[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رکورد استقلال در زدن گل به خودی!، روزنامه شیراز نوین

ذوب‌آهن خوش‌شانس‌ترین تیم لیگ
رکورد استقلال در زدن گل به خودی!
استقلال با پیشی گرفتن از ذوب‌آهن رکورددار بیشترین گل ‌به خودی در تاریخ لیگ برتر شد.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، سرنوشت بازی ذوب‌آهن با استقلال با گل ‌به‌ خودی مهدی مهدی‌پور تغییر کرد و ذوب‌آهن برابر استقلال به تساوی دست یافت. نکته جالب اینکه در بازی فصل گذشته دو تیم در فولادشهر در دقایق پایانی ضربه کاشته ارسالی مهدی‌پور با اشتباه مدافعان ذوب‌آهن وارد دروازه خودی شد و استقلال با این گل به پیروزی رسید. استقلال و ذوب‌آهن آمار عجیبی در تاریخ لیگ برتر دارند و هیچ دو تیمی اندازه استقلال و ذوب‌آهن نه از گل ‌به ‌خودی سود برده و نه گل ‌به‌ خودی متحمل شده؛ گل‌ به ‌خودی تقابل اخیر دو تیم این آمار را تقویت کرد.
*استقلال رکورددار لیگ برتر و فصل جاری
تا پیش از دیدارهای این هفته، استقلال و ذوب‌آهن رکورددار بیشترین گل ‌به ‌خودی در تاریخ لیگ برتر بودند. مهدی مهدی‌پور به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا استقلال با ۲۴ گل رکورددار بیشترین گل ‌به‌ خودی در تاریخ لیگ برتر شود و پس از آن ذوب‌آهن با ۲۳ گل قرار دارد. سایپا که چند فصلی است در لیگ برتر حضور ندارد، در زمان سقوط به لیگ یک، رکورددار بود، اما حالا با ۲۲ گل در رتبه سوم جای دارد. استقلال در شروع این فصل در کنار سایپا جای داشت، اما این تیم با ۲ گل ‌به ‌خودی که تا بدین جای رقابت‌ها داشته به رده نخست صعود کرد. استقلال در این فصل در کنار پرسپولیس و مس رفسنجان بیش از هر تیمی از گل ‌به‌ خودی متضرر شده است.
*حرکت ذوب‌آهن به سوی یک آمار استثنایی
ذوب‌آهن تا قبل از آغاز رقابت‌های این فصل پس از استقلال در رده دوم تیم‌هایی که بیشترین سود را از گل ‌به ‌خودی برده‌اند قرار داشت، اما این تیم نه ‌تنها از استقلال عبور کرد، بلکه با گلی که مهدی‌پور زد، فاصله خود را با این تیم افزایش داد. ذوب‌آهن با ۳۲ گل زده از روی گل‌ به ‌خودی رکورددار تاریخ لیگ برتر است. استقلال با ۳۰ گل دوم است و پرسپولیس با ۲۷ گل در جایگاه سوم قرار دارد.
ذوب‌آهن آمار عجیبی در این فصل از خود به جای گذاشته و از ۱۳ گل این تیم، ۴ گل، گل ‌به‌ خودی بوده است. قبل از استقلال، پرسپولیس، ملوان و تراکتور هم برابر این تیم به اشتباه دروازه خودی را باز کرده بودند. ذوب‌آهن در این فصل بیشتر از هر تیمی از گل ‌به‌ خودی سود برده و در تاریخ خود در هیچ دوره‌ای آمار بهتر از این نداشته است. 
رکورد بیشترین سود از گل ‌به ‌خودی در یک فصل به سپاهان لیگ هفتم بازمی‌گردد که ۷ بار از گل ‌به ‌خودی حریفان بهره برد و ذوب‌آهن خوش‌بین است که به رکورد همشهری خود برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی