[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

ضربه راکی بر پیکر زردها، روزنامه شیراز نوین

سوت عباس راکی در دقیقه 54 و اعلام یک پنالتی مشکوک، سرنوشت صدر جدول جام آزادگان را کاملاً تغییر داد.
مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور عصر دیروز با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که در مهم‌ترین مسابقه، تیم‌های اول و دوم جدول یعنی فجر شهید سپاسی شیراز و خیبر خرم‌آباد در ورزشگاه تختی، مرکز استان لرستان به قضاوت عباس راکی مصاف هم رفتند.
ترکیب خیبر: کوروش ملکی، علی عبدالله‌زاده، حسین ابرقویی‌نژاد، حسن مرادی فرد، مهدی کیانی، سید محمد ستاری، سجاد دانایی، علی‌رضا دغاغله، حسین شهابی، حمیدرضا طاهرخانی و مهرداد حیدری.
ترکیب فجر شهید سپاسی: علی غلام‌زاده، محمد آژیر، محمدعلی کاظمی، سعید ایرانخواه، حمید ملکی، حامد بهیرایی، سعید زارع، داوود رجبی، محمدرضا فلاحیان، عرفان پورافراز و ابوالفضل بابایی.
این بازی در هوایی بارانی آغاز شد و فجر شهید سپاسی توانست در اواسط نیمه اول به یک گل تماشایی دست پیدا کند. پس از چند پاس متوالی، توپ توسط سعید زارع در جناح چپ منطقه دفاعی خیبر به محمدعلی کاظمی رسید؛ کاظمی با ارسالی دقیق، توپ را به حوالی نقطه پنالتی فرستاد و عرفان پورافراز با یک ضربه قیچی‌بغل تماشایی توپ را وارد دروازه کوروش ملکی کرد. این دومین گل عرفان پورافراز در دو هفته اخیر بود.
خیبر واکنش سریعی به این گلِ خورده داشت؛ آنها خیلی زود دست به حمله زدند و سجاد دانایی از جناح راست وارد محوطه جریمه فجر شهید سپاسی شد. علی غلامزاده دروازه‌بان فجری‌ها از دروازه خارج شد تا توپ را دفع کند، اما به‌جای توپ، پای دانایی را هدف قرار داد تا داور اعلام ضربه پنالتی کرده و یک کارت زرد نیز به دروازه‌بان فجر شهید سپاسی بدهد.
حمیدرضا طاهرخانی پشت توپ قرارگرفت تا کار را به تساوی بکشاند، اما غلامزاده به بهترین شکل ممکن این ضربه را مهار و اشتباه قبلی خود را جبران کرد؛ بدین‌ترتیب، ضربه پنالتی نه تنها به ضرر فجر شهید سپاسی نشد، بلکه به افزایش روحیه شاگردان رجب‌زاده نیز کمک کرد.
در نهایت نیمه نخست پس از چهار دقیقه وقت تلف‌شده به سود فجر شهید سپاسی به پایان رسید.
نیمه دوم در حالی شروع شد که بارش باران به اتمام رسیده بود. خیبر برای جبران گل خورده و جلوگیری از شکست خانگی، هجوم آورد و در دقیقه 54 به نتیجه رسید.
ارسال یک ضربه کرنر روی دروازه فجر شهید سپاسی به یک‌باره با سوت داور مسابقه و نشان دادن نقطه پنالتی توسط وی همراه شد؛ در حالی که هیچ بازیکنی سرنگون نشده بود، داور اعتقاد داشت که سعید ایرانخواه، مدافع تبریزی فجری‌ها، مانع از حرکت بازیکن خیبر شده است. تصمیمی که با اعتراض شدید مهدی رجب‌زاده روبه‌رو شد، اما تصمیم عباس راکی عوض شدنی نبود.
این بار مهرداد حیدری پشت توپ قرار گرفت و او هم نتوانست توپ را وارد دروازه غلامزاده کند. ضربه حیدری به تیر عمودی برخورد کرد، اما توپ در برگشت به سر غلامزاده که جهت توپ را درست تشخیص داده و به سمت چپ خود شیرجه زده بود، برخورد کرد و وارد دروازه شد تا یک گل به خودی به نام او ثبت شود. با این گل، میزبان به بازی برگشت و با حمایت تماشاگرانش به پیروزی امیدوارتر شد. ادامه حملات این تیم در دقیقه 75 به گل دوم منجر شد.
ارسال یک سانتر با ارتفاع کم از جناح راست با ضربه مهرداد حیدری مواجه شد، اما باز هم ضربه او به تیر عمودی فجری‌ها برخورد کرد. این‌بار اما توپ در مقابل دروازه خالی به حسین شهابی رسید و این بازیکن دومین گل را هم وارد دروازه شیرازی‌ها کرد.
فجر شهید سپاسی که با این گل، صدر جدول را از دست‌رفته می‌دید در صدد جبران این گل برآمد، اما هرگز نتوانست در این راه موفق باشد. پس از 5 دقیقه وقت تلف‌شده، سوت پایان بازی به صدا در آمد و خیبر با 25 امتیاز به صدر جدول رفت. فجر شهید سپاسی با این شکست 23 امتیازی باقی ماند و با دو پله سقوط به رتبه سوم جدول رسید.
چادرملو هم که در بازی خانگی، نیمه اول را به سایپا واگذار کرده بود، توانست در نیمه دوم دو گل به ثمر برساند و با 25 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار بگیرد.
در دیگر مسابقه‌ای که در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، شهر راز در هوایی ابری میزبان نماینده شهر باران بود.
ترکیب شهرراز: مهرداد بشاگردی، محمدرضا فیروززاده، محمد امینی، پیمان نامور، روح‌الله صفویان پور، محمدعلی صفیا، رضا آقابابایی، فرزان دانا، جواد نصیر و مجید بهروزی برشنه.
ترکیب داماش: مسعود پورمحمد، مجتبی بیژن، آزاد جعفرزاده، سعید طالبی، پژمان نجات، مهدی رستمی، امید پورقنبری، حسین خیری، رضا زاهدتبار، آرمین انبساطی و امیرحسین یوسفی.
این مسابقه در نیمه اول پُر جنب و جوش دنبال شد و هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند، اما در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم فشار شهر راز برای کسب پیروزی بیشتر شد، اما تا پایان 90 دقیقه اتفاقی رخ نداد.
در دومین دقیقه وقت تلف‌شده بود که حرکت پیمان نامور در محوطه جریمه داماش، باعث شد تا توپ به دست مدافع آبی‌پوش برخورد کند؛ چند دقیقه بازی متوقف بود تا اینکه در دقیقه 96 پیمان نامور پشت توپ قرار گرفت و گلزنی کرد تا پس از هفته‌ها سه امتیاز خانگی را نصیب تیمش کند.
شهر راز با این پیروزی 19 امتیازی شد و به رتبه ششم جدول صعود کرد.
هفته سیزدهم رقابت‌ها روز چهارشنبه یکم آذرماه برگزار می‌شود و در مهم‌ترین بازی، دو تیم فجر شهید سپاسی و شهر راز در شهرآورد شیراز به مصاف هم خواهند رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی