[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فرار فجر از شکست در دقیقه ۹۰، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین - گروه ورزش
دو بازی تیم‌های شیرازی در مسابقات دیروز لیگ یک، بسیار کم‌موقعیت و بی‌کیفیت دنبال شد؛ دیدارهایی بدون گل که البته رقبا در آن بیشتر بدشانس بودند؛ وگرنه شاید هیچ امتیازی نصیب نمایندگان شهرمان نمی‌شد.
یکی از دیدارهای این هفته از لیگ آزادگان در شرایطی در شهر بابک با تساوی بدون گل پایان یافت که نارنجی‌پوشان کرمانی در ثانیه پایانی این بازی صاحب موقعیت گلزنی از روی مقطع پنالتی شده بودند که این ضربه توسط گلر فجر شهید سپاسی مهار شد.
فجر شهید سپاسی در این مسابقه با ترکیب علی غلام‌زاده، محمد آژیر، آرام عباسی، محمدعلی کاظمی، داوود رجبی، حامد بحیرایی، سعید زارع، عباس بوعذار، محمدرضا فلاحیان، محسن سیفی و ابوالفضل بابایی به میدان آمد.
فجر شهید سپاسی که بعد از برتری هفته گذشته در دربی شیراز به امید کسب نتیجه مقابل حریف در شهر بابک حاضر شده بود و امیدوار بود با کسب سه امتیاز این جدال همچنان در کورس رقابت صدرنشینی کار را قاطعانه دنبال کند، برابر مس شانس چندانی برای دستیابی به گل به دست نیاورد و قاسم شهبا به خوبی توانست تاکتیک‌های مهدی رجب‌زاده را خنثی کند.
شهربابکی‌ها هم در شرایطی پا به این مسابقه گذاشته بودند که هفته گذشته مقابل تیم مدعی مس کرمان در خانه حریف به تساوی رسیده بودند؛ نارنجی‌پوشان در خانه و با حمایت هواداران خود در بیشتر دقایق بازی، کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند و به دنبال راهی به دروازه حریف بودند.
با این‌حال نیمه اول این بازی بدون اتفاق خاصی همراه شد تا دو تیم با نتیجه بدون گل راهی رخت‌کن شوند. در نیمه دوم شهر بابکی‌ها حملات پردامنه‌ای را روی دروازه حریف داشتند و فجر شهید سپاسی نیز که در رده سوم جدول حاضر بود به دنبال ضدحملات و ایجاد فرصت روی دروازه شهر بابک برای غافل‌گیری بزرگ و رسیدن به گل برتری بود.
در شرایطی که بازی به نظر می‌رسید با تساوی بدون گل دو تیم پایان یابد، یک حرکت در محوطه جریمه فجر شهید سپاسی و ایجاد موقعیت گلزنی با خطای مدافع فجر شهید سپاسی همراه شد تا داور شوک بزرگی به مهدی رجب‌زاده و تیمش بدهد و شهر بابکی‌ها در آستانه کسب پیروزی قرار گیرند.
شهر بابکی‌ها که پیش از این نیز خاطره تلخی بابت خراب کردن پنالتی در خانه داشتند، این‌بار هم نتوانستند از این موقعیت ایده‌آل سود برده و این علی غلامزاده، گلر فجر شهید سپاسی بود که توانست پنالتی حریف را مهار کرده و تیمش را به یک امتیاز طلایی این جدال برساند.
فجر شهید سپاسی اکنون با این توقف با 27 امتیاز در رده سوم کار را دنبال خواهد کرد و هفته آینده باید در یزد دیداری سختی را مقابل چادرملو پشت سر بگذارد تا معادلات صعود تا حد زیادی مشخص شود.
شاگردان قاسم شهبا نیز که فرصت ایده‌آلی را به این شکل از دست داده بودند، اکنون با 17 امتیاز در رده دوازدهم این هفته را به پایان رسانده و خود را مهیای دیدار هفته آتی برابر شهرداری آستارا خواهند کرد.
اما در شیراز، دو تیم شهر راز شیراز و سایپا تهران به تساوی بدون گل رضایت دادند؛ دیداری بسیار سرد و بی‌روح، با کمترین تماشاگر و کمترین موقعیت گل ممکن!
سایپا این فصل نیز برای صعود و پایان دادن به دوری از لیگ برتر تلاش می‌کرد، اما قهرمان سابق لیگ ایران از کسب یک سه امتیاز دیگر هم ناکام ماند تا کماکان دور از پیروزی و البته منطقه صعود باشد.
ترکیب شهر راز شیراز: مهرداد بشاگردی، جواد نصیر، محمدرضا فیروز زاده، پیمان نامور، بابا محمدی، رضا آقابابایی، محمد کاظمی، کمال‌الدین نیک خوی، محمد قنبری، سپهر روزی طلب و مجید بهروزی برشنه.
ترکیب سایپا:  نیما علیپور، رضا فرجی، محمدحسین خسروی، محمدرضا شیرزادی، پوریا بالی لاشک، سعید کریمی، محمد حسینی، مهیار زحمتکش، محمود شفیعی کلایه، احسان جودکی و رضا مغانلو.
این مسابقه سرد بدون عبور هیچ توپی از خط دروازه‌ها به پایان رسید تا در روزی که تاکتیک دو تیم در خط حمله جواب نداد، امتیازات تقسیم شود. سایپا که نتوانست تیم تازه‌تأسیس شهر راز را شکست دهد فعلاً با ۲۲ امتیاز پنجم است و شهر راز نیز با دو امتیاز کمتر رتبه هشتم را در اختیار دارد. 
سایپایی‌ها در مهم‌ترین موقعیت مسابقه فرصت خوبشان را به تیر دروازه کوبیدند تا با این خوش‌شانسی شیرازی‌ها در خانه، سه امتیاز به آنها نرسد.
شهر راز در بازی هفته پانزدهم، روز سه‌شنبه هفته آینده در بابل به مصاف دریای این شهر خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی