[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

یک سبزی مغذی سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع ریزمُغذی، روزنامه شیراز نوین

یک سبزی مغذی سرشار از آنتی‌اکسیدان و انواع ریزمُغذی

لوبیا سبز، یکی از سبزیجات مغذی است که ارزش تغذیه‌ای بالا و آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد. لوبیا سبز برای نخستین بار حدود 7 هزار سال پیش در پرو کشت شد، اما امروزه جزو سبزیجات مرسوم اکثر نقاط دنیاست و اندونزی، هندوستان، چین و آمریکا مهم‌ترین تولیدکنندگان این سبزی هستند. به گزارش بهداشت نیوز، لوبیا سبز یکی از سبزیجات سرشار از انواع ریزمغذی ها؛ به‌ خصوص کاروتنوئید‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. همچنین لوبیا سبز حاوی فیبر است که تأثیر عالی در سلامت سیستم گوارشی دارد. ویتامین‌های K، C، فولات، ریبوفلاوین، منیزیوم، منگنز، آهن و فسفر از دیگر ترکیبات مفید در لوبیا سبز است. آنتی‌اکسیدان‌های لوبیا سبز تأثیر خوبی در محافظت از بدن در برابر سرطان دارد؛ در واقع، این ترکیبات نقش پیشگیرانه‌ای در برابر بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان سینه، کولون و پروستات دارد. 
کنترل دیابت: لوبیا سبز جزو خوراکی‌های با شاخص گلیسمی پایین محسوب می‌شود؛ این نوع خوراکی‌ها گلوکز را به‌آرامی در بدن آزاد می‌کنند و در حفظ قند خون متعادل در بدن نقش دارند. مصرف خوراکی‌های با شاخص گلیسمی پایین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و به کنترل علائم بیماری کمک می‌کند. 
حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی: لوبیا سبز با کاهش کلسترول و کنترل سندروم متابولیک در بهبود سلامت سیستم قلبی‌-عروقی نقش دارد. محافظت از بدن در برابر کلسترول و سندروم متابولیک بسیار مهم است، زیرا این عوامل باعث می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، سکته‌های مغزی و دیابت افزایش یابد.
بهبود عملکرد سیستم گوارش: لوبیا سبز سرشار از فیبرهاست که به حفظ عملکرد مطلوب سیستم گوارش کمک می‌کند. گنجاندن لوبیا سبز در رژیم غذایی از بسیاری مشکلات گوارشی پیشگیری می‌کند و جذب آهن را افزایش می‌‌دهد. 
حفظ سلامت استخوان‌ها: مقدار بالای ویتامین K در لوبیا سبز در حفظ استحکام استخوان‌ها نقش دارد و خطر شکستگی‌های استخوانی را کاهش می‌‌دهد.
چطور لوبیا سبز را نگهداری کنیم؟
لوبیا سبز بیشتر اوقات سال به‌طور تازه در دسترس است، اما به ‌راحتی می‌توان به ‌شکل منجمد برای مدت حدود 6 ماه آن را نگهداری کرد. لوبیا سبز تازه ماندگاری حدود یک هفته را در یخچال دارد؛ البته به ‌شرط اینکه لوبیاها کاملاً سالم و بدون لکه و پوسیدگی باشند. لوبیا سبز پخته را می‌توان علاوه بر نگهداری در فریزر به ‌شکل کنسرو نیز نگه داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی