[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: جایگاه فارس در اقتصاد دریامحور بازتعریف شود، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، با بیان اینکه حرکت نیروی دریایی پیش‌قراول اقتصاد دریامحور است گفت: مدیران استانی و ملی باید جایگاه شیراز را در عرصه اقتصاد دریامحور بازتعریف کنند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه دیروز شیراز، ضمن تبریک روز نیروی دریایی، اظهار کرد: شیراز نقش پشتیبانی پررنگی در زمینه دریایی داشته و این سابقه تاریخی نباید فراموش شود. وی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی ما بین‌المللی است و همه آب‌های آزاد جهان را طی می‌کند، تأکید کرد: توقع داریم جایگاه اساسی شیراز در حمایت و پشتیبانی تاریخی از نیروی دریایی فراموش نشود و ظرفیت‌های خوبی هم در این زمینه در فارس وجود دارد. امام‌جمعه شیراز افزود: اگر در فرصت فعلی جایگاه پشتیبانی شیراز در عرصه دریایی و اقتصاد دریامحور موردتوجه قرار نگیرد، دیر می‌شود و مسئولان فارس باید فکر و برنامه‌ریزی کنند تا جوانان فارسی در پس کرانه دریا خدمت کرده و خدماتی نیز دریافت کنند.
دولت و مجلس خوب نیازمند نظارت مردم است
امام‌جمعه شیراز با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، گفت: امید است مجلس شورای اسلامی همواره افرادی چون مدرس داشته باشد که به کمک آنها مسیر مستقیم پیشرفت کشور طی شود.
وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس، از مسئولان خواست تا برای برپایی پرشور، درست و دقیق این انتخابات تلاش کنند.
دژکام گفت: مردم باید به طور دائم بر فعالیت دولت و مجلس نظارت و امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ چون بدون نظارت مردم، مجلس و دولت خوبی نخواهیم داشت.
وی با یادآوری یکشنبه آینده به عنوان روز جهانی معلولان، بیان کرد: همه انسان‌ها وقتی معلولی می‌بینند، احساس انسانی‌شان برای کمک به وی تحریک می‌شود و قرآن کریم نیز از آن تجلیل کرده است.
دژکام اضافه کرد: حال شمار زیادی از کودکان و زنان باردار در غزه کشته می‌شوند؛ اینکه بگوییم سرنوشت فلسطینی‌ها برای ما اهمیت ندارد، دور از انسانیت است و بی‌تفاوتی در این زمینه انسانیت را زیر سؤال می‌برد.
تلاش برای ساختن ایران قوی مطالبه عمومی از دانشجویان است
نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به روز دانشجو در ۱۶ آذر، اظهار کرد: ذهنیت مثبت مطالبه‌گری درباره دانشجویان شکل گرفته، اما مطالبه‌گری یک‌طرفه نیست و مطالباتی نیز از دانشجویان وجود دارد که خواسته عمومی از آنها فکر و تلاش برای ساختن ایران قوی است.
وی افزود: باید عقب‌ماندگی‌های ۳۰۰ سال گذشته جبران شود و برای قدرتمندی ایران هیچ قشری بیش از اهالی علم و فناوری نمی‌تواند کار کند.
دژکام اذعان کرد: برای واردات یک چمدان فناوری، باید یک کشتی انرژی صادر کنیم؛ بنابراین دانشجوی دلسوز کشور باید به فکر تغییر این معادله 
باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی