[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آغاز جشنواره بزرگ ورزشی کورن‌هول، روزنامه شیراز نوین

جشنواره بزرگ ورزشی کورن‌هول آغاز شد.
محمد هاشم‌پور در روز اول این جشنواره اعلان کرد: در همین ابتدای کار بیش از چهارصد نفر از علاقه‌مندان به این رشته حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود تا انتهای این جشنواره این تعداد به بیش از 2000 نفر برسد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه استعدادیابی علمی فرهنگی ورزشی «ورزش مدرن»، هاشم‌پور مدیرعامل این مؤسسه عنوان کرد: در این مرکز که با همکاری مؤسسه آموزش عالی زند شیراز در مردادماه 1402 افتتاح گردیده، با استفاده از به‌روزترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های ورزشی روز دنیا به دنبال کشف و شکوفایی استعداد‌های ورزشی در رنج سنی 7 الی 25 سال خواهیم بود.
ورزش کورن‌هول Cornhole یک بازی مهیج بوده که بیشتر در آمریکای شمالی رایج می‌باشد. در این ورزش، بازیکنان یا تیم‌ها به نوبت کیسه‌های پارچه‌ای که قبلاً معمولاً با حبوبات یا ذرت (امروزه از گرانولا استفاده می‌شود) پر می‌شدند را از فاصلهٔ دور (حدود ۶ الی ۸ متر) به سمت یک تخته برجسته و زاویه‌دار چوبی (با سوراخی در انتهای آن)پرتاب می‌کنند. در زمین بازی کورن‌هول، برای هر بازیکن محدوده‌ای مستطیلی به ابعاد (90 × 120) سانتی‌متر در کنار تخته کورن‌هول در نظر گرفته شده است که بازیکنان هنگام پرتاب نباید از آن خارج شوند. خارج شدن از مرز مستطیل مساوی با حذف شدن امتیاز همان پرتاب می‌شود. هدف بازی این است که با افتادن کیسه روی تخته (یک امتیاز) یا افتادن کیسه در سوراخ (سه امتیاز) امتیاز کسب کنند. این بازی سه راند داشته که در هر راند باید 21 امتیاز کسب شود.
یک دور مسابقه به مجموعه‌ای از سِت‌ها تقسیم می‌شود. یک سِت، زمانی به پایان می‌رسد که تمامی بازیکنان هر 4 کیسه خود را پرتاب کنند. هر نفر یا هر تیم که زودتر به امتیاز 21 برسد، برنده بازی می‌شود. 
مسابقات جهانی کورن‌هول با دو ست چهار کیسه‌ای (مجموعاً هشت کیسه)، دو تخته و دو، چهار یا هشت بازیکن انجام می‌شود. شما می‌توانید با یک تخته و هشت کیسه این ورزش را دونفره یا در دو گروه انجام دهید. برای این ورزش کیسه‌ها معمولاً با استفاده از رنگ‌های مختلف باید از دیگری قابل تشخیص باشد. 
در این ورزش بازیکنان یا تیم‌ها به نوبت کیسه‌های خود را از فاصله دور (حدود 6 تا 8 متر) به سمت تخته زاویه‌دار چوبی (با سوراخ در انتهای آن) پرتاب می‌کنند. 
هاشم‌پور خاطرنشان کرد که این مرکز مدرن، بزرگ‌ترین مرکز استعدادیابی در جنوب کشور بوده که قدم در راهی بزرگ جهت استعدادپروری رده‌های سنی پایه تا جوانان گذاشته است. 
وی همچنین از عموم شهروندان شهر شیراز جهت حضور در این جشنواره بزرگ رایگان ورزشی که از 15 الی 20 آبان‌ماه برگزار می‌گردد، دعوت نمود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی