[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

امنیت غذایی پایدار با حمایت از کشاورزان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
بیمه فراگیر محصولات، بهره‌مندی از 20 درصد تخفیف بیمه، کمک‌هزینه حمل به مراکز خرید و مهم‌تر از همه تلاش برای تأمین اعتبارات لازم برای ارائه پاسخ‌گویی به نیازهای کشاورزان، از مهم‌ترین مواردی بود که مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
 حمایت بیمه‌ای و اقتصادی از کشاورزان
مهدی جمالی صبح شنبه 11 آذرماه در جمع خبرنگاران از ابلاغ مزایای کشاورزی قراردادی خبر داد و گفت: کمک‌هزینه حمل محصول خریداری شده و بیمه فراگیر محصولات از جمله مزایای اجرای این قرارداد است. وی افزود: بهره‌بردارانی که اقدام به کشاورزی قراردادی نمایند، ضمن بهره‌مندی از 20 درصد تخفیف بیمه محصول، کمک‌هزینه حمل محصول به مراکز خرید را نیز دریافت می‌کنند. به گفته وی، به ازای هر یک تن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی، مبلغ صد و پنجاه هزار تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.
 تدوین سامانه هوشمند کشت قراردادی
این مقام مسئول با بیان اینکه زمان ثبت‌نام و شرکت در این طرح ملی از یازدهم آذرماه لغایت پایان دی‌ماه است، افزود: کشاورزان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز خدمات کشاورزی می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی به آدرس 
https://cfis.ir یا نصب اپلیکیشن مربوطه که در سامانه مذکور قابل دریافت است، اقدام به ثبت اطلاعات و عقد قرارداد نمایند. جمالی، به مزایای ثبت‌نام الکترونیکی کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: تمامی فرایند عقد قرارداد اعم از ثبت‌نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف مانند ثبت احوال، بانک کشاورزی، بیمه و جهاد کشاورزی در این سامانه لحاظ شده تا کشاورزان عزیز در کوتاه‌ترین زمان اقدام به ثبت اطلاعات خود نمایند. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس بیان کرد: در سال زراعی جاری هدف‌گذاری ابلاغ شده برای کشت قراردادی محصولات گندم، کلزا و گلرنگ شامل 198هزار هکتار کشت آبی و 72هزار و 500 هکتار کشت دیم است. این مقام مسئول اظهار کرد: به دنبال تأمین اعتبارات لازم برای ارائه سایر خدمات و نیازهای کشاورزان هستیم؛ از جمله آماده‌سازی زمین کشاورزی و کمک به تأمین نهاده، انجام آزمایش‌های خاک، آب و گیاه، آموزش‌های مورد نیاز کشاورزان و همچنین مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهان که در صورت تحقق، تولید محصول سالم و تأمین امنیت غذایی را به دنبال دارد.
 خرید تضمینی و کشت قراردادی پابرجاست
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس افزود: امسال یک‌میلیون و سه‌هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی و کشت قراردادی از کشاورزان استان خریداری شده و کل مطالبات آنها که 15هزار و 71میلیارد تومان بوده، پرداخت شده است. جمالی یادآور شد: محصول کلزای خریداری شده در همین مدت 4هزار و 453 تن بوده که 127میلیارد و 871میلیون تومان بابت خرید آن به کشاورزان پرداخت شده است. وی میزان خرید گلرنگ را دوهزار و هشت تن اعلام کرد و گفت: برای این محصول نیز 51میلیارد و 957میلیون تومان پرداخت شده است. وی با بیان اینکه طرح کشت قراردادی مرحله به مرحله توسعه یافته و ابعاد مختلف حمایت از کشاورز و کشاورزی را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: رویکرد ما حمایت از کشاورز، ایجاد امنیت غذایی و حفاظت از آب و خاک است. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس تأکید کرد: اگر اعتبارات لازم به این طرح تخصیص یابد، علاوه بر آنکه دغدغه کشاورزان برطرف می‌شود، امنیت غذایی پایدار نیز برای کشور محقق خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی