[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رعایت بهداشت حرفه‌ای در مراکز درمانی تأمین اجتماعی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

رئیس اداره طب کار، ایمنی و بهداشت مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس از تلاش برای ارتقای سلامت محیط کار در واحدهای خدماتی، تولیدی و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی خبر داد. مهندس علی ابدام با اشاره به این موضوع که اداره طب کار، ایمنی و بهداشت مدیریت درمان تأمین اجتماعی به دنبال بهسازی، ارتقای بهداشت محیط کار و ایمنی است، بیان داشت: بهداشت حرفه‌ای به دنبال شناسایی، اندازه‌گیری و کنترل عوامل مخاطره‌آمیز در محیط کار است که شامل موارد بیولوژیکی، فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی در محیط‌های کاری افراد می‌شود.
وی با یادآوری این موضوع که دستاورد خدمات این مجموعه شامل کارکنان و مراجعه‌کنندگان مراکز درمانی تأمین اجتماعی هم می‌شود، بیان داشت: ارتقای بهره‌وری یکی از دستاوردهای رعایت شاخصه‌های بهداشت محیط کار است.
او در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی خدمات بهداشتی بیمه‌شدگان استان متشکل از نمایندگانی از علوم پزشکی، اداره کار و مدیریت درمان تأمین اجتماعی است و به دنبال نظارت بر پیاده‌سازی آیین‌نامه‌های بهداشتی و ایمن‌سازی در واحدهای تولیدی و خدماتی است.
این کارشناس بهداشت حرفه‌ای افزود: در همین راستا تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی هرساله مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته و بر اساس نمره‌های اخذ شده طبقه‌بندی می‌شوند. هرساله برترین واحدهایی که شاخص‌های بهداشت حرفه‌ای و ایمن‌سازی را رعایت کرده باشند، در سطح کشوری مورد ارزیابی قرار گرفته و به رقابت می‌پردازند.
مهندس ابدام کارنامه فارس را در این زمینه پربار ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه طی سالیان اخیر فارس نمایندگان برتری در سطح کشور داشته که برای استان افتخار آفریده و جزو ده استان اول کشور در حوزه رعایت شاخصه‌های بهداشت محیط کار و ایمن‌سازی در واحدهای تولیدی و خدماتی قرار داریم. وی با بیان اینکه قلمرو بهداشت حرفه‌ای بسیار گسترده است، بیان داشت: حفظ سلامت کارکنان و پیشگیری از بروز سوانح در محل کار از مهم‌ترین مواردی است که بهداشت حرفه‌ای بر آنها تمرکز دارد. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در سال‌های اخیر، کیفیت درمانگاه‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی با پیاده‌سازی مؤلفه‌های بهداشت حرفه‌ای ارتقای چشمگیری یافته است. در سال جاری، اعتباری معادل 24میلیارد تومان برای اجرای برنامه عملیاتی ارتقای سلامت محیط کار کارکنان اختصاص یافت و تمامی درمانگاه‌های تأمین اجتماعی استان فارس به تجهیزات پیشگیری و اطفای حریق، بهسازی سیستم‌های الکتریکی و مواردی از این دست مجهز شدند.
مهندس ابدام در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: حفظ سلامت کارکنان از اولویت‌های اصلی بهداشت حرفه‌ای مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس است و بر این اساس معاینات دوره‌ای در مقاطع شش‌ماهه و یک‌ساله انجام می‌شود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی