[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

کمبود زمین در ۳ شهر فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی فارس: زمین برای ۹۷هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است 
کمبود زمین در 3 شهر فارس 

دکتر طالبان: عمده کمبود زمین در استان مربوط به شهر شیراز و پس از آن شهرهای زرقان و استهبان است 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در حاشیه آیین رونمایی از این سامانه در شورای مسکن استان گفت: تاکنون از مجموع ۱۵۲هزار واحد نهضت ملی مسکن که باید در این استان ساخته شود، زمین مورد نیاز برای ساخت حدود ۹۷هزار واحد تأمین شده است.
محمودرضا طالبان، عمده کمبود زمین در استان را مربوط به شهر شیراز و پس از آن شهرهای زرقان و استهبان دانست و افزود: تاکنون ۷۵هزار نفر مبالغ اولیه را واریز کرده‌اند و برای حدود ۴۲هزار واحد نیز پروانه ساختمانی صادر شده و در حدود ۳۸هزار واحد نیز فونداسیون اجرا شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در عمده شهرهای استان به جز چند شهر بزرگ طرح نهضت ملی مسکن به شکل ۲طبقه و یک‌طبقه ساخته می‌شود، امیدواریم از ابتدای تابستان سال آینده شاهد آغاز واگذاری واحدها به متقاضیان باشیم.
او اظهار کرد: در بحث آماده‌سازی‌ها در استان ۸۸ سایت داریم که از این تعداد حدود هفت سایت به دلیل برخی مشکلات هنوز به سمت اجرای کار توسط پیمانکاران پیش نرفته، اما عمده سایت‌های ما در حال آماده‌سازی است. مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: به طور میانگین در کل استان پیشرفت فیزیکی آماده‌سازی‌های ما حدود ۴۰ درصد است و امیدواریم بتوانیم هم‌زمان با آماده‌سازی سایت‌ها، بحث تأمین آب و برق را نیز به سرانجام برسانیم تا عملیات ساخت پروژه‌ها بتواند آغاز شود. طالبان افزود: در شهر شیراز حدود ۷۵هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند که که از این تعداد برای ۱۸هزار متقاضی در شهر صدرا و برای ۱۲هزار متقاضی نیز در شهر شیراز زمین تأمین شده و پروژه‌ها در حال ساخت بوده و تأمین زمین برای حدود ۴۵هزار متقاضی باقی‌مانده نیز در دست پیگیری است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی