[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیکر بیتا فرهی ۷ آذر تشییع می‌شود، روزنامه شیراز نوین

مراسم تشییع پیکر بیتا فرهی، بازیگر فقید سینما روز سه‌شنبه ۷ آذرماه ساعت ۹ صبح در محل خانه سینما برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، مراسم وداع با بازیگر ارزنده، زنده‌یاد بیتا فرهی روز سه‌شنبه هفتم آذرماه ساعت ۹ صبح در محل خانه سینما شماره ۲ واقع در خیابان وصال برگزار می‌شود.
پیکر این بازیگر فقید پس از آن به سمت قطعه ۷۹ بهشت زهرا(س) تشییع شد، بنا به وصیت وی در کنار مادر گرامی‌اش آرام خواهد گرفت.
بیتا فرهی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که چندی پیش به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان دی بستری بود، ۴ آذرماه دار فانی را وداع گفت.
فرهی متولد یکم فروردین ۱۳۳۷ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود که برای بازی در فیلم «هامون» توسط ناصر چشم‌آذر به داریوش مهرجویی معرفی و در نهایت برای بازی در نقش مهشید انتخاب شد.
با پخش فیلم سینمایی «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۶۸ او به شهرت رسید و در سال‌های بعدی فعالیت خود را با کارگردانانی چون احمدرضا درویش، بهمن فرمان آرا و مسعود کیمیایی ادامه داد.
«هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه‌ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو»، «لامینور» و ... از جمله فیلم‌های سینمایی است که فرهی در آنها ایفای نقش کرده است.
سرزمین سبز، ولایت عشق، پدر خاک، طلسم‌شدگان، ایراندخت، از یادها رفته و رقص روی شیشه نیز از جمله آثار تلویزیونی این بازیگر فقید سینما و تلویزیون ایران است.
سریال «سرزمین مادری» با بازی بیتا فرهی این روزها از شبکه سوم سیما در حال پخش است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی