[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در فارس است، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
نشست خبری «دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز» با حضور رئیس کنگره دکتر «عبدالرسول طالعی» و دبیران علمی و اجرایی کنگره دکتر «صدیقه طهماسبی» و دکتر«مجید اکرمی» در درمانگاه حضرت امام رضا(ع) شیراز برگزار شد.
دکتر عبدالرسول طالعی، رئیس دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز در این نشست گفت: سرطان جزو بیماری‌های شایع در جامعه بشری و دومین علت مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود؛ طبق آمار، 120هزار بیمار سرطانی جدید در سال 1401 در کشور داشته‌ایم.
وی ادامه داد: در این میان انجام جراحی‌های مرتبط با سرطان به عنوان روند درمان دارای اهمیت ویژه است و سال گذشته 2200 بیمار در مراکز درمانی شیراز تحت عمل جراحی سرطان قرار گرفتند که از این میان، ۱۲۰۰ جراحی سرطان سینه بوده و معادل ۱۵ درصد جراحی‌های سرطان سینه در کشور است که در بیمارستان شهید فقیهی انجام شده است.
دکتر طالعی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز اظهار کرد: این کنگره از ۱۵ تا ۱۷ آذر با حضور ۹ سخنران خارجی و ۱۲۵ سخنران داخلی در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز در خیابان ساحلی برگزار خواهد شد.
او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ردیف‌های برتر کشور است و بر تحقیقات در حوزه‌های مختلف تأکید ویژه دارد؛ همچنین در حوزه تحقیقات و درمان سرطان هم پیشرو هستیم و تحقیقات خوبی ارائه می‌دهیم.
رئیس دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز به این نکته هم تأکید داشت که شیراز قطب رجیستری‌های برتر در خصوص سرطان سینه است و برگزاری این کنگره فرصتی برای معرفی توانمندی پژوهشگران شیراز محسوب می‌شود.
وی با اشاره به پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص روش‌های درمانی کم‌تهاجمی در درمان سرطان اظهار کرد: پرتودرمانی حین عمل سرطان تنها در تهران و شیراز انجام می‌شود و یک روز قبل از برگزاری این کنگره هم روش‌های جدید لاپاراسکوپی و کم‌تهاجمی برای جراحی سرطان معده در کارگاه عملی معرفی می‌شوند.
طالعی تأکید کرد: این کارگاه جراحی به صورت زنده روز قبل از کنگره با حضور مدرسان بین‌المللی و داخلی در خصوص جراحی سرطان سینه و جراحی گوارش برگزار خواهد شد.
وی کنگره‌ها را فرصت مناسبی برای تبادل دانش و علم دانست و گفت: کنگره‌ها بهترین بستر را برای تبادل علمی بین اساتید فراهم می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت‌های علمی یکدیگر استفاده کنیم.
طالعی به این موضوع هم اشاره داشت که مجموعه مقالات ارائه‌شده در کنگره هم به چاپ هم خواهد رسید و در خصوص نقش تغذیه در ایجاد سرطان و تغذیه بیماران سرطانی هم مباحثی در کنگره خواهیم داشت.
سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در فارس است
دکتر صدیقه طهماسبی، دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان شیراز هم در این نشست گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ آمار سرطان در جهان به ۲۸ و ۴ دهم میلیون افزایش یابد که ۸۰ درصد آنها نیاز به جراحی دارند.
وی ادامه داد: کمتر از ۲۵ درصد سرطان‌ها درمان به موقع دارند و اینکه برای بیمار درمان بهنگام انجام شود، حائز اهمیت ویژه است.
طهماسبی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۸ در فارس تعداد موارد ابتلا به سرطان ۹۶۲۶ مورد بوده است که سرطان سینه، تیروئید، پوست غیرملانون و... به ترتیب شایع‌ترین سرطان‌ها در استان ما هستند.
وی افزود: شایع‌ترین سرطان در زنان استان فارس، ابتدا سرطان سینه و سپس تیروئید است و در این کنگره آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه سرطان ارائه خواهند شد؛ سه مقاله برتر هم انتخاب خواهند شد و به نویسندگان مقاله جوایزی اهدا می‌شود.
فرصتی برای انتقال دانش روز دنیا به کشور
دکتر مجید اکرمی، دبیر اجرایی این کنگره هم گفت: این دومین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان در شیراز است و بیش از ۴۰۰ جراح متخصص این حوزه تاکنون برای شرکت در کنگره ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: هدف از برگزاری کنگره تبادل نظر بین متخصصان جراحی سرطان و انتقال دانش روز دنیا به کشور است و سخنرانان خارجی به صورت حضوری و مجازی در کنگره حضور خواهند یافت.
اکرمی همچنین اعلام کرد: سه سمپوزیوم در کنگره داریم که بیهوشی در جراحی سرطان از جمله آنهاست و چهار کارگاه آموزشی جراحی به صورت زنده و یک روز قبل از آغاز کنگره در اتاق عمل بیمارستان شهید فقیهی شیراز برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی