[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تولید پیاز در بیضا به ۲۶هزار تن می‌رسد، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان‌ماه در مجموع 26هزار و 600 تن پیاز از مزارع این شهرستان برداشت و روانه میادین میوه و تره‌بار شیراز و استان‌های جنوبی شود. 
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مؤیدی اظهار کرد: عملیات برداشت دستی پیاز بهاره از سطح 380 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول از اواخر تیرماه آغاز شد. 
مؤیدی با بیان اینکه پیاز به دو روش نشایی و بذری کشت می‌شود، تصریح کرد: ۷۰ درصد پیاز کشت شده از ارقام سفید، شیری و زرد طلایی و 30 درصد پیاز قرمز است.
این مقام مسئول شرایط اقلیمی و خاک مناسب، ایجاد اشتغال فصلی بالا، تناوب کشت و افزایش راندمان مصرف آب با اجرای سیستم آبیاری نوین را، از جمله مزایای کشت پیاز در بیضا برشمرد.  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به اینکه تعدادی از کشاورزان به دلیل بالا بودن عرضه پیاز نسبت به نیاز بازار در این فصل، اقدام به ذخیره این سبزی می‌نمایند، توضیح داد: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها، هر مکان و مرکزی که کالا در آن نگهداری، وارد یا خارج می‌شود، باید در سامانه جامع انبارها به آدرسwww.nwms.ir  ثبت شود.  به گفته مؤیدی، مقادیر بالای ویتامین C در پیاز سبب شده است که این سبزی در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید کلاژن برای توقف خون‌ریزی و التیام زخم‌ها و نیز جذب آهن در بدن نقش بسزایی داشته باشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی