[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

تکذیب و توضیح خبر عزل شبانه مدیر مسئولیت‌پذیر، روزنامه شیراز نوین

تغییر مدیرکل دامپزشکی فارس یک تصمیم مدیریتی بوده است. در پی انتشار خبری تحت عنوان ورود ۱۱ هزار و 500 تن ذرت فاسد به استان فارس و عزل یک مدیر مسئولیت پذیر!!! از سوی خبرگزاری‌ بسیج دانشجویی و بازنشر آن در برخی از خبرگزاری‌ها از جمله فارس و تسنیم در تاریخ شانزدهم آبان‌ماه 1402، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تکذیب این خبر، به منظور تنویر افکار عمومی خواستار درج این مطلب در آن رسانه‌ها شد.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ضمن تأیید ورود 11 هزار و 500 تن ذرت وارداتی از بندر شهید رجایی استان هرمزگان که پیش از ورود، آلودگی و فساد آن اعلام شده و با دستور دستگاه قضایی استان مذکور در اوایل تیرماه گذشته به انبار اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس در منطقه اکبرآباد شهرستان شیراز منتقل شده و براساس مستندات مکتوب پشتیبانی امور دام کشور بر مصرف صنعتی جهت الکل‌سازی آن و عدم استفاده در خوراک دام و طیور تأکید شده است، شدیداً و قویاً خبر عزل مدیرکل دامپزشکی استان فارس را به دلایل ذکرشده در خبر انتشار‌یافته تکذیب نموده و از رسانه‌های محترم انتظار دارد به جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی پیش از نشر هر خبر ابتدا صحت و سُقم خبر واصله را بررسی و پس از تأیید بازنشر نمایند.
علی‌ای‌حال به جهت روشنگری و تنویر افکار مردم عزیز و شریف به استحضار می‌رساند:
۱. با توجه به قانونی بودن حمل و ذخیره‌سازی محموله‌های ذرت و دستور مقام قضایی استان هرمزگان هیچ‌گونه کشف یا اقدام پلیسی در این خصوص رخ نداده است و تاکنون محموله‌های ذرت ذخیره‌سازی‌شده، در انبار اکبرآباد اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس برای هیچ نوع مصرفی مورد استفاده قرار نگرفته است و همچنان به صورت جداگانه در حال نگهداری می‌شود و در مرحله انجام روند اداری برای تحویل به کارخانه‌جات الکل‌سازی می‌باشد.
۲. در تاریخ سی‌ام خردادماه 1402 طی نامه مدیرکل محترم بازرگانی داخلی شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور به اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس اعلام می‌گردد تا نسبت به ثبت آدرس انبار اکبرآباد در سیستم cms(سیستم درخواست ارسال کالا) در اسرع وقت اقدام شود و تأکید می‌شود که جهت مصرف صنعتی به صورت جداگانه ذخیره‌سازی شود.
۳. در تاریخ سی‌ویکم خردادماه 1402 مدیرکل محترم پشتیبانی امور دام استان فارس به مدیرعامل شرکت توسعه بهینه‌سازی مبتکران(پیمانکار انبار مذکور) اعلام می‌نماید که ذرت فوق با مصرف صرفاً صنعتی جداگانه دپو و ذخیره‌سازی شود تا توزیع آن با مجوز دفتر مرکزی اعلام گردد.
۴. حسب درخواست معاون محترم بخش بازرگانی داخلی پشتیبانی امور دام کشور و با توجه به حساسیت موضوع، امنیت غذایی، سلامت تولید و نیز ضرورت توجه به جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال در تاریخ دهم تیرماه 1402 سه نمونه‌برداری از محموله مذکور توسط مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس به آزمایشگاه نوآوران کاشف شهر راز(آزمایشگاه مرجع) ارسال می‌شود.
۵. در تاریخ بیست‌وهفتم تیرماه 1402 نتایج آزمایشات مذکور از ذرت وارداتی توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس به دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان شیراز اعلام و درخواست دستور اخذ آزمایش مجدد توسط اداره کل دامپزشکی استان فارس می‌شود.
6. مدیرکل سابق دامپزشکی استان فارس در پاسخ به استعلام مورخ چهاردهم مردادماه 1402 دستگاه قضایی طی نامه مشروحی همان روز اعلام می‌نماید از نظر آن اداره کل محموله ذرت قابلیت مصرف دامی را ندارد.
7. در بند هفت مطالب درج‌شده چنین ذکر شده است که «شنیده‌های موثق و متعدد حاکی از آن است، اداره کل جهاد کشاورزی به دنبال توجیه استفاده از 11500تن ذرت فاسد به‌عنوان خوراک طیور بوده است». این در حالی است که سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با توجه به اینکه متولی تولید غذا و امنیت غذایی مردم شریف این استان است، برخورد با هرگونه سهل‌انگاری یا قصور احتمالی در این خصوص را جزو مطالبات جدی خود قلمداد می‌نماید؛ در همین راستا اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس نیز در مکاتبات خود با دستگاه‌های نظارتی بر سه مطلب مهم سلامت تولید، امنیت غذایی و حفظ حقوق بیت‌المال تأکید نموده است.
8 . با توجه به موارد فوق‌الذکر چگونه ممکن است تغییر یک مدیر؛ آن‌هم مدیرکلی که از نظر ساختار سازمانی جزو یکی از دستگاه‌های وابسته به سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد و حتماً می‌بایستی مقام ارشد آن دستگاه در ستاد کشور به‌عنوان معاون محترم وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور نظر بدهند، شبانه صورت گرفته باشد؟! چگونه عزل یک‌شبه‌ بوده است که در نهایت احترام و حفظ کرامت انسانی، مراسم تکریم و معارفه‌ای انجام شد که تقریباً تمام سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی تکمیل می‌شود، معاون رئیس سازمان دامپزشکی کشور حضور می‌یابد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، معاونان، تعدادی از مدیران ستادی و دستگاه‌های وابسته و جمعی از تولیدکنندگان دام و طیور و صاحبان صنایع نیز حضور داشته‌اند!!!
در پایان روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تکذیب مجدد و رد تمامی ادعا‌های مطرح‌شده، از مقامات ارشد قضایی استان مجدانه درخواست بررسی، پیگیری دقیق موضوع و برخورد با هرگونه مفسده در این خصوص را تقاضا می‌نماید.
همچنین تأکید می‌شود این سازمان به چهارچوب و ساختار سازمانی عقیده راسخ دارد و به آن پایبند است؛ حفظ، صیانت و ارتقای سلامت غذای تولیدی توسط تولیدکنندگان بخش کشاورزی این استان را مهم‌ترین راهبرد خود می‌داند و در این خصوص به هیچ عنوان مسامحه نمی‌نماید و تغییر یکی از مدیران استانی پس از سه سال و نیم تصدی مسئولیت را به هیچ عنوان عزل ندانسته، بلکه یک تغییر مدیریتی در جهت ارتقای بهره‌وری در مجموعه و ارائه خدمات بهتر به جامعه زحمت‌کش ذی‌نفعان آن دستگاه می‌داند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی