[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

طرز تهیه گراتن سوسیس ، روزنامه شیراز نوین

گراتن سوسیس از غذاهای جدید و خوش‌مزه بین‌المللی است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه گراتن سوسیس در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای ۴ نفر
سیب‌زمینی متوسط: ۵ عدد
سوسیس کوکتل: ۵ عدد
قارچ: ۵ تا ۶ عدد
شیر: ۲ لیوان
آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: به مقدار کافی
فلفل دلمه‌ای:     یک‌دوم فلفل دلمه‌ای
نمک، فلفل‌سیاه و آویشن: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه گراتن سوسیس خوش‌مزه ابتدای کار پوست سیب‌زمینی را جدا کرده، سپس می‌شوییم و به صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم. در ادامه کاور سوسیس را جدا و سپس به صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم.
 مرحله دوم
حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم روغن گرم شود. در ادامه ورقه‌های سیب‌زمینی را درون تابه قرار می‌دهیم، سپس کاملاً آنها را سرخ می‌کنیم.
 مرحله سوم
در این مرحله سیب‌زمینی‌ها را از تابه خارج کرده و سوسیس‌ها را اضافه می‌کنیم، سپس تفت می‌دهیم تا کمی سرخ شوند، ولی خشک نشوند. در ادامه قارچ را می‌شوییم و به صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم.
 مرحله چهارم
حالا قارچ را درون همان تابه که سوسیس را سرخ کردیم، اضافه می‌کنیم و با حرارت بالا تفت می‌دهیم تا قارچ آب نیندازد. در ادامه فلفل دلمه‌ای را می‌شوییم و دانه‌های آن را خارج می‌کنیم، سپس به صورت نواری خرد می‌کنیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم فر کاملاً گرم شود و در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن اضافه می‌کنیم.
 مرحله ششم
حالا اجازه می‌دهیم کره ذوب شود، سپس آرد را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه شیر را کم‌کم به آرد اضافه کرده و هم می‌زنیم تا گلوله‌های آرد باز شود.
 مرحله هفتم
در این مرحله مقداری نمک و فلفل‌سیاه به سس بشامل اضافه می‌کنیم، سپس به هم زدن ادامه می‌دهیم تا به غلظت مناسب برسد. در ادامه یک ظرف مقاوم در برابر حرارت انتخاب می‌کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می‌کنیم.
 مرحله هشتم
حالا یک لایه سیب‌زمینی سرخ‌شده کف ظرف می‌چینیم، سپس سوسیس سرخ‌شده را روی سیب‌زمینی‌ها قرار می‌دهیم و پودر آویشن و فلفل‌سیاه به صورت پخش روی مواد می‌پاشیم، سپس مجدداً یک لایه سیب‌زمینی می‌چینیم.
 مرحله نهم
در این مرحله روی لایه سیب‌زمینی به ترتیب قارچ، سوسیس و فلفل دلمه‌ای می‌ریزیم و روی مواد از سس بشامل به صورت پخش می‌ریزیم، سپس روی گراتن را با پنیر پیتزا پوشش داده و ظرف را طبقه وسط فر قرار می‌دهیم.
 مرحله دهم
حالا اجازه می‌دهیم گراتن سوسیس به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا آب شود. 
در ادامه پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و گراتن را به مدت ۵ دقیقه گریل می‌کنیم تا پنیر پیتزا طلایی و خوش‌رنگ شود.
 مرحله یازدهم
در نهایت پس از گذشت این زمان گراتن سوسیس را از فر خارج می‌کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم.
اکنون برش‌های گراتن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم و به همراه سس دل‌خواه سرو می‌کنیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی