[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

با این غذاها کودکتان را در فصل سرما در برابر بیماری‌ها بیمه کنید، روزنامه شیراز نوین

یک متخصص طب ایرانی، در خصوص غذاها و نوشیدنی‌های فصل سرما برای بچه‌ها، نکاتی را متذکر شد.
به گزارش بهداشت نیوز، منیره‌سادات مطهری‌فرد با اشاره به غذاها و نوشیدنی‌هایی که برای فصل پاییز توصیه شده است، گفت: به طور کلی در فصول سرد سال باید از نوشیدنی‌های سرد پرهیز کنیم و نباید آب سرد یخچال به کودکان بدهیم.
وی افزود: برخی نوشیدنی‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک می‌کند که از جمله می‌توان به شیربادام، آب‌عسل که مخلوطی از عسل رقیق‌شده با آب به همراه کمی آب‌لیموی تازه است، اشاره کرد. همچنین دمنوش بابونه و شربت تخم‌بالنگو هم مناسب است.
مطهری‌فرد در خصوص شربت تخم‌بالنگو توضیح داد: در این فصل می‌توان گاهی اوقات به‌جای آب این شربت را به کودکان داد که حاوی یک قاشق چای‌خوری تخم‌بالنگو، دوسوم آب و یک‌سوم گلاب است که می‌توان آن را با کمی شکر یا عسل نیز شیرین کرد.
وی با اشاره به غذاهای مناسب کودکان در این فصل گفت: سوپ و آش که داخل آن جعفری و گشنیز باشد از غذاهای مناسب این فصل هستند. 
همچنین خوردن شلغم و کدوحلوایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی کودکان می‌شود؛ بادام شیرین هم به دلیل ترکیبات مغذی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می‌شود و می‌توان به صورت خام، بوداده و یا پودرشده با نبات به کودکان بدهیم.
مطهری‌فرد به عناب به‌عنوان خوراکی مناسب دیگری در این فصل اشاره کرد و توضیح داد: عناب طبیعت معتدلی دارد و سرشار از ویتامین C، روی و آنتی‌اکسیدان‌هاست و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که می‌توان به عنوان تنقلات به کودکان داد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی