[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مؤسس تعاونی مصرف باشید ، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه ضمن اینکه از پرستاران خواست تعاونی مصرف پرستاران را تشکیل دهند، گفت: مدیریت استان آمادگی دارد در صورتی که این تعاونی تشکیل شود، اجناسی که در فارس تولید می‌شود را با کمترین واسطه پس از تولید، به این فروشگاه برساند. وی همچنین افزود: اجازه ندهید تعرفه پرستاری به کارانه‌های قدیم تبدیل شود؛ بر اساس کیفیت اقدام شود تا برای سایر پرسنل جنبه تشویقی داشته باشد. در غیر این صورت این طرح به صورت کامل موفق و اثرگذار نخواهد بود. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با برخی از مدیران پرستاری بیمارستان‌های شیراز، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرستاران استان، گفت: پاداش اعمال شما پرستاران را خداوند می‌دهد؛ چراکه سیستم‌های اداری نمی‌توانند پاداش خدمات شما را بدهند. استاندار فارس با تأکید بر اینکه هیچ بن‌بستی در مسیر حل مشکلات وجود ندارد، اظهار داشت: از شما خواهشم این است که هیچ بن‌بستی در مقابل خود نبینید؛ به دنبال راه‌حل رفع مشکلات باشید. وی ادامه داد: برای موضوعات و مشکلات مختلف من‌جمله کمبود پرستار، هم‌اندیشی کنید. صرفاً به موضوع استخدام هم اکتفا نکنید؛ همه جهات و راه‌های مؤثر در حل معضل کمبود پرستار را بررسی کنید.
دکتر ایمانیه خواستار استفاده از گروه‌های مردمی شد و افزود: همانند تشکیل مجمع خیرین تأمین سلامت در فارس، جلودار استفاده و همکاری داوطلبان در این زمینه شوید و تعدادی از کمبودها را از این مسیر به ویژه کمک گرفتن از پرستاران بازنشسته و داوطلب مرتفع کنید. نماینده عالی دولت در بخش دیگر سخنان خود خواستار اجرای صحیح و متناسب تعرفه پرستاری شد و تصریح کرد: اجازه ندهید تعرفه پرستاری به کارانه‌های قدیم تبدیل شود؛ بر اساس کیفیتِ کار اقدام شود تا برای سایر پرسنل جنبه تشویقی داشته باشد. در غیر این صورت این طرح به صورت کامل موفق و اثرگذار نخواهد بود. وی به مشکل مطرح شده از جانب مدیران پرستاری در خصوص سیستم نقل و انتقالات پرستاران نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان به دلیل مسائلی که برای نقل و انتقال فرهنگیان با آن مواجه بود، اقدام به راه‌اندازی سیستم هوشمند در این زمینه نموده است که می‌تواند الگوی مناسبی برای نقل و انتقال پرستاران نیز باشد.
استاندار فارس به سایر مسائل دیگر مطرح شده از جانب مترون‌های بیمارستان‌های دولتی شیراز اشاره کرد و گفت: برخی موضوعات از جمله جبران کاهش ساعت کاری ناشی از اجرای قانون جوانی جمعیت، جایگزین پرستار در زمان استفاده از مرخصی و سایر موارد را می‌توانیم با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کنیم. نماینده عالی دولت در فارس، ضمن اینکه از پرستاران درخواست کرد تا تعاونی مصرف پرستاران فارس را بنیان‌گذاری کنند، اظهار داشت: مدیریت استان آمادگی دارد در صورتی که این تعاونی تشکیل شود، اجناسی که در فارس تولید می‌شود را با کمترین واسطه پس از تولید، به این فروشگاه برساند. با تحقق این پیشنهاد، اقدامی مناسب در راستای ایجاد رفاه پرستاران، انجام می‌شود. دکتر ایمانیه در خصوص تأمین مسکن پرستاران نیز گفت: لیست افرادی که واجد دریافت زمین در طرح نهضت ملی جهش مسکن هستند را اعلام کنید تا با اولویت اقدام شود. وی در ادامه دانشگاه‌های علوم پزشکی را مرجع رسیدگی به شکایات احتمالی علیه پرستاران در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد. استاندار فارس در بخش انتهایی سخنان خود، بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و پیوسته برای مترون‌ها و سوپروایزرها در سه محور علمی، اعتقادی و مدیریتی تأکید کرد و گفت: به روز بودن سرپرستاران در حوزه‌های علمی، آموزش مباحث اعتقادی با رویکرد اغنایی و آموزش مدیریت سه ضلع مورد نیاز برای مسئولان پرستاری است؛ تجربه و هنر همراه با علم، در هر مسئولیتی مدیریت شایسته ایجاد می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی