[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

نجات عقاب طلایی با شاه‌پرهای بریده‌شده ، روزنامه شیراز نوین

یک فرد پرنده عقاب طلایی که شاه‌پرهای آن چیده شده و قادر به پرواز نبود، توسط دوستداران محیط‌زیست بخش توجردی شهرستان سرچهان تحویل محیط‌زیست این شهرستان شد تا طی هماهنگی با دامپزشک محیط‌زیست شهرستان و تیمار و رسیدگی به وضعیت این عقاب برای رهایی در طبیعت آماده شود.
به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، محمدرضا میرسلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان با اشاره به اینکه عقاب طلایی از گونه پرندگان شکاری کمیاب در این شهرستان است، از اقدام دوستداران محیط زیست قدردانی کرد.
وی افزود: عقاب طلایی در جامعه ما رو به انقراض بوده و احتمال از بین رفتن این پرنده‌ باشکوه بسیار زیاد است؛ از این رو این پرنده در فهرست پرندگان در معرض انقراض سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و نگهداری از این جاندار جریمه‌های سنگینی در پی خواهد داشت. در سال‌های اخیر تعداد این پرندگان رو به کاهش نهاده است.
میرسلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان اضافه کرد: دوستداران محیط زیست و شهروندان با مشاهده گونه‌های حیات وحش، موضوع را به محیط زیست منطقه گزارش دهند تا طی فرایندی اصولی و کارشناسی نسبت به زنده‌گیری و رهایی این پرندگان در طبیعت زیر نظر دامپزشک اقدام شود.
وی افزود: شهرستان سرچهان از زیستگاه‌های اصلی عقاب طلایی است. عقاب طلایی یکی از قوی‌ترین و باشکوه‌ترین پرندگان شکاری در قاره‌ آسیا و اروپاست. تصاویر این گونه‌ باشکوه که همیشه نشانه شکوه و قدرت در ایران باستان بوده را در نقش و نگار‌های باستانی ایران می‌توانید ببینید. 
عقاب طلایی به دلیل ظاهر فوق‌العاده زیبایی که دارد، بسیار شکار می‌شود و در ایران از گونه‌های تحت حمایت است که عمدتاً در رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس زندگی می‌کند. جالب است بدانید این گونه‌ شگفت انگیز می‌تواند در حال پرواز تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی