[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ثبت‌نام ۱۷ فیلم بنیاد فارابی در جشنواره فیلم فجر، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد: امسال ۱۷ فیلم که بنیاد سینمایی فارابی در روند تولید آن مشارکت داشته برای حضور در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ثبت نام کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، مجید زین‌العابدین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی امسال با اشاره به بازنگری در سبد تولیدات امسال این بنیاد افزود: در ابتدای سال فهرستی از طرح‌ها و فیلم‌ها اعلام شده بود که در شرایط تولید نبودند؛ به همین علت بلافاصله در دوره جدید مدیریتی با در نظر گرفتن شرایط واقعی تولید، علاوه بر مصوبات قبل، طرح‌های تازه و فیلم‌نامه‌های جدیدی نیز بررسی و تصویب شدند و سبد تولیدات مورد بازنگری جدی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: به‌عنوان مثال، فیلم سینمایی شه‌سوار که هم‌اکنون در پشت صحنه آن حضور داریم از جمله محصولاتی است که در این دوره به سبد تولیدات فارابی اضافه شد.
زین‌العابدین با اشاره به تنوع رویکرد و موضوعات در مضامین فیلم‌های بنیاد سینمایی فارابی خاطر نشان کرد: از میان فیلم‌های امسال ۳ فیلم در حوزه دفاع مقدس، ۲ فیلم با موضوع مقاومت اسلامی، ۲ فیلم تاریخی، شامل تاریخ معاصر و تاریخ اسلام، ۲ فیلم در موضوع انقلاب اسلامی و سایر تولیدات نیز با مضامین و موضوعات اجتماعی، خانوادگی، دینی و کمدی است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی راهبردی بنیاد فارابی برای کیفی‌سازی تولیدات و افزایش نقش حمایتی و مشارکتی به‌جای تصدی‌گری کامل تأکید کرد: در چند ماه گذشته علاوه بر حمایت از فیلم‌سازان بخش خصوصی، تولید مشترک با نهادها و مؤسسات مختلف نیز در دستور کار قرار گرفت تا جایی که تمام تولیدات سال جاری فارابی از ویژگی‌ حمایتی و مشارکتی برخوردار است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به ویژگی‌های متنوع فیلم‌های یادشده، گفت: در آثار امسال سعی شده است به موضوع عدالت فرهنگی و هویت بومی مناطق مختلف کشور نیز توجه شود و به‌جز تهران، مراحل ساخت و فیلم‌برداری برخی فیلم‌ها در شهرهایی مثل کرمانشاه، چابهار، سنندج، آبادان، اصفهان، مشهد، کاشان، اهواز و تبریز انجام شده است.
وی در پایان حضور چشمگیر بیش از ۱۰۶ فیلم متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر را امیدوارانه دانست و افزود: امیدواریم از میان فیلم‌های بنیاد نیز شایسته‌ترین آثار، شاخص‌های مورد نظر هیئت انتخاب را برای حضور نهایی در بخش سودای سیمرغ، نگاه نو و بین‌الملل جشنواره جلب کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی