[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه مرغ پرتقالی ، روزنامه شیراز نوین

مرغ پرتقالی یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه و مجلسی شمالی است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید؛ این غذای خوش‌مزه طعمی ترش یا ملس دارد و برای کسانی که عاشق غذاهای ترش‌مزه هستند یک گزینه مناسب می‌باشد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه مرغ پرتقالی در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
پرتقال: ۶ تا ۸ عدد
ران یا سینه مرغ: ۴ تکه
پیاز: ۱ عدد درشت
کره: ۵۰ گرم
زعفران دم‌کرده: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
شکر (اختیاری): به مقدار دلخواه

 طرز تهیه
 مرحله اول
ابتدا باید آب پرتقال‌ها را بگیرید؛ برای پخت این غذای خوش‌مزه به دو لیوان آب پرتقال نیاز داریم. برای شروع آشپزی ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم، سپس به همراه کره در یک قابلمه مناسب تفت می‌دهیم.
 مرحله دوم
پس از اینکه پیازداغ کاراملی شد، مقداری زردچوبه اضافه می‌کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می‌دهیم تا پیاز و زردچوبه یک‌دست شوند. در ادامه حرارت را ملایم‌تر می‌کنیم تا کره نسوزد و سپس تکه‌های مرغ را به قابلمه اضافه می‌کنیم.
 مرحله سوم
حالا در تابه را می‌گذاریم تا مرغ‌ها آب بیندازند و به خوبی سرخ شوند؛ پس از اینکه دو طرف مرغ‌ها را سرخ کردیم، مقداری نمک و فلفل‌سیاه به همراه آب پرتقال به قابلمه اضافه می‌کنیم و در قابلمه را می‌گذاریم تا مرغ‌ها بپزند.
 مرحله چهارم
پس از اینکه مرغ‌ها مغزپخت شدند باید صبر کنیم تا  سس غذا غلیظ شود، حالا زعفران دم‌کرده را اضافه می‌کنیم و  پس از ۱۰ دقیقه غذا را از روی حرارت برمی‌داریم و در ظرف مورد نظرمان می‌کشیم. در آخر این خورشت خوش‌مزه را به همراه برنج سرو می‌کنیم.

 نکات کلیدی
 تلخ شدن غذا
انتخاب پرتقال مناسب برای این غذا خیلی مهم است؛ حتماً از پرتقال‌های پرآب و ساده استفاده کنید. اگر از پرتقال‌هایی مثل پرتقال تامسون استفاده کنید احتمال تلخ شدن غذای شما وجود دارد. مهم‌ترین نکته در تلخ شدن مرغ پرتقالی انتخاب پرتقال مناسب است.
 ترش شدن مرغ پرتقالی
زمانی که شما این غذا را با پرتقال‌های ترش درست کنید ممکن است برخی افراد آن را نپسندند. ؛ برای رفع این مشکل می توانید در مراحل پایانی پخت خورشت به مقدار دل‌خواه شکر اضافه کنید تا طعم ترشی خورشت ملایم‌تر شود.
 شیرین شدن مرغ پرتقالی
اگر طعم پرتقال‌هایی که استفاده کرده‌اید شیرین بود طبیعتاً طعم خوراک شما هم شیرین می‌شود؛ برای رفع این مشکل هم می‌توانید در انتهای پخت خورشت مقداری آب لیموترش به آن اضافه کنید تا به طعم دل‌خواه برسید.
 جایگزین پرتقال
در صورتی که پرتقال در دسترس نداشته باشیم می‌توانیم از آب پرتقال نیز استفاده کنیم. برای سالم‌تر شدن و خوش‌مزه‌تر شدن غذا توصیه می‌شود از آب پرتقال طبیعی استفاده شود، زیرا آب پرتقال صنعتی می‌تواند باعث تلخ شدن خورشت شود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی