نیز حمایت صداوسیما و خبرنگاران. این ارکان باید هم‌پای یکدیگر پیش بروند تا تیمی مانند فجر شهید سپاسی به موفقیت نهایی دست پیدا کند.
وی در ادامه با نگاهی آینده‌نگرانه نسبت به بازگشت احتمالی فجر شهید سپاسی به لیگ برتر حرف می‌زند: ما که همیشه دعا می‌کنیم فجر شهید سپاسی به لیگ برتر بازگردد، اما اگر این اتفاق بیفتد، این‌بار باید عدالت در خصوص این تیم رعایت شود. فجر شهید سپاسی، دو سال پیش در لیگ برتر حضور داشت و فکر می‌کنم 25 تا 30 میلیارد تومان نیز برای حضور در این رقابت‌ها هزینه کرد، اما چگونه می‌توانست با تیم‌های صنعتی که هر کدام 200 میلیاردتومان هزینه می‌کنند، رقابت کند؟ این عدالت نیست.
پیروانی افزود: فجر شهید سپاسی برای صعود به لیگ برتر کار سختی دارد و اگر صعود کرد، باید بدانیم که این اتفاق به راحتی رخ نداده است؛ پس باید جوری برای این تیم خرج شود که دوباره اتفاقات دفعه قبلی تکرار نشود. در هر صورت من به صعود فجر شهید سپاسی خوش‌بین هستم و تاکنون ضعف خاصی در نحوه بازی این تیم مشاهده نکرده‌ام.
مربی و کاپیتان پیشین تیم ملی جوانان همچنین نسبت به ایجاد غرور احتمالی در بازیکنان نماینده شیراز هشدار داد و گفت: زمانی که بنده هدایت تیم فجر شهید سپاسی را برعهده داشتم، توانستیم هم استقلال و هم پرسپولیس را با 4 گل شکست دهیم. نتایج خوب زیاد داشتیم، اما گاهی خیلی زود مغرور شدیم. 
مثلاً زمانی که استقلال را چهار بر یک شکست دادیم، یک هفته بعد آن‌چنان دچار غرور شدیم که به تیم راه‌آهن که در انتهای جدول قرار داشت، باختیم. 
پس یکی از رمزهای موفقیت، مغرور نشدن است و وظیفه کادر فنی است که همواره این نکته را به بازیکنانش گوشزد کند.
پیشکسوت فوتبال شیراز همچنین به نکته‌ای فنی اشاره کرد که کادر فنی فجر شهید سپاسی باید به آن توجه داشته باشد: زمانی که تیم گل می‌زند و جلو می‌افتد، مربی باید حواسش جمع باشد که وقتی خط دفاع تیم عقب نشسته است، به هیچ‌عنوان توپ را در یک‌سوم خط دفاعی از دست ندهد. عقب‌نشینی بیش از حد، خطر گل خوردن را به شدت افزایش می‌دهد؛ بنابراین لازم است که فاصله‌ها به خوبی تنظیم شود.
غلام‌حسین پیروانی در ادامه به یکی از جملات معروف قدیمی خود اشاره کرده و می‌گوید: یادتان هست زمانی که در لیگ برتر بازی می‌کردیم و استقلال و پرسپولیس به شیراز می‌آمدند، فجر شهید سپاسی و برق در شهر خودشان غریبه می‌شدند. 
از 20هزار نفری که به ورزشگاه می‌آمدند، 17 هزار نفر طرف تیم تهرانی را می‌گرفتند. من همان زمان هشدار می‌دادم و به آن تماشاگران می‌گفتم کاری نکنید روزی بیاید که نه فجر شهید سپاسی در لیگ برتر باشد و نه برق و شما نتوانید استقلال و پرسپولیس را هم در شیراز ببینید! 
حالا سال‌هاست که این اتفاق افتاده است؛ امیدوارم حالا همه به این نتیجه رسیده باشند که باید از تیم شهر خودشان حمایت کنند. مسئولان هم باید بیش از پیش پای کار بیایند تا امیدوار باشیم به زودی دوباره شاهد حضور تیم‌های شهرمان در لیگ برتر کشور باشیم.
شیراز امسال برای دومین سال متوالی تیمی در لیگ برتر ندارد اما دو تیم از این شهر در لیگ دسته اول کشور حضور دارند؛ تیم قدیمی فجر شهید سپاسی که در پایان هفته دهم در رتبه دوم جدول قرار دارد و تیم تازه‌تأسیس شهر راز که به نسبت اولین فصل حضورش، نتایج خوبی گرفته و فعلاً تیم هفتم جدول است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی