[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چند پیشنهاد برای درمان سریع‌تر سرماخوردگی، روزنامه شیراز نوین

سرماخوردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در فصول سرد است، اما شما می‌توانید با انجام برخی کارها در خانه هرچه سریع‌تر سرماخوردگی خودتان را درمان کنید.
به گزارش نمناک، سرماخوردگی و آنفلوانزا از شایع‌ترین بیماری‌ها در فصل سرما هستند که معمولاً با علائمی همچون گلودرد، کیپ شدن بینی و سرفه خود را نشان می‌دهند. اگر با شروع فصل سرما نیز شما دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شوید، این بخش را مطالعه کرده و با درمان سرماخوردگی، درمان خانگی آنفلوانزا، بهترین دارو برای سرماخوردگی، بهترین مایعات برای درمان آنفلوانزا، میوه‌های مفید برای سرماخوردگی و... آشنا شوید.
داروهای تجویزی پزشک برای درمان سرماخوردگی
اگر دچار درد بدن هستید با تجویز پزشک ایبوپروفن بخورید.
در صورت ابتلا به آب‌ریزش بینی، سیتریزین بخورید.
دیفن هیدرامین برای درمان گلودرد مفید است.
اگر دچار تب شده‌اید، بهتر است استامینوفن بخورید.
در فصل شیوع آنفلوانزا مکمل زینک یا مولتی ویتامین حاوی زینک مصرف کنید.
واکسن آنفلوانزا بزنید.
از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک بپرهیزید.
تمامی داروها را طبق دستور و تجویز پزشک مصرف نمایید.
آب‌میوه‌های مفید برای درمان سرماخوردگی
برای درمان سرماخوردگی به‌جای مصرف داروهای شیمیایی می‌توانید از آب‌میوه‌های طبیعی استفاده کرده و بدنتان را تقویت کنید. ترکیب آب لیمو شیرین و پرتقال، آب‌هویج، آب سیب و آب کرفس از آب‌میوه‌های مفید برای سرماخوردگی هستند.
درمان خانگی سرماخوردگی با آب و دمنوش‌های گیاهی
در هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا، نوشیدن آب و مایعات اهمیت دارد؛ این رطوبت به بدن کمک می‌کند تا از جمع شدن مخاط و خلط رها شود.
میوهای دارای ویتامین مناسب درمان آنفلوانزا
میوه‌های خانواده مرکبات دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند؛ با خوردن میوه‌هایی چون پرتقال، سیب، آناناس، نارنگی، کیوی و... می‌توانید سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید.
آب گوشت و سوپ مرغ
در زمان ابتلا به آنفلوانزا خوردن سوپ مرغ، سوپ گوشت یا آب گوشت مفید است، زیرا به حفظ آب بدن و هیدراته ماندن آن و کاهش و از بین رفتن احتقان بینی و سینوس‌ کمک می‌کند.
غرغره آب‌نمک نسخه درمان سریع سرماخوردگی
یکی از روش‌های درمان خانگی سرماخوردگی و آنفلوانزا غرغره کردن آب‌نمک است که می‌تواند سبب کاهش گلودرد و خارج شدن و حذف مخاط شود.
استنشاق بخار برای درمان خلط و سرفه
استنشاق بخار آب گرم، التهاب و تورم در بینی و ریه‌ها را تسکین می‌دهد و به شل شدن احتقان مخاطی کمک و برای درمان سرفه خشک و احساس فشار روی قفسه سینه مفید است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی