[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

امیرعبداللهیان: آمریکا ترجیح می‌دهد شریک جرم رژیم فروپاشیده اسرائیل باشد، روزنامه شیراز نوین

وزیر امور خارجه کشورمان درباره حمایت تمام‌قد آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: کاخ‌ سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد و رژیم فروپاشیده اسرائیل را به ‌بهای تقابل با افکار عمومی جهانیان همراهی کند.
به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان درباره سیاست آمریکا در حمایت بی‌قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: بیش از 120 کشور خواستار توقف جنگ شدند. میلیون‌ها نفر در شهرهای مختلف جهان از جمله واشنگتن در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت جنگی در خیابان‌ها هستند، اما کاخ‌ سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد و رژیم فروپاشیده اسرائیل را به ‌بهای تقابل با افکار عمومی جهانیان همراهی کند.
امیرعبداللهیان همچنین روز دوشنبه در واکنش به پوشیدن جلیقه ضدگلوله توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بغداد گفت: این واقعیت نقش آمریکاست.
وی افزود: البته متأسفانه در سه روز گذشته از طرفی آمریکایی‌ها پیام دادند که به‌دنبال آتش‌بس هستیم؛ اقداماتی را انجام دادند، اما در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه حمایت کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما امیدواریم که آمریکا هرچه زودتر سیاست خودش را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند.
علاوه بر این، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز دوشنبه در نشست خبری خود با ابراز اینکه سکوت مدعیان غربی را ما رصد می‌کنیم و مایه تأسف است که کسانی هستند که سال‌ها درباره تهدیدهای موهوم واکنش نشان می‌دهند، افزود: تهدید رژیم برای به‌کارگیری سلاح هسته‌ای چند وجه مهم دارد؛ اولاً نشانه اوج ذلت رژیم در مقابل ملت فلسطین است. ثانیاً این رژیم هیچ حد و مرزی قائل نیست و برای حقوق بین‌المللی ذره‌ای ارزش قائل نیست. این تهدید نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.
کنعانی افزود: اگر آمریکا به‌دنبال حل بحران است، باید رفتار عملی خودش را آغاز کند. آمریکا مانع استفاده از ظرفیت شورای امنیت برای پایان دادن جنایات رژیم شده است. آمریکا باید تکلیف خودش را روشن کند. آمریکا از منظر ملت‌ها یک طرف مسئول است و باید به افکار عمومی پاسخ دهد. ما دیدگاه‌های خودمان را به‌طور رسانه‌ای بارها اعلام کردیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی