[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

شکوفایی عمرانی در شهرداری منطقه یک شیراز ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی: گروه گزارش
میز خدمت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه یک برپا شد و مورد استقبال گسترده شهروندان قرار گرفت. شهرداری منطقه یک شیراز مقصد ششمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به ‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید در سومین سال شورای اسلامی شهر شیراز بود. این میز خدمت با حضور شهردار کلان‌شهر شیرراز، رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه یک و همراهی جمعی از مسئولان شهری برگزار شد. میز خدمت چند ساعتی با هدف تکریم ارباب رجوع و رضایت مردمی، گفت‌وشنود با مدیران و کارکنان منطقه با هدف تکریم آنها و جلسه‌ بررسی مسائل منطقه، مواردی بودند که در این بازدید نیم‌روزی مطابق بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری انجام گرفتند.
 حضور نیروی انسانی توانمند در منطقه یک شهرداری شیراز
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید بر تداوم خدمت‌رسانی به شهروندان در زمینه‌های مختلف تأکید کرد. سید ابراهیم حسینی با ابراز خرسندی از توفیق حضور در بازدید نظارتی شهرداری منطقه یک اظهار کرد: در این بازدید، در خدمت مردم و کارکنان زحمت‌کش این منطقه بودیم و طی یک جلسه نشست کارشناسی، وضعیت و شرایط منطقه مورد بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه هرچه تعداد بازدیدها بیشتر می‌شود، تجربیات بیشتری حاصل می‌شود، افزود: باید صادقانه مسائل و مشکلات شهروندان را حل کنیم. این‌ مقام ارشد شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: منطقه‌ یک شهرداری شیراز، منطقه‌ای با نیروی انسانی باتجربه و منطقه ویژه‌ای با توانمندی‌های خاص است. او با اشاره به مسائل این منطقه تصریح کرد: مدیریت شهری با مجموعه مدیریتی این منطقه در حل مشکلات و مسائل مردم به نحو شایسته همکاری کند‌.
 ابراز رضایت شهردار شیراز از عملکرد منطقه یک
شهردار کلان‌شهر شيراز نیز در این بازدید از خدمات شهرداری منطقه یک شیراز به نیکی یاد کرد.دکتر اسدی در خصوص بازدید نظارتی از شهرداری منطقه یک اظهار کرد: این‌ بازدید بیش از پنج‌ساعته در ادامه بازدیدهایی که از مناطق و دیگر حوزه‌های شهرداری به اتفاق رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران ستادی برگزار شد. وی تصریح کرد: تصمیمات لازم در خصوص مسائل حدود ۱۵۰ تن از شهروندان طبق اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته، اتخاذ و رضایت‌مندی خوبی ایجاد شد‌. بنا به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز، دیدار چهره ‌به ‌چهره با همکاران و سرکشی از حوزه‌های مختلف نیز انجام و تصمیمات لازم در راستای پیشنهادات و دغدغه‌های آنها اتخاذ شد و در ادامه نیز وقتی به گزارش عملکرد شهرداری این منطقه و پروژه‌ها و مشکلات محدوده منطقه اختصاص یافت‌. او بیان کرد: در چنین بازدیدهایی برای حل موضوعات مناطق و تقاضای شهروندان و مراجعانی که وقتی به شهرداری مراجعه می‌کنند، مشکلات آنها حل نمی‌شود و نیاز به سطح بالاتری دارند، همیاری و تلاش می‌شود که در این بازدید شاهد آن بودیم.
 حضور پرشور مردم در میزهای خدمت
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه یک شهرداری شیراز نیز با ابراز خرسندی از حضور گرم و پرشور مردمی در این بازدید نظارتی اظهار کرد: آن بخش از مشکلات مردم که در خود منطقه قابل حل نبود، با حضور مسئولان ارشد و اعضای ستادی و شهرداری در حال حل هستند. غلامحسن اسکندری بیان کرد: شهرداری منطقه یک میزبان مردم فرهیخته‌ای‌ است که وظیفه مدیریت شهری را در خدمت‌رسانی سنگین‌تر می‌کند. او با اشاره به فعالیت‌های متعددی که در حوزه فرهنگی در این منطقه انجام می‌شود، افزود: با توجه به وسعت منطقه، تعدد خیابان‌ها و محلات مهم شهر، پروژه‌های قابل قبول و متعددی در حوزه‌های عمرانی و گردشگری در حال انجام است. عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه یک شیراز با تأکید بر مردمی کردن خدمات‌رسانی تصریح کرد: این موضوع یکی از کارهای بزرگی است که باید در کل شهرداری از جمله در منطقه یک انجام شود. اسکندری با ابراز امیدواری اینکه ‌در این منطقه به‌عنوان نمونه مسیر مردمی کردن خدمات‌رسانی انجام شود، گفت: در این مسیر مردم به طور مستقیم در انجام پروژه‌ها نقش دارند و نظرات و پیشنهادها و گزارش‌های خود را ارائه می‌دهند. او بیان کرد: پرسشنامه‌ای تنظیم شده که  از طریق فضای مجازی ‌و پیامک به اهالی منطقه ارسال می‌شود و نظرات مستقیم و واقعی مردم را اخذ و به اطلاع عموم خواهیم رساند. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار امیدواری کرد: امیدواریم این روال در بقیه مناطق و قسمت‌های شهر اتفاق بیافتد تا بتوانیم خدمت صادقانه و درخور مردم ارائه داده و رضایت‌مندی ایجاد شود.
 پاسخ‌گویی منطقه یک به مطالبات شهر و شهروندان
سرپرست شهرداری منطقه یک شيراز نیز در این مراسم از پیشبرد پروژه‌های عمرانی براساس نیازهای شهر و شهروندان خبر داد. جهان‌بین میرزایی با بیان اینکه میز خدمت، تدبیر بسیار پسندیده‌ای است که توسط مدیریت شهری در مناطق شهرداری در حال اجراست، اظهار کرد:  شهروندان با حضور در این برنامه، در کوتاهترین زمان شاهد پاسخ‌گویی و رسیدگی به درخواست‌های خود هستند. وی گفت: بازدید نظارتی در شهرداری منطقه یک با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری تشکیل شد و به ‌دلیل حضور تمامی مسئولان ارشد شهری بسیاری از درخواست‌های مردمی که در طی سالیان گذشته راکد و بلاتکلیف مانده بود، امروز شاهد به نتیجه رسیدن آنها بودیم و امیدواریم که این روند ادامه‌دار باشد. او در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای این منطقه تعریف شده است، افزود: پروژه‌های بسیار خوبی به‌ زودی در سطح منطقه کلنگ‌زنی یا به بهره‌برداری خواهند رسید. سرپرست شهرداری منطقه یک شیراز گفت: چندین پروژه شاخص لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی که عدم اجرای آنها سال‌ها مشکلاتی را برای شهروندان در بر داشت در قالب طرح محرومیت‌زدایی در نقاط کمتر برخودار منطقه اجرا شده و چندین بوستان که از اصلی‌ترین نیازهای شهروندان ساکن در محدوده منطقه یک بوده با پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجراست و بعضی از آنها نیز به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد. میرزایی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این پروژه‌ها گام مؤثری در جهت رضایت‌مندی شهروندان برداشته شود.
 اجرای ۹کلان پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۳۷ میلیارد در منطقه یک
شهردار منطقه یک شیراز در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در سال جاری  ۹کلان‌پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۳۷ میلیارد تومان در منطقه یک شهرداری شیراز به اجرا درمی‌آید. وی با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی این منطقه نسبت به سال پیش از آن گفت: امسال ۹ کلان‌پروژه عمرانی با بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان اعتبار در سطح منطقه یک به اجرا درمی‌آید و با اجرای این پروژه‌ها شاهد توسعه روزافزون  این منطقه خواهیم بودم. جهان‌بین میرزایی تصریح کرد: تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند تحولی اساسی را در منطقه به همراه داشته باشد و هدف ما نیز از اجرای چنین پروژه‌هایی، کسب رضایت و ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان است.وی با اشاره به اجرای چندین کلان‌پروژه شاخص در سطح منطقه افزود: با توجه به کمبود فضاهای سبز عمومی در منطقه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما تبدیل باغ ناصری به پارک و فضای سبز است که با اعتبار بیش از ۱۳۰ میلیارد میلیارد ریال در حال اجراست؛ این پروژه به مساحت ۱۱۵۰۰متر مربع در حال اجراست که شامل ۶ هزار متر مربع کف‌سازی، ۲۵۰ متر مربع فضای بازی کودک و پیست دوچرخه‌سواری، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی، ساختمان‌های خدماتی، فضای تجمع و آب‌نما می‌باشد. میرزایی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های سطح منطقه می‌توان به  عملیات آسفالت معابر به مساحت ۱۵هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال اشاره کرد که بر این اساس طبق برنامه اولویت‌بندی روکش آسفالت تعدادی از معابر سطح منطقه از جمله برخی کوچه‌های بلوار شهید چمران، محله‌های ابیوردی یک و سه، بلوار پاسدراران، و خیابان شهید عرفان‌منش آسفالت شده است. شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به اجرای عملیات روکش آسفالت در ۶۰ نقطه دیگر این منطقه بر طبق اولویت در سال جاری بیان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه های ما پروژه سبز راه شهید چمران با طول۲۴۰۰ متر و  مساحتی بالغ بر۳۰ هزار متر مربع است که با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و ۹۳ درصد پیشرفت در مراحل نهایی اجراست که دارای امکاناتی از جمله مسیر پیاده‌راه، پیست دوچرخه‌سواری، آب‌نما، فضاهای تجمعی، بسته‌های سرمایه‌گذاری و رستوران است و به زودی فاز تأسیسات آن اجرا شده و این پروژه به بهره‌داری می‌رسد.
 از دفع آب‌های سطحی تا پیاده‌روسازی در منطقه یک
جهان‌بین میرزایی گفت: از دیگر پروژه‌های شاخص عمرانی منطقه می‌توان به عملیات لوله‌گذاری هدایت و دفع آب‌های سطحی در محله‌های ابیوردی یک و سه، بلوار استقلال، خیابان انقلاب و محله مهدی‌آباد با طول بیش از 8/3 کیلومتر و با هدف افزایش بهداشت عمومی، کنترل و هدایت  آب‌های سطحی و رفع نقاط آبگیر اشاره کرد؛ این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۳۳میلیارد ریال در حال اجراست. شهردار منطقه یک شیراز تصریح کرد: همچنین در کنار این پروژه‌ها کف‌پوش پیاده‌روها در سطح منطقه از ابتدای سال جاری به صورت ویژه در دستور کار منطقه قرار گرفته؛ از جمله کف‌سازی پیاده‌رو میدان امام حسین(ع)، خیابان فردوسی و خیابان ولیعصر قصردشت که با اعتباری بالغ بر۲۳۰ میلیارد ریال در حال انجام می‌باشد. وی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای سبز و تأثیر آن بر روحیه شهروندان افزود: در همین راستا نیز واحد فضای سبز منطقه تاکنون بیش از ۲۵۰متر مکعب خاک‌ریزی، ۳۰۰ متر مکعب تسطیح و خاک‌برداری انجام داده و در کنار آن کاشت بیش از ۳۲۵۰ اصله درخت و اجرای ۴ هزار متر مربع فضای سبز پوششی را در کارنامه خود ثبت نموده است. میرزایی  با اشاره به اجرای خط انتقال آب در خیابان جهاد، نارون و خاکشناسی به طول ۵۲۰۰ متر با هدف حفظ و گسترش فضای سبز، تزریق نشاط و سرسبزی در چهره شهر و جلوگیری از تلفات مربوط به انتقال آب به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات این منطقه در زمینه توسعه فضای سبز یاد کرد و گفت: با اجرای این طرح گام بلندی در راستای توسعه شبکه آبیاری و بهره‌برداری مؤثر از ذخایر آب‌های موجود در منطقه صورت گرفته که ضمن استفاده از روش‌های نوین آبیاری، میزان آبیاری دستی و تانکری کاهش خواهد یافت و آب‌رسانی سریع‌تر و دقیق‌تر به درختان و فضای سبز انجام می‌شود.
 پیشتازی منطقه یک در سامان‌دهی شهری
وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات ما در سطح منطقه و حوزه خدمات شهری لایروبی و رسوب‌برداری تمامی نهرها و کانال‌های سطح منطقه شامل ۳۰ هزار متر طول کانال روبسته،۵۰ هزار متر طول لوله‌گذاری، نزدیک به ۱۰ هزار متر جدول روباز، ۴۷۰حلقه چاه جذبی و ۳۴ حلقه چاله پمپ‌های سطح منطقه توسط واحد امور شهر است. شهردار منطقه یک شیراز تصریح کرد: علاوه بر این، واحد امور شهر منطقه با مرمت و بهسازی ۳۵۵۷۱ متر مربع پیاده‌راه، جمع‌آوری بیش از ۱۶۸۰۰هزار متر مکعب ضایعات، ۶۱۳۸ مورد از تابلوهای اصناف متخلف و زشتی‌زدایی وپاکسازی دیوارنوشته‌ها در سطح منطقه به میزان ۶ هزار متر مربع نقش مهمی را در سامان‌دهی سیمای شهری ایفا نموده است. میرزایی با اشاره به پروژه‌های آینده این منطقه هم گفت: در این راستا به زودی عملیات اجرایی دو پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی اجرایی خواهد شد؛ از جمله لوله‌گذاری بلوار پاسداران، محلاتی و علیرضایی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال و بلوار قدوسی شرقی، قدوسی غربی و کوچه ۲۸ صرافی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال که در دستور کار ما قرار گرفته است. شهردار منطقه یک شیراز همچنین از اجرای پروژه تبدیل باغ رامجردی به پارک و فضای سبز واقع در مجاور باغ عفیف‌آباد با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در آینده نزدیک به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای این منطقه یاد کرد و گفت: پروژه باغ تپه در محله چوگیا یکی دیگر از پروژه‌هایی است که با اعتباری بالغ بر۱۳۰میلیارد ریال مراحل طراحی آن به اتمام رسیده و در مرحله اخذ پیمانکار می‌باشد و در کنار آن سبز راه با ۴۰۰ میلیارد ریال و پروژه آسیاب سه‌تایی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های در دست اجرای ما در سال جاری است.
 تکریم ارباب رجوع در اولویت است
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با ابراز خرسندی از دیدار مستقیم با مردم و ساکنان منطقه یک در ششمین بازدید نظارتی اظهار کرد: در این بازدید شاهد مراجعه شهروندانی هستیم که سؤالات، ابهامات و مشکلاتی دارند که به صورت خاص است؛ چراکه به صورت عام می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه مشکلات آنها حل می‌شود. محمدتقی تذروی تصریح کرد: ارباب‌رجوع در بعضی موارد نیاز به دستور شهردار دارد و این بازدید فرصت خوبی بود که مشکلات این عده از مراجعان حل شود. به گفته او در این بازدید شاهد شهروندان متعهدی بودیم که از این فرصت ارتباطی استفاده کرده ‌و پیشنهادهای عمرانی و اجتماعی ارائه کردند.
 وفاق مدیریت شهری برای خدمت به شهروندان
نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر برگزاری ملاقات عمومی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز با شهروندان در مناطق مطابق هفته‌های گذشته گفت: در این بازدید در خدمت مردم منطقه یک هستیم.محمود صفایی با تأکید بر وفاق شورای اسلامی شهر و شهرداری بر روش مردم‌مداری و انجام درخواست‌های آنها بیان کرد: تلاش ما بر این است که نسبت به حل تقاضا و یا درخواست‌های مردم و احیاناً مشکلات ساختار اداری شورای اسلامی شهر و شهرداری به‌ صورت حضوری تصمیم‌گیری کنیم. او با بیان اینکه این ملاقات‌ها به‌طور مستمر با سازمان‌ها و قطعاً با معاونت‌های شهرداری هم اتفاق خواهد افتاد، ابراز امیدواری کرد که بخشی از نیازهای شهروندان در این ملاقات‌ها و دیدارهای عمومی مرتفع شوند. این عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: تلاش ما بر هم‌فکری و همدلی بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و مردم شیراز است‌.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی